Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

alimentare amplif auto


Guest Bytzu

Recommended Posts

Guest Bytzu

am facut o statie auto cu 2xTDA 7294 punte si am pus-o pe autobuz la +/-12V si acum mi se aude motorul sub forma de suierat in sub - functie de turatiece naiba sa-i fac ?si dc sunt offtopic ziceti ca sa mut, da ziceti si unde

Link to comment
  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Iti trebuie un filtru de deparazitare...Iei un miez rotund de fier din ala galben si il bobinezi cu sarma de 1,5mm sau mai groasa pana se umple gaura...Faci 2 filtre din'astea unul il pui pe +12V si unul pe -12V...daca to se mai aude mai pui inca unul pe alimentarea de la cass...Trebe puse in serie

Link to comment
Guest Bytzu

ok, hai sa incercam varianta cu ala din comertcate cumpar?cum si unde le pun?luati in considerare ca sunt doua baterii de 12 in serie

Link to comment
Guest berti

Din cate stiu eu alea din comert se leaga in serie cu consumatorul, in cazul tau amplificatorul, ai nevoie de o singura bucata, fiindca e un montaj electronic nu doar o simpla bobina.

 

Daca nu ai magazin de electronice la tine in oras poti sa-ti comanzi unu de pe net. Eu stiu ca astia au asa ceva la 83.000, poate gasesti pe altundeva mai ieftin .

Link to comment

Inainte de a cumpara un filru:1. cauta sa ai si un filtraj cat mai bun pe tensiunile de alimentare, cu condensatoare elecrolitice de valori mari >2000 microF, conectate ct mai aproape de modulul in cauza. Inaintea condensatoarelor pune, in serie si cate o dioda polarizata corespunzator.2. cauta ca intrarea sa fie ecranata si pe cat posibil de impedantza cat mai mica ... ( incearca o rezistanta, cat mai mica, daca sursa de semnal iti permite in paralel cu intrarea 22 - 1 k ).

Link to comment
Guest Bytzu

Ok, merci!Ideea e ca nu totul e legat asa cum trebuie, (cass si statie), firele direct la baterieproblema e ca asta are + si - si io am 24V(e autobuz, 2 bat de 12 serie)alternatorul incarca la 24Vle-am legat asa:+la+-la-Grd la cablul de legatura al celor 2 baterii(la mijloc)+ cass la +- cass la grdcineva mi-a zis ca nu prea pot sa deparazitez asa usor , trebuie deparazitat intai alternatorulIntrebare: cum deparazitez 24V?

Link to comment

hai sa o luam catinel:In primul rand trebuie sa ai un condensator de filtrare pe la alternator pe undeva. In al doilea rand merge ce a zis omu de mai sus cu condensatorii si eventual dioda aia. Complet deosebit fata de FILTRELE BOBINATE de care sa vorbea mai sus, si care ti s-a spus sa le montezi in SERIE, CONDENSATORII ii montezi IN PARALEL (ca altfel oricum nu conduc si nu mai auzi nimic :)).Autobuzul e diesel deci nu ai probleme cu fisele de la bujii...Oricum...sper ca amplif-ul e montat departe de motor, alternator...etc.CAT de nasol e uruitul?

Link to comment
Guest Bytzu

propriu-zis e un suierat, exact in functie de turatia motorului - de la un suierat de baza la relantiu urca si coboara fct de turatiede la motor la amplif sunt vreo 4 m linie dreaptafirele sunt puse direct la bateriecarcasa e din lemn, deci nu face masaLUCRU CIUDATam pus la cass doar borna de + si la - +sau-de la un tweeter si mergea, desi firu de masa nu era conectatsi se auzea bine, nu avea bucle de masadc isi lua masa de pe caroserie nu trebuia sa se intample ceva?ca masa pe caros nu e de 24? si aveam +12 si _24?sau cum naiba e? ca ma cam doare capu' de bomba aiaOricum, satisfactia cand intorc toti capul si belesc ochii si nu le vine sa creada si dai rusine la masini cu pretentii e de neegalat!!!:-)

Link to comment

Pune condensaoarele in paralel cu fiecare sursa de alimentare( atentie la polarizare, la sura de -24V cu plusul la masa ... ) Diodele in serie ar trebui sa asigure ca nici un consumator nu le descarca brusc, shi ma refer la alternator de la care se pare ca apare toata problema .... Diodele trebuie sa "tzina" un curent de catziva amperi buni ... nu incerva cu 1N4... . iti recomand F407. Din cauza buclei de masa in cel mai rau caz ar trebui sa ai un brum independent de turatia mororului ...

Link to comment
Guest Bytzu

stai linistit ca motorul e la jumatea autobuzulului si ampliful e in fata la sofer, in mod logic!cablul de alimentare este trifilar de 2.5, am luat colac de 10m si abia mi-a ajuns tras pe lonjeroane pana la baterie, care este pe partea dreapta, in fat rotilor din spateDetaliu off topic:motorul este culcatpeste tot curele dubleceea ce am pus este limitat de spatiul din cabina(subul)am vrut jbl de 12" da nu avea locam vorbit pt un convertor la 20V-e bine?sub dibeisi de 10", tine vreo 80-100W rms

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines