Jump to content

  • Log In with Google      Sign In   
  • Create Account

Photo

Problema hidrofor


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 OFFLINE   eugen rotaru

eugen rotaru

    Nou venit

  • Banati
  • Pip
  • 29 posts

Posted 09 August 2017 - 07:21 PM

 Am cumparat din comert in urma cu 3 ani, un hidrofor ltk3000,care a functionat bine pana acum o luna,cand nu a mai vrut sa porneasca.

Am adus un meserias,care a zis ca e defect presostatul,si ma costa lucrarea cam 200 de lei.Mi s-a parut cam scump,si am cumparat din Dedeman un presostat cu 35 de lei,pe care l-am montat singur.Hidroforul a functionat bine pana azi,cand motorul dupa sunet,nu mai are turatia nominala,si nici nu mai reuseste sa faca presiune.Motorul nu pare sa se incalzeasca.Adica se incalzeste,dar nu frige sau sa dea miros de ars.

La bornele motorului vine curent,deci cred ca presostatul face servici.

Se mai merita reparat,adica sa caut motor,ori trebuie sa cumpar altul?



Cu_reclama

Cu_reclama
  • Membri

#2 OFFLINE   validae

validae

    Moderator

  • Smod
  • 11,004 posts
  • Locatie:Bradesti

Posted 09 August 2017 - 09:30 PM

Schimbați condensatorul din cutia de borne a motorului, posibil să se fi devalorizat sau întrerupt. Chiar recent am găsit asta la un hidrofor.



#3 OFFLINE   eugen rotaru

eugen rotaru

    Nou venit

  • Banati
  • Pip
  • 29 posts

Posted 10 August 2017 - 12:57 PM

Am demontat condensatorul vechi,pe care scria 20MF/450V,si am cautat in Dedeman,dar la recomandarea vanzatorului am luat de 35MF/450V,pentru ca mi-a zis ca e bun,ca e mai puternic,ca are cu 15 microFarazi (probabil)mai mult.

Rezultatul e acelas,am observat insa ca daca-l deconectez dupa ce pleaca motorul,nu am nici o influenta asupra turatiei.



#4 OFFLINE   validae

validae

    Moderator

  • Smod
  • 11,004 posts
  • Locatie:Bradesti

Posted 10 August 2017 - 02:13 PM

Nu trebuie să puneți o valoare mult mai mare, trebuia exact aceeași valoare pusă.Vânzătorul acela e pus acolo să vândă, nu să cunoască și noțiuni de electrotehnică, iar dacă motorul se va distruge, nu va da el socoteală....

Condensatorul acela asigură și o pornire ușoară a motorului, dar are influență și asupra puterii motorului. Dar valoarea lui nu poate fi modificată în limite prea mari, în niciun caz nu poți pune de 35uF în loc de 20uF (microFarazi). Devalorizarea condensatorului sau întreruperea lui pot duce la nefuncționarea motorului.Ideal ar fi fost să-l măsurați pe cel vechi, dar am presupus că nu aveți cu ce, de aceea v-am recomandat înlocuirea, oricum nu e prea scump.Să-l păstrați totuși și pe cel vechi, dacă e bun se poate pune la loc.

O altă cauză a problemei, poate fi întreruperea sau scurtcircuitarea înfășurării auxiliare (ajutătoare) a motorului, dar mă îndoiesc că astfel ar mai fi pornit. Se poate să aveți și o problemă mecanică acolo, rulmenți uzați, sau altceva ce poate frâna motorul.

Chemați totuși un specialist în domeniu, să afle măcar ce cauzează mersul anormal al motorului...



#5 OFFLINE   blazeu

blazeu

    Membru avansat

  • Membru activ
  • PipPipPipPip
  • 1,678 posts

Posted 10 August 2017 - 02:52 PM

Probabil ca a cedat undeva izolatia si aveti pierderi (un "semi-scurtcircuit" intre cateva spire).

Curentul a crescut, insa motorul (inca) nu se incalzeste (foarte tare).  Probabil ca aceasta crestere

a curentului a contribuit la "terminarea" presostatului. In paralel cu cresterea curentului, scade si cuplul, de

unde si diferenta de turatie. Cred si ca nu ati lasat motorul sa functioneze prea mult, sa constatati ca incalzeste..

Eu am folosit termenul "probabil", concluzia clara

decurge dintr-o testare care se face insa cel putin cu ampermetrul, sau cu ce dispozitiv are bobinatorul,

care, eventual va va rebobina acel motor. (daca nu e bobinat cu aluminiu si, daca e reparabil in acest fel).

 

Legat de acel condensator, valoarea lui e oarecum critica, cresterea la aproape dublu conduce la un curent

excesiv prin faza auxiliara, adica nu e bine nici asa, creste solicitarea motorului. 

 

In plus, trebuie sa aveti in vedere ca si paleta pompei are o anumita uzura, poate si aici ar trebui inlocuite

unele piese. 

 

Eu am facut efortul sa cumpar un hidrofor "de rezerva" (culmea ca doar amsamblul motor+pompa era mai

scump decat un hidrofor complet, care are in plus rezervor, manometru, presostat si racordul la rezervor!).

In perioada cand eram numai cu hidroforul, dura jumatate de ora cu spalatul pe maini sa schimb pompa+motor,

daca era vreo problema. (acum folosesc hidroforul doar pentru udat gradina, casa e la retea).

 

In concluzie, va trebui sa ajungeti cu motorul ala la atelier (cel mai bun e service-ul pentru hidrofoare, dar si

la atelierul de bobinaj vi-l poate diagnostica, doar sa aveti pe cineva de incredere, sa nu va puna sa rebobinati

motorul decat daca chiar e nevoie! In plus la hidrofoare, va poate verifica si uzura pompei, poate ca e mai avantajos

sa-l inlocuiti, politica pieselor de schimb e sa coste mult si mai avem si manopera de platit....

 

Bafta!


Edited by blazeu, 10 August 2017 - 03:40 PM.


Cu_reclama

Cu_reclama
  • Membri

#6 OFFLINE   cristi_ozana

cristi_ozana

    Membru

  • Membru activ
  • PipPip
  • 296 posts
  • Locatie:Bucuresti sector 3

Posted 10 August 2017 - 08:33 PM

Inainte de a schimba toate cele ati verificat daca motorul se invarte usor? Exista o posibilitate ca din cauza rulmentilor electromotorul sa nu ajunga la turatia nominala si sa ia curent mai mare.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users