Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Messerschmitt Me 262 and Mig-15

Evaluează acest subiect


Postări Recomandate

Exista mai multe Me - 262 care zboara . De provenienta si din initiative ( adica bani ... ) diferite ... Ma rog , sant ceva replici . Aia cu " original sound " este o glumitza youtubista . Principala deosebire consta in grupul motopropulsor ... recte motoarele . De unde JUMO - 004B ? ... La data existentei lor , durata de functionare era max . 10 ore ... din cauze multiple . Una insurmontabila era lipsa metalelor si aliajelor rare , necesare pentru camera de ardere , palele turbinei , ajutaj , rulmenti etc . Germania era blocata economic ... Cu planurile , n - ar fi fost asa greu . Exista in fondul muzeistic , la mai - marii zilei de atunci ( si de acum ... sant aceiasi ) . Exemplare " originale " s - au produs imediat dupa razboi , in URSS si Cehia . Din subansamble originale , la cehi ( au produs elemente si in timpul razboiului ) , si mixtura ... la rusi . Se demarase o viitoare productie in serie , alaturi de IAK - 15 , monomotor , cu acelasi JUMO - 004B ( exemplare capturate ) . Dupa ceva exemplare , s - a renuntat . O mana de ajutor ( inexplicabila ... ma rog , asa s - a enuntat Stalin ) au dat si englezii , prin vanzarea unui lot de motoare Rolls - Royce Nene ( total 55 buc . ) , care au fost copiate si au echipat ( printre altele ) MiG - 15 si Il - 28 , detinute si de aviatia romana . Plus ca mai exista ( Me - 262 ) prin muzee , unele ( exemplare ) complete , dar nefunctionale , alaturi de fragmente " uitate " sau descoperite pe ici - colo ... fuselaje , aparatura de bord , instalatii , echipamente etc . Apropo de Me - 262 , exista si o legatura oarecum directa cu aviatia romana . Poate , intr - o viitoare postare ...

 

i6yx07.png

 

P . S . - care este ideea cu MiG - 15 ?

Editat de gauss
Link spre comentariu

Avionul era foarte bun, din pacate, asa cum se zice mai sus, motoarele erau "slabe". Paletele, rulmentii etc, nu rezistau temperaturilor foarte mari. Un motor facut acum, pe aceleasi principii, functioneaza perfect.Motoarele Jumo sunt total diferite de cele Rolls Royce.

Soarta razboiului nu o puteau schimba din trei motive principale: vulnerabile (ca si avioanele de cum) la aterizare si decolare, tactici de vinatoare insuficient testate si numarul mic.

Germania nazista, pierzind suprematia aeriana, era vulnerabila din aer. Pentru a proteja aerodromurile de pe care decolau si aterizau Me 262, s-a infintat ecadrila Papagei Staffeln, echipata cu Fw 190, si care aveau extradosul vopsit in rosu cu dungi albe. ( normal, trebuiau sa fie bine vazute de racanii, tineri intre 15 si 18 ani, de la antiaeriana, care trageau in tot ce zbura si nu dadea din aripi!). Chiar si asa au avut mai multe pierderi la sol, decit in lupta.

In anii 1936 - 1939, cind nemtii s-au implicat in Razboiul Civil din Spania, au avut timp sa-si perfctioneze tacticile de vinatoare si aparare. Asa au aparut celebrele Rotte, eficiente in vinatoare si aparare, in luptele aeriene. Ei bine, pilotii de pe Me 262, erau pilori asi, cu 100 -200 de victorii pe Bf 109 si aplicau aceeasi tactica si cu Me 262. Ori treba nu a mai tinut! Abia faceau o trecere si ramineau fara munitie, trasa total aiurea, asta din obisnuita de a ataca cu 400 -500 km/h, nu cu 900!! Pina s-au prins, a fost cam tirziu.

Cum spuneam mai sus, Germania nazista pierduse suprematia aeriana, razboiul se ducea la usa lor. Fabricile erau imprastiate prin paduri, galerii de metrou ori prin mine, in munti. Resursele materiale, inclusiv benzina, erau pe sponci! Productia de aparate, chiar si clasice, era insuficienta, nu mai vorbim de Me 262, Ar 234, Me 163, He 126 Volksjäger (care era facut in cea mai mare parte din lemn!).

Apropo de Me - 262 , exista si o legatura oarecum directa cu aviatia romana

 

Cred ca stiu la ce te referi, dar, sper sa nu te dezamagesc, totul nu este decit o scorneala a lui Tudor Greceanu.

Link spre comentariu

Nu sant convins ca e o scorneala . Ma rog , nu vreau sa intru in polemici . De obicei , " intru " daca am dovezi consistente , semnificative si acceptabile pentru un interlocutor avizat si de buna - credinta . Nu pentru trolli si gica - contra , atat de prezenti peste tot . Departe de mine ideea ca ati fi asa ceva . Momentan nu am ( dovezi imposibil de contestat ) ... Cate ceva ar mai fi ... dar nu fac obiectul unei dezbateri la bodega Elforum . Daca aveti ( dovezi ) concludente ca " nu " ... m - as bucura daca le - ati putea impartasi ( cu voia dumneavoastra , bineinteles ) . Altfel , ( personal ) raman la datele pe care le am pana acum .

 

P . S . - asupra utilizarii Me - 262 in lupta , se poate nuanta . Materiale memorialistice , statistici , carnete de zbor in arhive sant suficiente ( lucrari si articole in publicatii serioase , de asemenea ) . Se cunoaste meticulozitatea si rigoarea germana . Exista ( au existat , aproape sigur au decedat ) piloti cu 2 - 3 victorii confirmate la o singura iesire cu aeronava in cauza . Deci , aveau destula munitie ... Totul tinea de experienta , abordarea tactica si un pic de antrenament . O rafala ( corect ochita ) de cateva proiectile , din cele 4 tunuri de 30 mm , pulveriza orice bombardier american . In lupta ( si in afara ... ) se foloseau viteze mai mici , adaptate la " adversar " , cea maxima era utila doar pentru a " rupe " lupta , motoarele nu rezistau decat 2-3 minute la solicitarea maxima , carburantul limitat ( oricum era cam putin ... ) . Cativa piloti au depasit cifra de 10 victorii confirmate , numai cu Me - 262 . Unul din primii 3 era plutonier ... la neamt nu prea contau gradele . Doar palmaresul ... Exista cel putin un pilot cu statutul de " as " ( 5 victorii confirmate ) , cu ambele aeronave ... Me - 262 si Me - 163 , ceea ce mi se pare absolut remarcabil . Mai ales daca vorbim de Me - 163 ( ma rog , parere personala ... ) .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Pe principiul "cere si ti se va da" o delegatie sovietica a cerut si a primit de la tov. "sir" stafford cripps motoarele R.R."Nene" impreuna cu documentatia tehnica de executie ;problemele au fost mai mult de a transforma cotele din sistemul in inch in metric si de a gasi materialele corespunzatoare;R.A.F. nu avea in 1947 ceva similar pe Meteor, si cativa ani ,pana la F86,MIG15 a fost cel mai bun din lume.

Evolutia lui Me 262 a fost blocata mult timp de birocratie si de indicatii pretioase,la fel cu a altui aparat revolutionar He 219 (aerodinamica deosebita,viteza ,cabina presurizata ,scaune care permiteau catapultarea,radar performant).

La primul zbor de lupta ,noaptea ,a doborat 5 bombardiere grele.

Mai evoluat conceptual si ca performante,a fost Ho229,superior in ultimele teste lui Me262;influenta sa e regasita in B2 Spirit.

Un proiect interesant din care s-au inspirat ambele superputeri a fost Me P1101 ,aparat cu aripi cu geometrie variabila (la sol) din care a rezultat la americani Bell X5,aparat cu geometrie variabila in zbor.

Din aceeasi "cutie cu surprize " a aparut si TA 183;asemanarile cu alte aparate postbelice(MIG 15,IAI Pulqui,Ouragan,LA15) nu sunt intamplatoare.

Link spre comentariu

Unele afirmatii ar trebui cumpanite un pic mai bine . Ma rog , parere personala ... nu sentinta . Motoarele Nene au fost exportate " as is " ... fara nici o documentatie . https://en.wikipedia.org/wiki/Klimov_VK-1 Uzinele Klimov au avut avut mult de lucru la motor , RD - 45 , ... variante succesive au fost imbunatatite , dar nu au egalat performantele originalului , cu care nu semanau nici de la distanta si pe vreme de ceata ... Impasul tehnologic si tehnic a dus , dupa multe escuri , la VK - 1 , cu ajutorul multor germani care au devenit cetateni sovietici , si n - au mai vazut niciodata Dunarea si Padurea Neagra . Greutate , consum , durata de viata generala si intre reparatii , tractiune , zgomot , emisii de fum de la Nene n - au fost niciodata atinse de RD - 45 . Cu " translatia " de la sistemul imperial la cel metric ... e o alta legenda . URSS lucra de mult in inchi . Toata tehnica militara primita de la aliati in WW2 era in sistem imperial . Piesele de schimb veneau greu , mai mult ocazional . Pentru reparatii , s - au asimilat scule , AMC - uri si SDV - uri conforme . Locomotive , vagoane , camioane , jeep - uri , tancuri ( Sherman ) , avioane ( Hurricane , Spitfire , Airacobra , Mitchell , Hampden , Havoc si altele ... ) . Unele au fost copiate . Astfel au aparut anumite Molotov - uri , Zil - uri , GAZ - uri etc . Asta la autovehicule . S - au copiat enorm de multe lucruri ... unele banale , de uz curent . Primusuri , lanterne , baterii , truse de scule , cutii de chibrituri s . a . O culme a fost in industria aviatica , odata cu copierea bombardierului B - 29 , inceputa in timpul razboiului . La ordinul expres al lui Stalin , frustrat ca americanii i - au refuzat cererea de bombardiere grele , Liberator si Flying Fortress . B - 29 a fost copiat identic , la ultima piulita . Stalin n - a vrut sa riste ... n - avea incredere in industria proprie . Era satul de esecurile cvadrimotoarelor indigene Petliakov - 8 . Pentru " lucrul " la bombardier , au fost implicate 300 de uzine si institute de cercetare , o treime fiind create cu aceasta ocazie . S - au produs tabla de dural cu grosimea originala , conductori electrici de aceeasi sectiune , material si izolatie , sticla organica pentru suprafetele vitrate , motoarele cu tot ce implica ... pana si carburantul corespunzator . S - au copiat bombele ... etc . Unele au fost chiar absurditati ... Stalin n - a facut nici un rabat . Statiile radio , produse pana prin anii 80 , aparatura de radionavigatie , telecomenzile turelelor , mastile de oxigen , parasutele etc . Singurul lucru pe care l - a schimbat , la cerere personala , a fost armamentul artileristic din turele . Nu i - au placut mitralierele calibru .50 , a dorit rusesti . De ce a fost facut acest efort supraomenesc ? Simplu , din dorinta oricarui dictator de a putea bombarda America . Se vad si in ziua de astazi reminiscente ... gen Coreea de Nord .

In alta ordine de idei ... englezii n - au pus motoarele Nene pe Meteorul lor , cel putin la inceput , din motive tehnice evidente . O privire la aripile avionului si la motoarele initiale spune de ce . Meteorul n - a fost considerat de englezi un aparat performant , cercetarile s - au dus spre alte configuratii si geometrii , departe de aripa eliptica , deriva si ampenajul caraghioase . In fine ... MiG - 15 n - a fost niciodata cel mai bun din lume . Din multe motive ... unul ar fi https://ro.wikipedia.org/wiki/Saab_29_Tunnan .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Ar trebui sa ne bucuram si noi,ROMANII,caci am avut pionieri in aviatie...A.Vlaicu,H. Coanda...! :aplauze Este f.important(dpdv istoric),nu ne aflam la coada clasamentului...Desigur,fiecare epoca cu inventatorii ei si fiecare natiune a crescut inventatori/inovatori in diverse domenii...! :aplauze De aceea putem sta comozi acasa si sa conversam cu...canibalii!(mai civilizati...un pic..!),doar au internet prin...satelit! :rade:

Editat de morocanosul
Link spre comentariu

Pana la aparitia lui F86 ,Mig 15 a fost superior in razboiul din Coreea;in confruntarile directe rezultatul a depins de nivelul de pregatire al pilotilor.

Avionul suedez s-a confruntat cu aparate mai slab cotate 15 ani mai tarziu in razboiul civil din Congo.

Autostrada MIG-urilor, in Coreea.

Link spre comentariu

Pai este link ... Eu continui sa - mi sustin afirmatia . Inginereste , pe fise tehnice . Altfel vorbind , n - as compara fiabilitatea aparatelor suedeze cu cele rusesti . MiG - 15 a fost la noi in dotare , pilotii si mai ales mecanicii ( inca ) stiu mai bine ce si cum . In ce regimuri limitative exploatau aeronavele , si ce incendii au avut ... alaturi de incidente in zbor si pierderi de aeronave . In timp de pace ... la instructie si antrenamente . Saab J-29 a avut si ceva recorduri . Ce conteaza cu cine s - a " batut " ? Chiar nu inteleg ! Suedia a fost si este o tara neutra . Pana acum cativa ani , legislatia interzicea livrarea de aeronave militare unor tari altele decat cele declarat neutre si nealiniate . De aceea nu au luat parte la " razboaie " . Nici statul , nici aeronavele . Si mai stiu ca rusii au evitat clinciuri cu aeronavele suedeze . Evita si acum . Or fi stiind ei de ce...

 

P . S . - link pentru d - l Viopa

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Saab_29_Tunnan

Editat de gauss
Link spre comentariu

Si mai stiu ca rusii au evitat clinciuri cu aeronavele suedeze . Evita si acum . Or fi stiind ei de ce...

 

 

Poate nu le place limba... :rade:

E un subiect care nu-l stapanesc,dar citesc cu placere ce postati...se cunoaste in pofida modestiei legatura cu domeniul.

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări