Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

opel vectra a tacanit dubios la motor


verdea

Recommended Posts

buna ziua am revenit pe forum cu o problema la batranul meu opel vectra a 1.8 benzina motor c18nz cu 8 valve la relanti se aude un tacanit metalic in motor daca iau pe loc total dreapta sau stanga si tin volanul dispare complet orice tacanit motorul merge silentios ce ar putea sa fie ca am fost pe la cateva servisuri auto si spune fiecare alta varianta va multumesc

Link to comment
  • Replies 22
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GEO 53 BN

    6

  • nicolaus

    3

  • verdea

    3

  • sesebe

    2

Cand rotesti maxim de volan, curentul consumat de servodirectia electrohidraulica este foarte mare. De aceea se recomanda ca acest lucru sa se faca avand o turatie mai mare a motorului, recomandat 2000 rot/min. In acest mod nu scade foarte mult tensiunea de incarcare a acumulatorului. Probeaza asa avand cuplat un voltmetru.

Si nu mai uita virgulele si punctele, stau cam prost cu imaginatia...

Link to comment

Cand rotesti maxim de volan, curentul consumat de servodirectia electrohidraulica este foarte mare. De aceea se recomanda ca acest lucru sa se faca avand o turatie mai mare a motorului, recomandat 2000 rot/min. In acest mod nu scade foarte mult tensiunea de incarcare a acumulatorului. Probeaza asa avand cuplat un voltmetru.

Si nu mai uita virgulele si punctele, stau cam prost cu imaginatia...

Din cite stiu eu servodirectia este, ori elctrica ori hidraulica.Servo combinata n-am auzit.Poate-o fi,nu zic ba.

Link to comment

la masina mea este hidraulica simpla servodirectia pompa angrenata de cureaua de accesorii.. vas lichid 2 conducte deci varianta clasica de servodirectie

Link to comment

Chiar n-am stiut ca exista servo electrohidraulica. In link-ul de mai sus, principiul de functionare al servodirectiei electrohidraulice este explicat in doar citeva cuvinte si pe deasupra destul de ambiguu. Reproduc cele scrise despre servodirectia electrohidraulica.

 

''La servodirectia electrohidraulica,componentele sistemului dupa arborele cardanic sunt angajate in operatiunea de virare,dupa care virarea este asistata de presiunea de ulei''. Se pomeneste undeva de vreun sistem electric?

 

Sincer ,n-am auzit pina acum despre o astfel de servodirectie. Oare nu este vorba despre clasica servodirectie hidraulica,care are in componenta si elemente electrice ,cum ar fi senzori,electrovalve? Combinatia, servodirectie elctrica+hidraulica,mie cel putin, mi se pare cam ciudata. Sa fie combinate in ideea ca daca cedeaza cel electric ramine cel hidraulic si invers. Oricum nu exista nici un pericol pentru ca volanul poate fi miscat chiar daca cele doua sisteme cedeaza,sistemul mecanic functionind fara probleme.

Link to comment

''Oare nu este vorba despre clasica servodirectie hidraulica,care are in componenta si elemente electrice ,cum ar fi senzori,electrovalve? Combinatia, servodirectie elctrica+hidraulica,mie cel putin, mi se pare cam ciudata. Sa fie combinate in ideea ca daca cedeaza cel electric ramine cel hidraulic si invers.''

 

Un motor electric pompeaza ulei in sistemul hidraulic.De aia se numeste electrohidraulic. Este mare consumator de curent, cand alternatorul nu mai incarca se decupleaza motorul electric, servodirectia ramanand mecanica. Daca te ia pe nepregatite, crezi ca ti s-a blocat directia.

Link to comment

''Oare nu este vorba despre clasica servodirectie hidraulica,care are in componenta si elemente electrice ,cum ar fi senzori,electrovalve? Combinatia, servodirectie elctrica+hidraulica,mie cel putin, mi se pare cam ciudata. Sa fie combinate in ideea ca daca cedeaza cel electric ramine cel hidraulic si invers.''

 

Un motor electric pompeaza ulei in sistemul hidraulic.De aia se numeste electrohidraulic. Este mare consumator de curent, cand alternatorul nu mai incarca se decupleaza motorul electric, servodirectia ramanand mecanica. Daca te ia pe nepregatite, crezi ca ti s-a blocat directia.

Dupa parerea mea, sistemul electrohidraulic, nu este o mare șmecherie. Odata ca daca ramii fara curent, din varii motive, acumulator ''terminat'',alternator defect,etc,ramii fara servodirectie,trecind automat pe directia mecanica. Asta ar fi una din neajunsurile pe care le-ai putea avea. Apoi aparatura de bord are si ea de suferit. Daca ai computer de bord risti sa nu mai pleci de acolo, sau sa pleci cu masina pe platforma. Dupa parerea mea, este una dintre cele mai putin fiabile servodirectii.

Link to comment

Creste turatia cand solicitati servo. Atata tot.

In rest, verificati supape. Are ceva ani motorul ala.

Edited by dorofteius
Link to comment

Teoretic scade consumul de carburant pt ca pompa electrica este activată numai la nevoie nu permanent ca la cea hidraulica clasica.

Link to comment

Chiar daca pompa de servo este invartita continuu, sarcina este zero pe ea atata timp cat nu face nici un lucru mecanic.

Hidraulic sunt mici sanse sa se strice, foarte mici, electric in schimb, sansele cresc exponential. In unele cazuri merge si fara servo, dar unele masini devin greu controlabile si chiar necontrolabile fara servo cand vorbim de masini cu roti late. Am avut surpriza sa mi se opreasca motorul la masina si sa nu mai pot sa virez in scurt la viteza mica, fara incidente, dar daca se intampla in alte conditii putea sa fie grav.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines