Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor uzat?


Postări Recomandate

Cam asta ar fi baiul cu mecanicii din RO. Foarte putini incearca sa-si puna mintea la contributie si sa se gandeasca de unde ar putea fi problema. Nu ca n-ar avea minte...dar e mai usor s-o pastreze relaxata....si sa faca experiente pe buzunarul clientului. Numai ca experientele astea nu sunt de colea si costa frumusel. Dar ce importanta are ca clientul ramane fara izmene in fund.....ei schimba in continuare piese bune cu altele la fel de bune pana se afla intr-un final defectul... Cam asa se procedeaza in atelierele service.

Sa revenim la oile noastre;

Daca mai aveai pompa veche mergeai cu ea la un "pompagiu" si o puteai verifica pe bancul de lucru sub presiune si vazut daca pierdea benzina pe la imbinarea cu motoru.. De fapt, cred ca asa trebuia procedat de la inceput...inainte de a da banii pe alta pompa.

Cred ca pompa veche (la cei 115.000 km cati are masina) era buna...!

Fa totusi un test de compresie la pistoane .....si asta trebuia facut de service de la inceput inainte de a da verdict pompa defecta.

Cine stie..... poate segmentii pistonului, poate simeringurile supapelor au probleme....ca din alta parte chiar nu as vedea cum ar putea uleiul sa se contamineze cu benzinica.

Bafta!

Editat de mac01
Link spre comentariu

Daca simeringurile supapelor sunt uzate vaporii de benzina ramasi in urma compresiei pot ajunge sa contamineze uleiul la deschiderea supapelor.

La fel si cu segmentii...daca sunt uzati se poate prelinge benzina in baia de ulei. D'aia am si spus ...un test de compresie spune multe.

Prin alta parte nu exista...atat timp cat pompa este buna. Alt circuit benzina nu are.... pompa rezervor exclus( nu are treaba cu uleiul din motor), pompa inalta exclus (este noua),.... nu ramane decat camera de ardere si legatura acesteia cu ungerea. Acolo se intampla ceva...in motor.

Eu asa zic..poate este o parere gresita...dar prin alta parte nu vad...urmarind traseul benzinei. Si dupa cate stiu motoarele de WV au avut probleme deosebite in ultimii ani...fiabilitatea lor a lasat mult de dorit.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Da, din pacate asta e situatia, toti sunt meseriasi, treburile astea puteam sa le aflu de la ei, nu de la colegi de forum, insa pregatirea lasa de dorit. Pana la anul nu mai reusesc sa fac nimic pentru ca nu am cum sa ajung, si daca merge sotia incep cu minciuni si abureli, cum au facut si ieri cand a fost. Cu masina o sa incerce sa umble cat mai putin si lejer, pana atunci, sa speram ca nu se intampla nimic grav. Eventual daca pot vineri sa scot ceva ulei din motor si sa complectez inapoi cu ulei nou, ce a ramas de la ultimlele 2 schimburi, undeva la 1.5l.

Editat de turcu_dan
Link spre comentariu
Poi treaba cu segmentii e simplu de verificat.
Desfaci busonul de ulei, ridici joja si cineva da talpa motorului.
Daca arunca ulei la joja si ies gaze de carter intr-o veselie, atunci ai segmenti dusi.
Dar nu cred ca fie, problema ar fi fost observata deja.
Pt semeringuri poti lasa masina la relanti vreo 5-10 minute si apoi ii dai pedala.
Dar deobicei cand astea sunt duse masina manca ulei, vaporii care sa intre pe acolo, prea putini.
Aia in general is trasi de vacuumul care il face pistonul cand merge in jos.
Link spre comentariu

Consumul afisat pe bord este de 9.5l, masina este echipata cu cutie automata DSG. Insa nu cred ca asta este problema, am colegi la munca care circula tot asa si nu se plang ..... La Honda sedan cu motor de 1.8l, cutie CVT, am undeva intre 11-12l cand circul numai in oras, dar fac mai mult drumuri exterioare (naveta), iar consumul afisat este de 6.5 vara si cam 7.2-7.5l acum iarna. Daca fac drumuri mai lungi de 100km consumul ajunge la 5.5-5.8 cu 4 persoane, insa la cifrele astea se mai poate adauga un 0.5l, asa am dedus, am facut consumul la pompa.

Editat de turcu_dan
Link spre comentariu

Consumul afisat pe bord este de 9.5l, masina este echipata cu cutie automata DSG. Insa nu cred ca asta este problema, am colegi la munca care circula tot asa si nu se plang ..... La Honda sedan cu motor de 1.8l, cutie CVT, am undeva intre 11-12l cand circul numai in oras, dar fac mai mult drumuri exterioare (naveta), iar consumul afisat este de 6.5 vara si cam 7.2-7.5l acum iarna. Daca fac drumuri mai lungi de 100km consumul ajunge la 5.5-5.8 cu 4 persoane, insa la cifrele astea se mai poate adauga un 0.5l, asa am dedus, am facut consumul la pompa.

 

Consumul il calculeaza dupa timpii de deschidere injectoare si debitul lor, intr-o formula care cuprinde viteza si rpm-ul motorului. Daca sti cata benzina ai bagat intr-un anumit timp si ce distanta ai parcurs, sti cat consuma, teoretic. Practic exista mici deviatii din multiple cauze: uzura roti, diametru diferit fata de cu ce a fost proiectat softul masinii (atentie softul masinii se face general, cand alegi alte jante/baloane la roti softul nu se schimba) si tolerante.

Deci consumul de pe calculator nu are cum sa iti arate pierderea orice ar fi. Fie ca pierde inainte sau dupa, nu o sa urce consumul de bord. Nu exista un senzor care sa masoare benzina scoasa din rezervor sau si returul, ci doar cea injectata in motor, dar nu stie cata benzina a fost exact arsa si cata s-a pierdut in alte locuri (scapat pe la simeringuri)

Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări