Jump to content
Dudikoff

Realizarea cablajelor prin metoda foto

Recommended Posts

Desi nu am facut niciodata, recunosc ca am fost tentat, cred ca e buna folia respectiva. As vrea sa intreb si eu, ca tot veni vorba. Sunt niste cablaje care au aplicat un strat albastru, pozitiv cica, pentru metoda foto. Puteti sa imi spuneti cum s-ar folosi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

In primul rand as vrea sa va intreb despre folia pe care se face filmul.

 

Merge si cu hartie de calc care este mai ieftina.

http://www.paperoffice.ro/Hartie-si-produse-din-hartie/Hartie-calc-rola-sau-foi/Hartie-calc-A4-30-File

 

 

Sunt niste cablaje care au aplicat un strat albastru, pozitiv cica, pentru metoda foto. Puteti sa imi spuneti cum s-ar folosi?

Cred ca la asa ceva te referi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt bune si foliile speciale pentru imprimantele cu cerneala, adica cu aceste folii se pot folosi imprimante cu cerneala, important este ca traseele sa fie opace.

Stratul fotorezist, pe cablajele care il au deja aplicat, este protejat de o folie care se inlatura, daca la asta va referiti.

Dati un link sau o poza sa intelegem mai bine la ce va referiti.

Edited by danpin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, la ceea ce s-a postat in video ma refeream. Nu stiam ca partea albastra e doar o protectie. Credeam ca e un strat util. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar folia aia nu protejeaza de aprente sau zgarieturi ci sa nu patrunda lumina, nu ? Deci trebuie indepartata doar atunci cand faci cablajul si doar la lumina rosie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folia protejeaza impotriva murdariei, a zgarierii etc. Are acelasi lor, de exemplu, ca cea care acopera placile de alucobond, tabla inox etc.

In plus protejeaza si impotriva radiatiilor ultraviolete care pot distruge placa, adica stratul de fotorezist. Daca placa nu ar fi protejata si ar fi lasata sub razele solare sau la lumina becurilor, lampilor fluorestente sau a altor surse de UV, stratul de fotorezist este compromis.

Nu este necesara lumina rosie, trebuie doar evitate expunerile directe si lungi la soare sau becuri CFL de exemplu. In mod normal este bine sa dai folia jos doar atunci cand te apuci de treaba.

Vezi, in linkul unde descriu procedura, ca eu expun la un bec CFL, deocamdata, pana imi voi face o cutie de expunere.

Edited by danpin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge cu hartie de calc de "rupe", asa cum au scris si colegii, conteaza cat toner depune imprimanta (este bine cat mai mult ca sa fie negru-negru)

 

Cablaj realizat foto, film foto negativ, aplicat pe cablaj home-made si film realizat pe hartie de calc, in poza este o capsula Atmega8 SMD - TQFP (fiind si primul meu cablaj foto realizat cu film negativ, loc de mai bine cred ca este)

 

Posted Imagepicture host

 

Posted Imagephoto storage

Edited by GeoMar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce ai facut filmul pe foaie transparenta cum se aseaja pe cablaj, cu tonerul spre cupru sau invers ? E cred ca logic ar fi cu tonerul spe cupru ca sa fie cat mai aproape de cablaj, sa nu intre lumina prin grosimea foliei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce ai facut filmul pe foaie transparenta cum se aseaja pe cablaj, cu tonerul spre cupru sau invers ? E cred ca logic ar fi cu tonerul spe cupru ca sa fie cat mai aproape de cablaj, sa nu intre lumina prin grosimea foliei...

Filmul se pune cu partea care s-a imprimat (cu tonerul) spre cablaj.

 

Atentie trebuie la imprimarea cablajului, adica daca este normal sau mirror, ca sa nu faci "filmul" gresit (si cablajul inclusiv).

Edited by GeoMar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, deci e asa cum am intuit....

Dar ! Am auzit ca unii suprapun 2 folii ca sa fie stratul de toner mai gros. In cazul asta cum asezi foliile ? ca oricum le-ai asjeza tot ramane o grosime de foaie ori intre folii ori intre folie si cupru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca stratul de toner nu este destul de opac, consistent, depinde de imprimanta, eu printez doua cablaje identice si le suprapun. Cu stratul de toner inspre cablaj, asa procedez eu. Printez pe aceeasi coala doua desene apoi le separ si le suprapun, ca eventualele deformari ale foii sa fie aceleasi.

Edited by danpin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, deci e asa cum am intuit....

Dar ! Am auzit ca unii suprapun 2 folii ca sa fie stratul de toner mai gros. In cazul asta cum asezi foliile ? ca oricum le-ai asjeza tot ramane o grosime de foaie ori intre folii ori intre folie si cupru...

Da se poate si asta, cu suprapunerea a doua folii (este bua cea transparenta), dar daca faci la imprimanta laser tot nu se suprapun perfect, basca trebui ceva mai multa atentie la suprapunere, ca sa fie perfecta.

Eu unul sunt multumit cu film pe hartie de calc, o singura coala

 

Si la metoda foto sunt cateva variabile precum la transferul de toner.

De multe ori ai placute cu fotorezist din loturi diferite (mai vechi sau mai proaspete) si variaza putin si timpii de expunere, de aceea trebuiesc facute cateva teste inainte. Ideal este sa ai solutiile ptr developat proaspete.

 

Asa cum sa scris pe forum, varianta foto este scumpa, dar ofera cea mai buna calitate a cablajului in regim de amator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ati inteles intrebarea.

Ok. sa zicem ca printezi o folie si o asezi cu tonerul spre cupru. Pe urma printezi inca o folie identica... si o asezi cum ? Tot cu tonerul spre cupru, da ? Eh, acum nu va ramane o grosime de folie intre cele 2 straturi de toner prin care poate sa intre lumina UV ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×