Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
euvasile

calculator pompa injectie

Recommended Posts

Va salut!

Am pe cineva de la un service auto care imi aduce calculatoare de la pompe de injectie la reparat , calculatorul are doi tranzistori (mosfet vezi foto) deregula se arde cel din dreapta , am schimbat la mai multe calculatoare si functioneaza, acum insa am unul care nu vrea dupa ce am schimbat tranzistorul respectiv, ma gandesc sa-l schimb si pe ala din stanga dar nu stiu ce tranzistor se preteaza acolo si nici pozitionarea pinilor asa ca va rog daca poate cineva sa ma ajute, stiu ca aceste informatii nu prea se dau dar totusi incerc. Stima!

post-216582-0-92989600-1480696040_thumb.jpg

Edited by euvasile
Link to comment
Share on other sites

Se trag adevarate tepe cu reparatiile astea. Stiu pe cineva caruia i s-a cerut 300 euro ca sa-i repare calculatorul la o cutie de viteze. In esenta nu faci decat sa relipesti niste pini.

 

In cazul tau. daca tensiunea din drena a ajuns pe grila..s-a cam tufat si driverul

Link to comment
Share on other sites

nu relipesc niste pini, eu schimb tranzistorul defect.

Ultimul calculator la care lucrez a fost umblat in el am gasit tranzistorul original schimbat, am gasit scurt intre drain si suorce, nu eu imi asum raspunderea pentru reparatie, eu am fost rugat sa fac acest lucru, l-am intrebat daca a fost ceva reprosuri si a zis ca nu, probabil sa nu tina foarte mult, dar nu e treaba mea.

Link to comment
Share on other sites

Aia cu pinii dezlipiți se întâmplă de obicei pe la ESD, ABS......am lipit și eu de mi-au roșit ochii în cap la unul de VW Passat. Sunt niște pini firavi care se rup de la vibrații, trebuie înlocuiți cu niște fire subțiri de cupru. Astea de pompă de injecție au mosfeți care crapă la un anumit număr de impulsuri, din cauza vârfurilor mari de curent.Același lucru se întâmplă și cu mosfeții din invertoare, inevitabil crapă după un anumit timp, oricum ai lucra de finuț.....e vorba de o oboseală a materialului.

Link to comment
Share on other sites

ca sa lipesc un tranzistor dureaza jumatate de ora si ma plateste cu 100 lei , nu stiu e mult e putin , habar nu am cat cer cei de la service la clienti lor , dar nici nu ma intereseaza., problema e ca la asta nu stiu ce tranzistor sa-i pun . tot caut pe net si nimic, ma tot suna patronul de la service daca pot sa-l fac sau nu .

Edited by euvasile
Link to comment
Share on other sites

Tranzistorul se defecteaza pentru ca e prost conceputa pompa;firele care duc la cele doua valve se coc la propriu si fac scurtcircuit intre ele sau la carcasa pompei(era scump pentru neamt sa puna niste fire siliconice care sa reziste la caldura,da sa ceara o mana de bani pe masina nu e nici o problema),asta e motivul principal pentru care crapa tranzistorul.Iar sa pui calculatorul pe corpul pompei de injectie ,personal , mi se pare ceva de noaptea mintii :91 adica exact ceea ce nu place electronicii,vibratii si caldura din belsug!Cautati dupa bosch vp44 si va lamuriti...la pompa la care lucrezi e posibil sa fie si un defect mecanic,pistonas intepenit sau alte;cam 30% din probleme pot fi de natura mecanica nu doar din calculator.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

intradevar e stabilizator de 5 volti am gasit si eu pana la urma , o sa intreb ce eroare le da .

erorile sunt:

 

-p1664 unitate comana pompa injetie functie defecta

-p1564 unitate comanda pompa injectie solicitare reducere cobustibil

 

am gasit asta

Another defect that we can answer in practice is an error in the CAN communication . Communication is broken and pump not respond wih test bench. All is same as pump not present. Usually damaged Mosfet Transistor causes and this damage.. The fault is 5V voltage regulator that can successfully replace. We use a stabilizer 7805 or better 78S05 Replacement stabilizer

post-216582-0-25129500-1480702636_thumb.jpg

Edited by euvasile
Link to comment
Share on other sites

Tranzistorul se defecteaza pentru ca e prost conceputa pompa;firele care duc la cele doua valve se coc la propriu si fac scurtcircuit intre ele sau la carcasa pompei(era scump pentru neamt sa puna niste fire siliconice care sa reziste la caldura,da sa ceara o mana de bani pe masina nu e nici o problema),asta e motivul principal pentru care crapa tranzistorul.Iar sa pui calculatorul pe corpul pompei de injectie ,personal , mi se pare ceva de noaptea mintii :91 adica exact ceea ce nu place electronicii,vibratii si caldura din belsug!Cautati dupa bosch vp44 si va lamuriti...la pompa la care lucrezi e posibil sa fie si un defect mecanic,pistonas intepenit sau alte;cam 30% din probleme pot fi de natura mecanica nu doar din calculator.

Firele alea sunt gandite sa tina un anumit nr de km sau de ani......altfel industria auto ar fi la pamant daca masinile ar tine 20-30 de ani fara nicio reparatie.

Nu se mai fac masinile de altadata...chinezisme acum. ...e la moda...de parca masina ar costa cat o pereche de ciorapi.

Revenind la subiect;

@euvasile

Daca vezi ca se impute treaba nu te mai complica...fa-l retur la proprietar. Cateodata reparatia nu mai merita...se gasesc calculatoare sh pe la toate dezmembrarile.

Edited by mac01
Link to comment
Share on other sites

@sesebe: total de acord cu tine. dar si cand te uiti la poza aia...care reprezinta ce-a lucrat firma (??) imi vine sa rad, cand ma gandesc la raspunderea lor...zero.

Link to comment
Share on other sites

Vrei te rog sa-mi traduci si mie ce ai vrut sa spui mai sus cu: "...care reprezinta ce-a lucrat firma (??) imi vine sa rad, cand ma gandesc la raspunderea lor...zero."

 

 

De chemarile in service la loturi intregi de masini noi nu ai auzit?

Ai ideie prin cite teste un modul ca ala inainte de a ajunge sa aiba dreptul sa fie montat pe masini de serie si cite persoane semneaza pt ele?

 

Sa nu ma intelegi gresit, nu sint total impotriva repararii modulelor auto dar cind faci astfel astfel de reaparatii chiar trebuie sa stii ce faci si mai mult, nu orice fel de modul se repara.

 

 

Se defecteaza fire la module de ABS destul de des am inteles de pe net. Ce faci daca iti pica reparatia chiar cind ai nevoie de ABS ca sa nu .....Cine-i vinovat?

Tu, depanatorul la astfel de module, ai curajul sa circuli cu o masina cu ABS-ul reparat de tine?

Link to comment
Share on other sites

Sistemul de frânare poate opri mașina chiar și în cazul nefuncționării ABS . Dacă ți se strică ABS-ul și faci un accident, crezi că vor răspunde pentru asta cei care au semnat pentru el ? Va pica tot șoferul, pentru neadaptarea vitezei la condițiile de trafic.....să nu confundăm totuși mașinile cu avioanele.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.






×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines