Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Inlocuire amortizor fata Sandero.


Postări Recomandate

Salut. Stiu ca normal se schimba ambele amortizoare o data, dar maine vreau sa inlocuiesc doar amortizorul fata dreapta, care scartaie si nu face serviciu deloc. Amortizorul respectiv ( de origine) a fost montat anul trecut, dar mecanicul nu a facut cateva curse complete ale tijei (pentru amorsarea amortizorului), desi i-am spus, a scos-o p'aia "lasa ca se amorseaza la drum". S-a amorsat pe naiba. Tot anul am mers cu amortizorul neamorsat (fara sa faca serviciu), era enervant pe drum denivelat, dar am tot amant inlocuirea, dar acum problema e ca inceput sa scartaie. :nerv

Nu exclud nici variata ca amortizorul sa fi fost contrafacut sau defect din fabrica, iar mecanicul sa nu fi avut nici o vina.

 

Asta e ....acum sunt oarecum presat de timp si nu mai am nici chef sa stau dupa mecanici, asa ca maine ma apuc de el, am facut eu o presa de arcuri, sper sa mearga bine. Am deschis topicul pentru situatia in care nu-i dau de cap, poate am nevoie de un sfat.

 

Link spre comentariu
... poate am nevoie de un sfat.

 

Schimba mecanicul - e singurul sfat care imi vine acum la indemana.

Si eu eram de parere ca ce e facut de mana mea e sfant,dar de o vreme m-am lenevit si cum manopera pt astfel de operatii e simbolica,mai ca nu merita munca.

Am schimbat telescoape spate...50 lei manopera,fara sa ma chinui sub masina,baietii au urcat-o pe elevator,au lucrat la pozitie,elegant,in jumate de ora a fost gata.

Link spre comentariu

Nu e vorba de bani, pe la servisuri e cam pe programare (poate pentru un amortizor se gaseste loc chiar in ziua aia, dar de obicei se programeaza peste 2-3 zile), n-am timp ca sambata trebuie sa fac o cursa mai lunga si as vrea sa stiu ca am amortizorul inlocuit. La reparatorii de cartier nu mai ma duc (acolo se putea face reparatia mai repede), dar acolo sunt si multi Dorei...Incerc eu, in acelasi timp vad si daca merge jucaria (presa de arcuri fata low cost).

Editat de marius75
Link spre comentariu

Are dreptate @doru3160. Eu am apelat la un mecanic recomandat de catre cineva si la care apelez ori de cite ori am vreo problema. Omul lucreaza la un Service dotat cu tot ce trebuie. N-am avut ce sa-i reprosez niciodata nimic. Cind am fost pe la el cu diferite probleme,pe linga problemele pe care le rezolva, facea si o verificare generala rapida. Daca gasea probleme, ma anunta.

Link spre comentariu

Inlocuitul placutelor de frina nu-i mare brinza. La fel inlocuirea amortizoarelor. Totusi nu-mi inchipui de ce a inceput sa-ti scirtie amortizorul. Probabilitatea ca un amortizor nou sa vina cu defect din fabrica,este aproape exclusa. Mai degraba e posibil ca amortizorul sa fie contrafacut. Unul nou cumparat, are garantie. De ce nu l-ai luat de barba pe meseriasul care ti l-a montat?

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

La inlocuirea placutelor mi-a cerut 25 lei manopera.Masina pe elevator,rotile jos,curatat,verificat,montat placute noi,pus rotile la loc si plecat.Zau daca merita sa scoti cricul din portbagaj si sa suspenzi masina,doar ca sa stii ca ai facut-o cu mana ta...am mai zis,era o vreme cand chiar nu concepeam sa platesc pt asa ceva,dar acum nici schimbul de ulei nu-l mai fac acasa.Ma duc la un magazin care face schimbul in pretul uleiului(are service propriu)...masina pe elevator,butoiul cu palnie pt ulei uzat sub masina,totul la vedere,nu sa zici ca toarna uleiul nou in plosca lui.Cred ca doar intr-o situatie asemanatoare cu a lui marius 75 de graba in a rezolva o situatie as mai pune mana,altfel...m-am lenevit,ce sa mai vorbim.

Link spre comentariu

Pai de cele mai multe ori cind cumperi vreo piesa auto de la magazin si ceri garantie, ti se spune ca garantia ti-o da cel care a montat piesa. Daca ai montat tu piesa sau la un service neautorizat sau agreeat, pierzi garantia. In locul lui @marius75 m-as duce la mecanicu' care a montat piesa si l-as lua de barba,mai ales ca i-a spus ca amortizorul se va amorsa pe drum. O parte din vina, o are si colegu ca nu s-a mai dus la mecanic, atunci cind a vazut ca amortizorul nu-si face treaba. Un amortizor nu cedeaza ''psihic'' asa de usor,asta in cazul in care nu mergi pe grohotișuri.

Link spre comentariu

Intr-adevar e buna si garantia. Cred ca o sa aman inlocuirea, fac programare la un service, mai cumpar si celalalt amortizor si fac treaba corect.

Momentan vad ca amortizorul si-a revenit (in sensul ca nu mai scartie) probabil din cauza ca s-a rotit tija amortizorului atunci cand am incercat sa desfac piulita de 21, se invartea cu totul, am incercat sa tin contra cu imbus de 6mm, dar am avut numai imbusuri din fier mort si n-a fost chip. Ce am observat eu, acolo unde se strange cu pistol cu aer comprima, cu greu mai desfaci la cheie.

Link spre comentariu

Inelara cu cot (21-22) o luasem de ieri. Imbus de 6 mm n-am gasit in firea lui, doar fier mort. Probabil gaseam pana la urma, dar am renuntat sa mai caut.

 

Aseara m-am gandit eu mai bine si am ajuns la concluzia ca cel mai bine cumpar si al doilea amortizor, flansele cu rulment si bucsele de cauciuc, merg la Dacia Service si ma pun pe capul la un mecanic pe care il cunosc, sa-mi schimbe azi amortizoarele. Zis si facut, la 8 jumate eram la service cu toate piesele in portbagaj. Erau cativa clienti inaintea mea, cam pe la 11 a venit randul meu, iar la 12 eram iesit pe poarta servisului, cu amortizoarele montate.

Manopera 85 de lei. Nici mult, nici putin.

Ce am observat, urmatoarele:

1 Mecanicul n-a avut nevoie de presa de arcuri, stia bine asta, ca n-a comprimat arcul inainte sa slabeasca definitiv piulita ce fixeaza arcul (flansa cu rulment).

2. La piulita de 21 care prinde amortizorul de contra aripa, intai a incercat cu cheia inelara cu cot si imbus, s-a chinuit un pic, dupa care a luat pistolul cu aer comprimat, o tubulara de 21 si l-a desfacut imediat. Atunci mi-am dat seama ca eu, chiar daca aveam imbus bun, tot nu reuseam sa desfac piulita aia acasa.

 

Pentru mine important e ca masina e in buna stare maine si pot sa-mi vad de drum, dar intr-un fel as fi vrut sa pot sa schimb eu amortizoarele, insa e clar ca fara pistol cu aer comprimat (si compresor), n-aveam sansa.

Editat de marius75
Link spre comentariu

Merge desfacut cam orice e strins.

Totul este sa folosesti si tu impulsul, mai pe romaneste un ciocan in cheie.

Nu tare, doar repetat de multe ori, asta e metoda batrineasca de desfacut suruburi incapatinate.

Pistolul cu aer e ceva sfint in cazul asta, daca nu este ...ciocanul pe cheie.

Link spre comentariu

Bineinteles ca acel pistol este mai eficient decit cheia si ciocanul dar nu totdeauna ai pistolul si mai ales compresorul, si ala nu merge orice petarda, peste 300l/min, la fel, furtunul , cu 6mm

nu prea poti desface surub mai mare de 14 intepenit si atunci...ramine cheia si ciocanul, dupa aia flacara, dalta si daca nici asta nu merge brenerul si e gata!

Totusi in mod normal in atelierul majoritatii gasesti totdeauna o cheie si un ciocan, restul ...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări