Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Eoliana verticala 300w


silviu61

Recommended Posts

Buna ziua.

Am inceput constructia unei eoliene verticale dintr-un motor trifazat de bicicleta electrica pe care scrie 350w .

As dori sa obtin o putere de aproximativ 200-300w .

Generatorul are 46magneti neodim bobinat cu 6 sarme de 0,9mm

Am facut palele din aluminiu cu latimea de 200mm si lungimea de 100cm,diametrul fiind de 110cmm dupa unele scheme

de pe internet.

Problema este ca porneste doar la viteze mari ale vantului si nu am tensiune mare max 15vcc dupa redresare si filtrare.

Ce alt tip de pale mi-ati putea recomanda sa incerc sau ce modificari sa fac pentru a porni la vanturi mai slabe si a prinde viteze mai mari?

Va multumesc.

Niste poze: post-179359-0-56929900-1497072999_thumb.jpgpost-179359-0-46729400-1497073000_thumb.jpgpost-179359-0-25133100-1497073001_thumb.jpgpost-179359-0-09812700-1497073002_thumb.jpgpost-179359-0-75143000-1497073002_thumb.jpgpost-179359-0-34913400-1497073003_thumb.jpg

Daca as face pale in genul acesta post-179359-0-97058100-1497073870_thumb.jpg nu ar porni la vanturi mai mici?

Edited by silviu61
Link to comment
  • Replies 37
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • silviu61

    5

  • catalin004

    5

  • validae

    3

  • QQme

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Palele in lemn au alta sectiune. Sunt facute sa impinga datorita principiului lui Bernoulli. Astfel, ai mai putina rezistenta la vant si apar si niscai forte care imping.

 

Cu cat se va imbunatatii, comparat cu constructia ta, nu stiu. Dar sigur va functiona mai bine. Ramane sa incerci. Recomand sa cauti reproducerea unui proiect existent, altfel poate fi o pierdere de timp.

Link to comment

Un motor de 350 W la ax nu poate genera 300 W la borne la aceeasi turatie. Poate jumatate.

Rotorul montat pe motor solicita prea mult lagarele acestuia. Trebuie montat pe lagare proprii si cuplat la motor printr-un lant, eventual multiplicator de turatie.

Rotorul pare prea mic, chiar si pentru 100 W. Sectiunea sa in vant (DxH) trebuie sa fie de doua ori mai mare decat sectiunea unei elice care ofera aceeasi putere.

Generatorul (cu magneti permanenti) trebuie sa dea tensiune relativ constanta, deci sa aiba o turatie relativ constanta, in limite largi ale vitezei vantului, respectiv a puterii electrice debitate. De aceea, unghiul palelor rotorului trebuie sa fie variabil, ideal automat.

Link to comment

Turatia ca motor de bic. era de cca.200-250 t/min,deci pt.putere max.va trebue o turatie apropiata,necesita un invertor cc-cc sau mai simplu un stabilizator cu limit.de curent,daca nu va deranjeaza randamentul(pt, incarcarea unui acumulator de 12V)

Link to comment

De ce nu incerci un rotor Savonius? Exista printr-un Tehnium un proiect de asa ceva, care avea si un autoreglaj (cand crestea turatia se inchideau palele). Teoretic functioneaza si la vant slab, dar turatia este destul de mica. Iti trebuie un lant cinematic corespunzator ca sa obtii o turatie OK la generator.

P.S. Am impresia ca rotorul tau, la vant mic, trebuie ajutat sa porneasca. Trebuie sa-l invarti. Parca pe Discovery am vazut asta, era o emisiune cu constructii din fiare vechi (ceva cu scrapyard). Din cate imi amintesc, scopul era sa rasneasca.... cafea. Folosind puterea vantului. Si una din echipe a facut un rotor ca al tau, dar il porneau la sfoara.

Daca imi amintesc gresit... scleroza e de vina.

 

L.E. Found it. Nu m-am ramolit.

http://www.channel4.com/programmes/scrapheap-challenge/on-demand/29767-004

Link to comment

Turatia ca motor de bic. era de cca.200-250 t/min,deci pt.putere max.va trebue o turatie apropiata,necesita un invertor cc-cc sau mai simplu un stabilizator cu limit.de curent,daca nu va deranjeaza randamentul(pt, incarcarea unui acumulator de 12V)

Deja am un convertor dc/dc pentru a nu pierde surplusul de tensiune.

Un proiect testat ,complet cu toate documentatiile pentru o eoliana de 300-500w unde as putea gasi?

Link to comment

Colegu' am si eu o bicicleta electrica....motorul este tot trifazat, ma intreb daca are magneti...mototul se afla in interiorul butucului, sau este cu totul?

Link to comment

Vezi că mai sunt topicuri de genul ăsta pe forum.Cel mai detaliat este al lui Arcadius, dar e despre model orizontal. Uite un topic similar cu ce cauți: http://www.elforum.info/topic/116362-eoliana-verticala-pentru-zone-cu-potential-de-vant-scazut/?hl=%2Beoliana+%2Bmea

Ca și mecanism care să scadă turația la vânt periculos, uite o idee ingenioasă:

Pai ala pus de tine este Savonius. Are un defect, nu se mai deschid palele cand incetineste.

Proiect de asa ceva era prin Tehnium. Cu sistem de autoreglare cu tot.

O sa rasfoiesc colectia sa vad cam pe unde era.

 

Gasit ceva asemanator pe YT:

Link to comment

S-ar putea, dar asta ar însemna o reproiectare foarte minuțioasă, cu alte bobine făcute fără miez magnetic. Ar mai fi probabil o problemă cu magneții existenți, fiindcă sunt făcuți cu o curbură pronunțată, ar fi fost de preferat să fie perfect plani pentru construcția cu bobine statorice ,,fără miez,,.Cred că mai bine păstrezi motorul așa cum este, dar îl antrenezi printr-un angrenaj ridicător de turație.Sau îl vinzi cuiva care-l folosește ca atare și-ți cumperi magneți neodym și faci un generator fără miez magnetic. Avantajul generatorului fără miez magnetic este acela că nu are cuplu de frânare în gol, cum au cele cu miez și magneți permanenți.Deci acel generator va fi antrenat mai ușor la vânturi slabe.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines