Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pedala de frana tine foarte jos


norad

Recommended Posts

Va salut,

 

La un autoturism Hyundai Sonata, productie 2008, 56 mii Km, in timpul unei deplasari, am sesizat ca pedala de frana tine foarte jos, pedala avand o cursa moarta mai lunga decat ce consideram normal.

La reprezentanta Hyundai s-a aerisit, intr-o prima instanta, instalatia. Cursa pedalei de frana a fost oarecum ajustata, dar dupa doua zile, pedala tinea tot jos.

Au urmat schimbarea lichidului de frana si inlocuirea placutelor fata-spate (desi canalul indicator de uzura mai avea cam 1 mm).

La fiecare interventie, pedala tinea mai sus, dupa care, dupa doua trei zile, pedala tine destul de jos.

Acum imi spun ca suspecteaza pompa de frana. In ritmul acesta, voi ajunge sa-mi schimb si volanul la reprezentanta.

 

Detalii:

 

-pedala tine foarte jos, cam la 1/3 - 1/4 din cursa completa.

-cam la jumatatea cursei se simte un prag, dar rotile nu franeaza. Dupa prag, pedala este iarasi moale si de duce in jos pana cand franeaza rotile.

-la apasare succesiva rapida a pedalei, prima pedala tine jos, dar urmatoarea pedala tine sus, cum eram obisnuit sa tina (adica cum e normal, la o masina).

-la franare brusca, ABS-ul lucreaza.

 

Am mai fost la un service, am expus problema, au aerisit franele, dar problema a ramas. Instalatia nu pierde lichid.

Intre timp, autoturismul a luat ITP-ul, cei de la ITP atentionandu-ma ca pedala de frana tine mai jos decat normal.

 

Niste pareri pertinente ar fi binevenite.

Link to comment

Lichidul de frana e consumabil, placutele la fel, nu trebuie sa ti se para un capat de tara inlocuirea lor, ele fiind primele suspecte in cazuri din astea si cel mai ieftin si usor de inlocuit. Deci s-a procedat corect la service. Sunt toate sansele sa fie defecta pompa de frana.

Link to comment

pompa de frana cu pori in cilindru are aceleasi simptome. Schimbarea placutelor nu era necesara, ele nu stabilesc cursa la pedala de frana.

Problema asta se vede si la o apasare brusca franand bine, dar la o apasare lenta pedala "aluneca" fara sa franeze simtitor.

Edited by dany_cta
Link to comment

pompa de frana cu pori in cilindru are aceleasi simptome. Schimbarea placutelor nu era necesara, ele nu stabilesc cursa la pedala de frana.

Problema asta se vede si la o apasare brusca franand bine, dar la o apasare lenta pedala "aluneca" fara sa franeze simtitor.

De pori in cilindru n-am auzit. Eu zic ,ca e posibil ca garniturile sa fie uzate. Daca lichidul de frina nu se pierde pe nicaieri,atunci altceva nu poate fi. Nu ar strica o verificare amanuntita a furtunelor de la rotile din fata, a conductelor care duc la rotile din spate, si a repartitorului care controleaza nivelul frinarii functie de greutatea pe puntea spate.

Edited by GEO 53 BN
Link to comment

Omul cat traieste invata. Pana la urma trebuia sa auzi si de asta.

Porii sunt cauzati de apa din lichidul de frana, care se decanteaza si ataca fonta respectiva. Rezultatul sunt niste pori abia vizibili cateodata si altadata chiar de ordinul a 1-2mm, suprafete care nu mai lasa garniturile sa etanseze si totodata rod garniturile cand trec peste. Schimbarea garniturilor ajuta cateodata dar pentru putin timp, noile garnituri fiind destul de repede ciupite sau afectate cand trec peste porii respectivi de cateva ori. Daca te intereseaza detalii cred ca pot sa pun niste poze, inca mai am un cilindru de ambreiaj cu problema asta pe care l-am schimbat de ceva timp si cred ca am si o pompa dar trebuie sa o caut. Este de fapt metoda prin care mor pompele, clindru de fonta nu am gasit uzat astfel incat sa nu mearga cu garnituri noi.

Link to comment

Omul cat traieste invata. Pana la urma trebuia sa auzi si de asta.

Porii sunt cauzati de apa din lichidul de frana, care se decanteaza si ataca fonta respectiva. Rezultatul sunt niste pori abia vizibili cateodata si altadata chiar de ordinul a 1-2mm, suprafete care nu mai lasa garniturile sa etanseze si totodata rod garniturile cand trec peste. Schimbarea garniturilor ajuta cateodata dar pentru putin timp, noile garnituri fiind destul de repede ciupite sau afectate cand trec peste porii respectivi de cateva ori. Daca te intereseaza detalii cred ca pot sa pun niste poze, inca mai am un cilindru de ambreiaj cu problema asta pe care l-am schimbat de ceva timp si cred ca am si o pompa dar trebuie sa o caut. Este de fapt metoda prin care mor pompele, clindru de fonta nu am gasit uzat astfel incat sa nu mearga cu garnituri noi.

@ dany_cta,sa stii ca nu-ti prea gust ironiile. Sincer n-am vazut niciodata pori pe interiorul cilindrilor de frina,sau pe alezajul pompei de frina. Alezjul pompei de frina nu se uzeaza,in schimb garniturile,da. Apoi apa n-are cum ajunge in rezervorul pompei de frina,decit daca n-ai capac. Orice deschidere a capacului rezervorului,duce la absorbirea vaporilor de apa din atmosfera da catre lichidul de frina. Cred ca stii ca lichidul de frina este higroscopic. De aceea e indicat ca periodic,(unii zic la 2 ani,altii la 4 ani) sa fie schimbat. La fel se schimba si atunci cind lichidul de frina-si schimba culoarea(devine maroniu).

Edited by GEO 53 BN
Link to comment

Nu stiu daca are sau legatura cu problema mentionata, insa, simptomele au aparut dupa ce autoturismul a stationat vreun an.

Link to comment

Porii sunt cauzati de apa din lichidul de frana, care se decanteaza si ataca fonta respectiva. Rezultatul sunt niste pori abia vizibili cateodata si altadata chiar de ordinul a 1-2mm, suprafete care nu mai lasa garniturile sa etanseze si totodata rod garniturile cand trec peste. Schimbarea garniturilor ajuta cateodata dar pentru putin timp, noile garnituri fiind destul de repede ciupite sau afectate cand trec peste porii respectivi de cateva ori.

 

Are toata legatura faptul ca a stationat, asa se strica ele. Se decanteaza apa nefiind agitat lichidul, si apa stationand pe partea inferioara a cilindrului, il rugineste.

Link to comment

Eu zic ca problema este de la pompa de frana. S-ar putea ca o garnitura sa fi cedat, lichidul sa scape pe langa ea si sa refuleze inapoi in borcan. Lichidul de frana este destul de acid si mananca in timp garniturile...mai ales cand masina sta pe dreapta.

Cel mai ieftin este sa se schimbe acele garnituri. Daca defectul persista cu noile garnituri si nu exista nicio scurgere prin alta parte, se schimba pompa.

Edited by mac01
Link to comment

O pompa de frana costa de obicei sub 100lei, eu zic ca nu merita timpul pierdut cu schimbul garniturilor si riscul sa le ciupeasca si sa le strice iar dupa un timp cand pompa noua e mai ieftina decat manopera de inlocuire.

Link to comment

100 lei o pompa noua? Nu cred...si la Logan e mai scumpa...sa nu vorbim ca masina este totusi Hyundai Sonata. Este din 2008 si dupa cate stiu este ultimul model de Sonata care s-a fabricat.

Poate costa 100 lei second hand! Setul de garnituri noi costa undeva la 50 lei pachetul.

Edited by mac01
Link to comment

OK, poate am gresit eu. Acum vreo 4 ani am luat una noua cu vreo 86 lei la o masina italiana si in mare cam toate functioneaza la fel si arata aproximativ la fel atata timp cat sunt duble, ma gandeam ca nu e diferenta mare de pret. Poate am prins-o eu la oferta, ultima pe stoc, poate difera mult la alte masini, nu stiu. Daca e mult mai scumpa si reprezentanta are obiceiul sa tripleze pretul, mai bine reconditionare atata timp cat se poate, daca au aparut porii de care vorbeam (niste gaurele vizibile clar cu ochiul liber in interior, pe cilindru), singura mea solutie a fost sa o schimb. Bineinteles ca se poate aleza la alta cota si reface pistonas+garnituri de la alta pompa daca pretul ei e exagerat, exact metoda de reconditionare de la cilindrii de frana.

Link to comment

O pompa noua nu este mai scumpa decat reconditionarea totala si profesionala a celei vechi, decat daca ai acces gratuit la un atelier! Nu mai vorbesc de munca si timp!

Link to comment

As zice ca cel mai probabil ar fi pompa centrala de frana.Am schimbat-o de curand la camionul meu Opel Movano, simptome similare cu cele descrise de initiatorul topicului.Costul pompei a fost peste 350 de lei, si nu pe varianta originala.La desfacerea cilindrului pompei de frana nu am constatat nici un fel de uzuri depistabile optic, cel putin cilindrul arata impecabil,.Set de reparatie nu am gasit ( pompa originala Bosch), cred ca nici nu exista pe piata, desi as fi preferat aceasta varianta-un set de reparatie similar nu depasea ca si cost 60-70 lei.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines