Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
viorel1964

Electromagnet industrial

Recommended Posts

AJUTATI-MA SA DORM NOAPTEA!!!

Utilizez un electrumagnet industrial -fi 1300,alimentat cu 220 V cc/35 A-pentru incarcarea unor piese metalice.S-a ars si a fost rebobinat cu 2x 2.5 mm fi cupru dublu emailat.Bobina a fost executata ingrijit-izolatie dupa fiecare strat,rigidizata cu banda la citave straturi,impregnata in lac de bobinaj.In carcasa a fost asezata pe un tor din sticlotextolit de 3 mm grosime,a fost rigidizata cu rasina epoxidica cu latimea de 10 mm spre interior si 50 mm spre exterior iar in partea inferioara -de lucru -s-a pus un strat de tesatura de fibra de sticla pentru amortizarea socurilor mecanice.

Dupa o luna de lucru fara probleme,rezistenta a scazut brusc de la 6.7 la 1.5 ohmi.

Dupa demontarea capacului,bobina nu prezenta semne de incalzire anormala,in schimb rasina din exteriorul bobinei este neagra si descompusa pe jumatate din circumferinta !

DE CE nu am urme de incalzire pe bobina? (culoarea rasinii,a lacului sau a izolatiei nu s-a schimbat?

DE CE este descompusa rasina doar pe jumatate din circumferinta ?

Electromagnetul intra in regim termic stationar cam dupa 2 ore-are 75-80 grade si lucreaza 24/24 6 zile cu DA 50 %.Carcasa este din fonta si are grosimea de 50-60mm si greutate de 1800 kg.

Am dat amanunte poate vede cineva o problema de transfer termic care mi-a scapat!

Am sa pun si poze.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti incerca si cu cupru cu izolatie panzata sau fibra de sticla. :yawinkle: (cum sunt facute aparatele de sudura) Pentru a scoate bobina originala ai fost nevoit sa folosesti o temperatura ridicata? pt scoaterea ei . (cum se procedeaza la motoarele bobinate adica ardere) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intimplator stiu pe cineva care a avut aceeasi problema, electromagnetul a fost bobinat de meseriasi dar de fiecare data a avut viata scurta. Pina la urma au cumparat unul SH, nu mai retin pretul ca nu m-a interesat dar a costat de ordinul miilor de euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte frumos, dar care e smecheria??pentru ca pare ca si viorel1964, si meseriasii de care ai pomenit au scapat ceva din vedere cand au facut bobinarea... dar ce???(o fi vre-o legatura intre fonta, tipul de rasina si cuprul folosit la bobina in sine??? una chimica sau electrochimica, ceva...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil tola electromagnetului ! ( asa cum se intampla cu motoarele bobinate ,caldura si randament scazut)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La socurile mecanice si electrice pe care le incaseaza bobina aia, nu ma mira ca a cedat intre niste spire izolatia. Ar fi trebuit bobinata cu platbanda de Cu izolata cu matase si bobina batuta cu un calup de lemn ca sa se aseze spirele bine, dupa care se matiseaza toata bobina. Chiar nu e nevoie de lac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bobina originala era din banda de aluminiu cu grosimea de 0.16 mm si latimea de 110 mm,izolata cu un lac .Nu am demontat eu electromagnetul dar ma interesez de modul de fixare (nu cu rasina pt. ca a fost demontata usor si nu s-a deformat). Bobina a fost executata intr-un atelier serios de catre un colaborator vechi care vrea s-o refaca dar trebuie gasita cauza sa n-o patim si a doua oara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa pui poze? E interesanta treaba.Cirip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parere personala , dupa cum a scazut rezistenta (ohm) bobinei ,mai mult ca sigur ai scurt intre spire (intre straturi) datorita vibratilor.Posibil bobina nu a fost bine stransa si matisata .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.