Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
znecula

SNB400 defect. Solicit putin ajutor.

Recommended Posts

Astazi au cedat niste roti dintate care imi misca cutia de avansuri.

Pun o poza pe care am reusit sa fac ceva inscriptii.

Cu sageata galbena am evidentiat piesa rupata din fonta se pare.

Rog un strungar adevarat sa-mi spuna cum se numeste.

E o piesa in forma de triunghi care sustine cateva roti dintate care se pot deplasa pe ea pentru a regla jocurile cred si a imperechea rotile.

In poza am incadrat intr-un chenar ruptura acestei piese.

Am citit ca aici se schimba rotile cumva pentru a putea realiza filetul in toli de 19 ganguri. Cred ca nu am aceasta roata. Restul filetelor se pot face asa cum a fost echipat pana acum.

Toate rotile dintate ce alcatuiesc acest grup trebuie inlocuite pentru ca dantura e compromisa (dinti rupti sau indoiti).

Daca as gasi acest grup in intregime l-as schimba cu totul ca sa nu fiu nevoit sa fac toate aceste roti.

Acum nu stiu daca defectul nu este cumva in cutia de avansuri.

Nu-mi explic de ce a cedat aceasta piesa. Tot timpul am uns aceste roti cu vaselina, ele nefiind unse cu ulei de pompa strungului. Deci nu frecarile le-au solicitat.

Am desfacut capacul de deasupra (se vede si in poza), dar nu vad decat cutia de viteze pentru universal.

Maine incerc sa demontez un capac ceva sa ajung sa ma uit in cutie de avansuri.

Se pare ca trebuie sa demontez placa frontala prin care trec toate manetele de selectie a filetelor.

Ar trebui sa tin cont de ceva daca desfac acest capac?

Exista acces prin alta parte?

Stiti careva un strung ca al meu pentru dezmembrat care sa poata ceda acest subansamblu?

 

snb400.bmp

Link to comment
Share on other sites

In mod normal, rotile de schimb,n-ar avea motive sa se deterioreze. Rotile nu au ungere,cel mult se poate pune vaselina pe ele. Singura explicatie ar fi tamponarea caruciorului din neatentie. Singura rezolvare ar fi confectionarea altor roti. Danturarea poate fi facuta pe o masina de frezat cu cap divizor, caz in care trebuie sa ai si freza(freze) cu modulul potrivit,nu neaparat pe o masina de danturat.

Link to comment
Share on other sites

Asta e piesa rupta.

Nu mai fac poze danturii rotilor ca sunt varza.

Stiti unde as putea gasi aceasta piesa? Eventual si rotile?

Problema insa vine din cutia de avansuri. Dupa ce am demontat acest subansamblu, am incercat sa invart pinionul care se afla pe arborele principal al cutiei de avansuri. E blocat. De asta cred ca a cedat piesa din poza.

Trebuie sa vad ce surpriza ma asteapta in cutia de avansuri.

Poate ar trebui casat strungul?

Mai vedem

 

Stima.

post-178244-0-84611200-1493451485_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca la functionare normala efortul este asa mare in lira, prin urmare nu ar merge sudata?

Intradevar ,efortul nu este mare si ar merge sudata,dar e posibil sa fie vreo problema in cutia de avansuri. Eu i-as recomanda posesorului strungului, sa verifice cutia de avansuri,nu de alta, dar sa nu mai ''beleasca'' inca odata lira. Lira nu s-a rupt,nu s-a rupt de florile marului.Acum, fiecare face ce vrea.

Link to comment
Share on other sites

e greu de crezut ca se pot cupla doua angrenaje diferite in acelasi timp, mai repede as merge pe corp strain intre dintii a doua pinioane, ceva de genul bucata de dinte rupta dintr-un pinion, o bila de rulment cazuta sau un stift iseit dintr-un ax.

Si eu as merge pe ideea sudarii lirei insa in caz ca nu se doreste asta se poate opta penutru confectionarea unei lire noi din tabla de otel prelucrata la masina de frezat. Totusi cred ca cel mai simplu e sa fie cumparata alta de la un strung dezmembrat.

Link to comment
Share on other sites

Sudarea lirei ar fi solutia cea mai simpla si mai putin costisitoare. Din pacate o piesa din fonta,sudata, nu va mai avea aceeasi rezistenta ca si cind a fost intreaga,structura materialului, in zona sudata, fiind diferita. Daca piesa va fi incalzita,sudata si apoi introdusa intr-un cuptor,incalzit in prealabil si lasata sa se raceasca odata cu cuptorul,piesa poate se reziste mult si bine,cu conditia ca dupa sudare si racire, sa fie prelucrata pe freza,pentru ca suprafata de asezare, sa fie plana. Altfel exista riscul ca piesa sa se rupa.

Link to comment
Share on other sites

Am sudat lira.

In cutia de vansuri am avut un pinion cu doi dinti rupti.

I-am dat la incarcat cu sudura si apoi am prelucrat cu flexul si pila.

Am dat la refacut doua pinioane care vin montate pe lira.

Aveau multi dinti rupti si nu merita sa fie refacuti prin incarcare cu sudura.

Maine sper sa le am gata.

Toata tarasenia s-a intamplat deoarece s-a spart un rulment de pe surubul de avans (la iesirea din cutia de avansuri) si a blocat surubul, deci a blocat toata cutia de avansuri si din cauza asta tot deranjul.

Cu ocazia asta am schimbat toti rulmentii din cutia de avansuri, simeringurile, am schimbat uleiul, revizie la pompa de ulei.

Sper sa mai tina o vreme.

Daca-mi pica vreodata o lira o voi cumpara si o voi schimba.

Edited by znecula
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines