Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Consum exagerat de ulei Megane 2


Postări Recomandate

Buna seara

 

Detin un megane 2 din 2005 motor diesel 1.5dCi 60kw care a inceput manance exagerat de mult ulei.

Consumul in functie de regimul de mers e undeva la 3litri/1000km in oras.

Am facut un drum pana la Constanta si ce m-am mai invartit pe acolo adica vreo 700km si estimez ca am completat cam 1.5 litri.

Astept si eu parerile voastre cu privire la asta.

E cazul de segmentare motor?Ar putea turbina sa consume atat de mult ulei?

Ce am observat eu:

Dimineata cand motorul e rece da si foarte mult fum,nu-mi dau seama din oglinda daca e negricios sau albastrui.Fum da si dupa ce se incalzeste dar parca nu asa mult sau nu vad eu bine din cauza vitezei.Oricum daca sar de 2500rpm las nor in spate.

Motorul pare sa aiba vlaga mai ales dupa 2200-2400rpm(cand scoate si fum mult),ma pot baza pe o depasire sa zic asa.

Parca nu are frana de motor sau cel putin nu ca un logan 1.5dci nici la jumate ,de multe ori parca nici nu se simte.Cate odata parca are si se simte binisor

Nu stiu cati km are masina ca oricum 100000 nu cred in 12 ani poate 200-300000……

 

Imi recomandati sa fac un test de compresie?E relevant sau mai bine zis o fi cineva sa il faca correct?(la rece, la cald????)

Turbina se poate verifica cumva sau doar visual?

 

Am uitat sa specific,am eliminat posibilitatea pierderii de ulei

Ulei folosit elf 10-40 turbo diesel

Editat de bobinatorul
Link spre comentariu

Andrei

Am desfacut furtunul ce iese din turbina(cred pentru ca se umfla cand turez motorul) si are ceva ulei.Cineva mi-a zis ca e normal eu nu stiu daca e sau nu.

Voi incerca si in partea prin care aspira sa verific un eventual joc.

 

pop_ady

Gazele de carter se refera la faptul daca am presiune in baia de ulei?

Am scos joja si iese doar putin fum insa pe la buson pare sa aiba ceva suflu sau pulsatie arunca si stropi de ulei.

 

fanelforum

Asa cum am specificat aveam ceva pierdei pe la capacul de sus dar am remediat,nu se mai vad scurgeri pe nicaieri

Chiar saptamana trecuta am mai fost o data pe rampa poate poate pierde pe undeva dar la ce fum scoate...

 

Multumesc

Link spre comentariu

Andrei

Voi incerca sa umblu in cel mai jos punc la intercooler

sa vad daca se scurge ulei ,sus de unde l-am demontat era ceva ulei pe furtun dar cine stie poate nu s-a umplut .La cat sunt de groase furtunele plus intercooler ar putea incapea cativa litri de ulei.

 

pop_ady

Pentru 80cai teoretic mi se pare ca trage bine(facand comparatie cu opelul pe care il am de 100cai)sau o fi si senzatia cand ofera turbina cuplu/ forta.

 

Intre timp am mai vb cu o persoana si mi-a spus sa o las in panta in viteza a 2 a sa vad daca se duce la vale.Poate fi un indiciu relevant pentru compresie?

Link spre comentariu

Segmentarea nu exista la diesel, uzura apare foarte pronuntata si pe cilindrii si facand segmentare doar e o carpeala maxima, iar reparatia completa nu merita (alezat, pistoane la cota, segmenti la cota..).

Daca lasa nor in spate la 2500rpm, alea nu sunt semeringurile de la supape. Sa nu uitam ca e un motor turbo, exista presiune in admisie, nu vacuum care sa traga uleiul pe langa semeringuri.

De asemenea fiind turbo diesel nu se observa problemele la compresie in puterea motorului, e turbo deci acopera pierderea si de asemenea uleiul care ajunge in cilindrii e un combustibil excelent.

 

Cum porneste dimineata la prima cheie ?

Eu as suspecta in prima faza turbina.

Link spre comentariu

La asta ma gandeam si eu ! Apropo de pierderi de ulei,inca de pe vremea lui Ceausescu am INVATAT sa ma uit la /sub masina(Dacia 1300,prima ''dragoste'')...era evident ca aveai o scurgere de ulei daca pe locul de parcare vedeai o ''pata''(repetata) de ulei ! :dsgfdsMacar ca avea si un ..scut,adica un fel de tabla care proteja baia de ulei dar folosea pt.fixare suruburi mai ''ciudate'',adica ..M7 pt. care aveaai nevoie de cheie de ..11 ! Nu mai zic de inelara dreapta pt demontarea/montarea electromotorului...Alte vremuri,aveam in portbagaj o mica trusa de...URGENTA,adica,un capacde delcou,o pereche de platini,o membrana de pompa de''spritz''/benzina,sculele din dotare(ampla),un dulapior de lemn(la moda-anii 70-80,necesare pt orice eventualitate..! Si..chiar aveai nevoie de imaginatie,pt cei care au un pic de habar de mecanica...si noi(ROMANII) cu un patent si o surubelnita rezolvam(?) aproape tot ! Carpeala la colt de bloc ! ''Amintiri din...copilarie..'' nu este Ion Creanga ! :dsgfds :ras:

Editat de morocanosul
Link spre comentariu

Azi dimineata am iesit la plimbare(5-6km,bineinteles cu fumul aferent.

Dupa 30-40 min de la oprire o iau frumos catre autostrada cu gandul sa-i dau talpa.

Tot orasul schimbat treptele numai la 2500-3000 si surpriza.....fumul se facu nevazut.Intru pe autostrada 10-15 km turata bine la fel fum ioca.Ajung la destinatie cu masina pe loc turez pana pe la 3500 si deabia atunci scotea ceva dar tot nu asa rau ca de dimineata.

Ridic capota in cautare de scurgeri de ulei si hopa ...scurgeri undeva in partea dreapta a capacului de la culbutori cred ca ii spune.De fapt nu imi dau seama ca mai e un furtun gros (cam de plastic pare)care parea sa piarda ulei pe la colier(vine din dreapta Jos)

Am facut poze dar cateva zile nu am access la PC si nu prea merge sa pun de pe telefon.

Ce parere aveti?Are draci pe ea?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări