Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
euvasile

calculator pompa injectie

Recommended Posts

La 13.01.2019 la 16:44, WINNER 777 a spus:

Eu am folosit BUK7608-55...dar nu te bucura dupa aia ca merge...nu va tine prea mult daca nu rezolvi si partea mecanica din pompa!

Poate foloseste si altora care au masini echipate cu pompa VP44 Bosch(aici am explicat pe larg ce si cum   https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=154409&utm_source=sidebar&utm_medium=site&utm_campaign=discutii+similare    )dar tousi am ramas cu nelamurirea defectarii acestui tranzistor mai ales in zile caniculare...cauza principala este de fapt racirea insuficienta a pompei de injectie.Studiind manualul service acolo se mentioneaza expres ca temperatura modului electronic de pe pompa nu are voie(sub nici o forma) sa treaca de 60grade Celsius.Pai cum asa? doar motorul ajunge la 90~98grade in functionare si chiar un pic mai mult in conditii de aglomeratie si canicula,iar pompa este corp comun cu motorul...

Am cateva zile nu a mai vrut sa porneasca,si de pornit am pornit-o cu spray,dar greu...am zis hai sa ii fac o diagnoza si am aflat codul de eroare P1220(not present),adica lipsa motorina,piston avans blocat,aer in instalatie...deci in principiu lipsa de alimentare cu motorina...hmmm... ma gandesc motorina este in rezervor,filtru l-am schimbat de vreo luna,pistonul de avans l-am schimbat o data cu calculatorul si cele doua electrovalve,am mai ramas sa verific daca nu cumva vreo conducta de alimentare nu s-a fisurat/spart.

Intre timp continui sa fac diagnoza mai departe(motorul in relanti s-a incalzit) si aflu ca la temperatura motorului de 93grade,motorina care se plimba prin pompa are 78grade,cu 18 grade mai mult decat maximul acceptat de producator!!!Atunci m-am dat seama ca problema trebuie sa fie in rezervor...am desfacut sorbul si dezastru total,sorbul acoperit in totalitate cu mizerie de aproape 2cm pe toate partile,aproape pietrificata,...acolo nu s-a umblat de cand a fost construita masina.Am curatat ,pus totul la loc...iar la masuratori motorina nu trecea de 46~47grade dupa aproape o ora de mers in relanti la 31 temeperatura exterioara,iar motorul a ajuns la 98grade.Am reusit sa fac si o masurare a debitului(mai empirica)si se pare ca motorina se plimba prin circuit cu aproape 5litrii/minut.Deci cu aproximatie cam intr-un sfert de ora de functionare  trece prin filtru un rezervor plin de 60litrii.Deci cei care au calculatoarele inca intregi,(daca vor sa evite problemele)e bine sa faca o verificare...cred ca am fost foarte aproape si stric si calculatorul asta daca nu curatam sorbul!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

O descriere foarte clara a modului defectuos cum se face service-ul la noi si probabil in multe alte parti: se "cirpeste" componenta defecta fara a se cauta si inlatura cauza defectiunii.

 

Sa va spun o scurta povestioara:

Acum citeva luni de zile a inceput sa mi se opreasca motorul la ralanti. Nici o problema am spus, s-a defectat de tot MPP-ul care fusese deja diagnosticat ca e cu probleme. Am cumparat unul nou dar nu s-a rezolvat. Dupa mai multe reparatii facute de mine am decis ca-i cazul sa o duc in service, unde lucra un cunoscut de-al meu. Acolo s-au inlocuit o multime de componente de pe motor dar fara a se rezolva complet problema initiala. Intr-un final am luat-o cica reparata. Deoarece problema a continuat sa se manifeste dar mult mai rar am vrut sa continui cu investigatile pt a termina cu reparatia DAR cind am vorbit cu prietenul meu am aflat ca un coleg de-al lui a bagat polizorul unghiular in capul supapa de la motorasul meu stepper ce regla ralantiul ca sa faca o degajare pe unde sa treaca aer suficient pt functionarea motorului CHIAR daca computerul motorului vroia sa-l reduca. 

In fine pina la urma am rezolvat problema de unul singur. Ramine problema ca cei din service mi-au stricat intentionat un motor pas cu pas nou-nout. Am rezolvat si problema asta fara costuri suplimentare pt mine dar e bun ca exemplu pt felul cum inteleg mecanicii din service-uri sa-si faca reparatiile.

 

Ca si la reparatiile electronicelor, schimbarea componentei defecte nu inseamna reparatie pina nu ai aflat si inlaturat (pe cit posibil) cauza care a dus la defectarea componentei. Altfel e numai o cirpeala si ar fi acceptabila doar daca o faci tu pe marginea drumului ca sa poti ajunge pina in service nu daca o fac mecanicii din service. 

Edited by sesebe
Link to comment
Share on other sites

Ce treaba au mecanicii din service-uri cu ce am scris mai sus?Relatarea e doar din experienta 100% personala,nimic altceva.Curiozitate sa rezolv problema...Si inca ceva,sunt absolut convins ca sorbul era infundat,destul de mult,si inainte sa ajunga in Romania(in vara asta face doi ani la mine).La inceput credeam ca asa merge(e diesel,e mai lenta...na ii Opel si asa sunt ele puturoase)...ajunge mai greu la 190km/h, pe naiba folclor romanesc de rahat si nimic altceva...acum e altceva...daca o curatam de la inceput sunt convins ca nu se strica calculatorul...dar nici nu invatam atatea.Pana la urma totul,dar totul, se rezuma la vorba batraneasca:coasa noua bine taie!!!Ma repet,am scris asta pentru cei care mai vor sa traga un pic de ele si nu vor sa schimbe calculatorul,daca e inca intreg...dupa cum bine ai constatat e bine, pe cat posibil, sa te ajuti singur...asta am facut si eu.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Te salut, euvasile, de asemenea salut toti colegii de pe forum.

Am avut si eu la masina proprie (Ford Focus 2001 diesel) erorile :

-p1664

-p1564

Am schimbat mosfetul (am pus IRLR2905), dar da aceleasi erori.

Te rog mult sa-mi zici daca ai rezolvat aceasta problema, daca se poate rezolva in vreun fel.

La un alt calculator pe care l-am avut pe pompa anterior mi-a dat eroarea P1608 Ford Watchdog Malfunction si nu a mai functionat- iarasi daca se mai poate face ceva pentru reparatie calculator.

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Ai verificat dacă nu cumva între controller (sau buffer) şi poarta mosfetului (primul pin din stânga, capsula cu faţa în sus) e o rezistenţă smd ? Dacă tranzistorul original era ars, e posibil ca acea rezistenţă să fie întreruptă.Dacă nu poţi identifica nimic, pune o poză clară de aproape cu placa şi zona tranzistorului înlocuit...

Link to comment
Share on other sites

Acum 20 ore, Costy66 a spus:

Mersi mult validae ! Cer scuze pentru intarziere, nu am observat rezistenta smd la calculator,  pozez si trimit urgent .

 

Validae, atasat poza cu tranzistorul inlocuit. Aceasta e cea mai buna rezolutie pe care am obtinut-o cu telefonul meu, sper sa fie OK. Inca o data mersi mult !

Poza calc.VP44.jpg

Link to comment
Share on other sites

Din păcate nu se poate distinge suficient de bine și nu pot urmări traseul porții tranzistorului, dar logic trebuie să existe o rezistență în serie cu acel terminal.Dacă ar fi arsă, ar fi grav, fiindcă ar însemna că poate fi afectat și controllerul ce comandă tranzistorul. La acel nivel numai cu o lupă puternică sau microscop digital se poate vedea.Am intervenit mai demult la un calculator de ABS și am refăcut lipituri la periferia cipului, era ceva mai complicat decât aici, dar acolo se vedeau mult mai clar traseele.

Link to comment
Share on other sites

Salutare din nou !

In legatura cu calculatorul pompei de injectie VP44 (in discutie mai sus ) daca stie cineva :

- merge calculatorul de la Opel ( acelasi tip de pompa) montat pe Ford (Focus,Diesel), cu imperecherea (scrierea)  corespunzatoare ?

Mersi mult!

Link to comment
Share on other sites

Va rog daca puteti sa ma ajutati si pe mine,am si eu o pompa de injectie care a fost data jos de pe un ford mondeo la un service si mi sa spus ca este defecta dar dupa ce  a schimbat pomba defectul la masina a ramas dar masina a ramas cu pompa schimbata si defectul la masina lau gasit mai tarziu asa ca eu am ramas cu pompa, problema este cum asi putea verifica calculatorul pompei sa vad daca are vre-un defect.

 

va multumesc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.






×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines