Jump to content

  • Log In with Google      Sign In   
  • Create Account

Photo

Consum exagerat de ulei Megane 2


  • Please log in to reply
65 replies to this topic

#1 ONLINE   bobinatorul

bobinatorul

    Coffee Service

  • Membru activ
  • PipPip
  • 373 posts
  • Locatie:BUCURESTI

Posted 15 September 2017 - 10:25 PM

Buna seara

 

Detin un megane 2 din 2005 motor diesel 1.5dCi 60kw care a inceput manance exagerat de mult ulei.

Consumul in functie de regimul de mers e undeva la 3litri/1000km in oras.

Am facut un drum pana la Constanta si ce m-am mai invartit pe acolo adica vreo 700km si estimez ca am completat cam 1.5 litri.

Astept si eu parerile voastre cu privire la asta.

E cazul de segmentare motor?Ar putea turbina sa consume atat de mult ulei?

Ce am observat eu:

Dimineata cand motorul e rece da si foarte mult fum,nu-mi dau seama din oglinda daca e negricios sau albastrui.Fum da si dupa ce se incalzeste  dar parca nu asa mult sau nu vad eu bine din cauza vitezei.Oricum daca sar de 2500rpm las nor in spate.

Motorul pare sa aiba vlaga mai ales dupa 2200-2400rpm(cand scoate si fum mult),ma pot baza pe o depasire sa zic asa.

Parca nu are frana de motor sau cel putin nu ca un logan 1.5dci nici la jumate ,de multe ori parca nici nu se simte.Cate odata parca are si se simte binisor

Nu stiu cati km are masina ca oricum 100000 nu cred in 12 ani poate 200-300000……

 

Imi recomandati sa fac un test de compresie?E relevant sau mai bine zis o fi cineva sa il faca correct?(la rece, la cald????)

Turbina se poate verifica cumva sau doar visual?

 

Am uitat sa specific,am eliminat posibilitatea pierderii de ulei

Ulei folosit elf 10-40 turbo diesel


Edited by bobinatorul, 15 September 2017 - 10:34 PM.


Cu_reclama

Cu_reclama
  • Membri
    ********

#2 OFFLINE   Andrei Tabacaru

Andrei Tabacaru

    .

  • Membru activ
  • PipPipPipPipPip
  • 3,421 posts
  • Locatie:Bacau

Posted 15 September 2017 - 10:38 PM

Pentru verificare turbină,demontați unul din furtunele/conductele care duce la intercooler,și dacă e plin de ulei,turbina e dusă.
Sau demontați conducta/furtunul prin care turbina aspiră aer,și verificați cu mâna dacă are joc la ax.

#3 OFFLINE   pop_ady44

pop_ady44

    incurca lume

  • Membru activ
  • PipPipPipPip
  • 2,328 posts
  • Locatie:Romanesti MM

Posted 15 September 2017 - 10:41 PM

Ulei exagerat poate consuma si pe la semerigurile de la supape.

 

Gaze de carter a-i?


Edited by pop_ady44, 15 September 2017 - 10:42 PM.


#4 OFFLINE   fanelforum

fanelforum

    User, ca suna mai modern

  • Membru activ
  • PipPipPipPip
  • 1,962 posts
  • Locatie:Craiova

Posted 15 September 2017 - 10:49 PM

Eu am avut baia fisurata. Bagam cam 1-2 l intre schimburi. Vezi pe sub ea daca e uda. 



#5 ONLINE   bobinatorul

bobinatorul

    Coffee Service

  • Membru activ
  • PipPip
  • 373 posts
  • Locatie:BUCURESTI

Posted 15 September 2017 - 10:56 PM

Andrei

Am desfacut furtunul ce iese din turbina(cred pentru ca se umfla cand turez motorul) si are ceva ulei.Cineva mi-a zis ca e normal eu nu stiu daca e sau nu.

Voi incerca si in partea prin care aspira sa verific un eventual joc.

 

pop_ady

Gazele de carter se refera la faptul daca am presiune in baia de ulei?

Am scos joja si iese doar putin fum insa pe la buson pare sa aiba ceva suflu sau pulsatie arunca si stropi de ulei.

 

fanelforum

Asa cum am specificat aveam ceva pierdei pe la capacul de sus dar am remediat,nu se mai vad scurgeri pe nicaieri

Chiar saptamana trecuta am mai fost o data pe rampa poate poate pierde pe undeva dar la ce fum scoate...

 

Multumesc



#6 OFFLINE   Andrei Tabacaru

Andrei Tabacaru

    .

  • Membru activ
  • PipPipPipPipPip
  • 3,421 posts
  • Locatie:Bacau

Posted 15 September 2017 - 11:02 PM

Un film fin de ulei(o peliculă fină) pe conducte/furtune se acceptă,să nu fie plin cu ulei-cum am spus mai sus.

#7 OFFLINE   pop_ady44

pop_ady44

    incurca lume

  • Membru activ
  • PipPipPipPip
  • 2,328 posts
  • Locatie:Romanesti MM

Posted 15 September 2017 - 11:20 PM

Apoi daca A-i suflu, si pe la joja scoate fum  cam trebe reparat motorul. 

 

Cu puterea cum stai? nu o murit herghelia?si o ramas doar martoagele?


Edited by pop_ady44, 15 September 2017 - 11:20 PM.


#8 ONLINE   bobinatorul

bobinatorul

    Coffee Service

  • Membru activ
  • PipPip
  • 373 posts
  • Locatie:BUCURESTI

Posted 15 September 2017 - 11:45 PM

Andrei

Voi incerca sa umblu in cel mai jos punc la intercooler

sa vad daca se scurge ulei ,sus de unde l-am demontat era ceva ulei pe furtun dar cine stie poate nu s-a umplut .La cat sunt de groase furtunele plus intercooler ar putea incapea cativa litri de ulei.

 

pop_ady

Pentru 80cai teoretic mi se pare ca trage bine(facand comparatie cu opelul pe care il am de 100cai)sau o fi si senzatia cand ofera turbina cuplu/ forta.

 

Intre timp am mai vb cu o persoana  si mi-a spus sa o las in panta in viteza a 2 a sa vad daca se duce la vale.Poate fi un indiciu relevant pentru compresie?



#9 OFFLINE   dorofteius

dorofteius

    Membru

  • Membru activ
  • PipPip
  • 385 posts
  • Locatie:Alba Iulia

Posted 15 September 2017 - 11:56 PM

Semeringuri supape 99 %. Este k9k de pe logan.

Daca nu scoate fum in sarcina si merge normal. clar semeringuri.

Este ceva normal la motoarele astea cand trec de 250 de K.

La 330 k loganul meu, papa cam 1 L la 3000 de km.



#10 OFFLINE   dany_cta

dany_cta

    Banati

  • Membru activ
  • PipPipPipPip
  • 1,213 posts
  • Locatie:Acasa

Posted 16 September 2017 - 01:46 AM

Segmentarea nu exista la diesel, uzura apare foarte pronuntata si pe cilindrii si facand segmentare doar e o carpeala maxima, iar reparatia completa nu merita (alezat, pistoane la cota, segmenti la cota..).

Daca lasa nor in spate la 2500rpm, alea nu sunt semeringurile de la supape. Sa nu uitam ca e un motor turbo, exista presiune in admisie, nu vacuum care sa traga uleiul pe langa semeringuri.

De asemenea fiind turbo diesel nu se observa problemele la compresie in puterea motorului, e turbo deci acopera pierderea si de asemenea uleiul care ajunge in cilindrii e un combustibil excelent.

 

Cum porneste dimineata la prima cheie ?

Eu as suspecta in prima faza turbina.


  • gaby likes this

#11 OFFLINE   validae

validae

    Moderator

  • Smod
  • 11,572 posts
  • Locatie:Bradesti

Posted 16 September 2017 - 01:53 AM

Și eu aș zice că-i tot turbina, la Diesel asta-i prima suspectă când pierzi ulei și scoate fum....



#12 OFFLINE   morocanosul

morocanosul

    Membru avansat

  • Membru activ
  • PipPipPipPip
  • 1,038 posts
  • Locatie:Cluj-Napoca

Posted 16 September 2017 - 02:43 AM

La asta ma gandeam si eu ! Apropo de pierderi de ulei,inca de pe vremea lui Ceausescu am INVATAT sa ma uit la /sub masina(Dacia 1300,prima ''dragoste'')...era evident ca aveai o scurgere de ulei daca pe locul de parcare vedeai o ''pata''(repetata) de ulei ! :dsgfdsMacar ca avea si un ..scut,adica un fel de tabla care proteja baia de ulei dar folosea pt.fixare suruburi mai ''ciudate'',adica ..M7 pt. care aveaai nevoie de cheie de ..11 ! Nu mai zic de inelara dreapta pt demontarea/montarea electromotorului...Alte vremuri,aveam in portbagaj o mica trusa de...URGENTA,adica,un capacde delcou,o pereche de platini,o membrana de pompa de''spritz''/benzina,sculele din dotare(ampla),un dulapior de lemn(la moda-anii 70-80,necesare pt orice eventualitate..! Si..chiar aveai nevoie de imaginatie,pt cei care au un pic de habar de mecanica...si noi(ROMANII) cu un patent si o surubelnita rezolvam(?) aproape tot ! Carpeala la colt de bloc ! ''Amintiri din...copilarie..'' nu este Ion Creanga ! :dsgfds  :ras:


Edited by morocanosul, 16 September 2017 - 03:09 AM.

  • pop_ady44 and fanelforum like this

#13 ONLINE   bobinatorul

bobinatorul

    Coffee Service

  • Membru activ
  • PipPip
  • 373 posts
  • Locatie:BUCURESTI

Posted 16 September 2017 - 11:24 PM

Azi dimineata am iesit la plimbare(5-6km,bineinteles cu fumul aferent.
Dupa 30-40 min de la oprire o iau frumos catre autostrada cu gandul sa-i dau talpa.
Tot orasul schimbat treptele numai la 2500-3000 si surpriza.....fumul se facu nevazut.Intru pe autostrada 10-15 km turata bine la fel fum ioca.Ajung la destinatie cu masina pe loc turez pana pe la 3500 si deabia atunci scotea ceva dar tot nu asa rau ca de dimineata.
Ridic capota in cautare de scurgeri de ulei si hopa ...scurgeri undeva in partea dreapta a capacului de la culbutori cred ca ii spune.De fapt nu imi dau seama ca mai e un furtun gros (cam de plastic pare)care parea sa piarda ulei pe la colier(vine din dreapta Jos)
Am facut poze dar cateva zile nu am access la PC si nu prea merge sa pun de pe telefon.
Ce parere aveti?Are draci pe ea?

#14 OFFLINE   dany_cta

dany_cta

    Banati

  • Membru activ
  • PipPipPipPip
  • 1,213 posts
  • Locatie:Acasa

Posted 17 September 2017 - 12:01 AM

Scurgerile de ulei nu fac fum.



Cu_reclama

Cu_reclama
  • Membri
    ********

#15 ONLINE   bobinatorul

bobinatorul

    Coffee Service

  • Membru activ
  • PipPip
  • 373 posts
  • Locatie:BUCURESTI

Posted 17 September 2017 - 12:10 AM

Scurgerile de ulei nu fac fum.


Normal,nu la asta ma refeream.De ce nu mai scoate fum?
Furtunul ala pare sa aiba legatura tot cu turbina.Pe el e montat un senzor ceva cu 4 fire.
Posibil uleiul ala sa nu mai fi ajuns în motor si sa-l scuipe pe la colier si de aici lipsa fumului?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users