Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Intrebari despre masina de gaurit de banc


Guest Bogdan M.

Recommended Posts

Guest Bogdan M.

Salutari tuturor,

 

Am cumparat o bormasina romaneasca de banc si am o problema cu axul de prindere pentru mandrina.

Bormasina a venit cu o mandrina romaneasca stricata pe care am inlocuit-o cu o alta mandrina de calitate, insa n-am rezolvat problema jocului.

Noua mandrina nu se potrivea perfect pe con, asa ca am crezut ca e conul uzat. L-am scos si de fapt se pare ca e o reductie facuta la strung si conul e de fapt mai mic. Primul con cred ca e Morse 2.

Am scos si o piulita care nu prea inteleg ce rol are. Am impresia ca totul e o improvizatie facuta de cineva care n-a avut piesele de schimb la indemana.

Cum scos axul care a ramas prins? Ce trebuie sa cumpar ca sa pot folosi bormasina?

Stie cineva in ce culori veneau aceste bormasini din fabrica? Nu-mi place deloc combinatia asta de culori si vreau sa o vopsesc dupa ce o voi curata ca lumea.

Va multumesc pentru eventualele raspunsuri si imi cer scuze in avans daca s-a mai discutat despre asta, insa caut de ieri si n-am reusit sa gasesc nimic care sa ma ajute.

 

Posted Image
Posted Image
Posted Image

 

Link to comment
  • Replies 43
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acea piulita de pe con, e pe post de "extractor" de pe con a mandrinei! Nu e un con făcut din pila/pe genunchi, e un con care trebuie copiat ptr ca acum e uzat prea tare și din cauza asta îți joaca noua mandrina. Am mai văzut mașina de găurit, model similar sau identic, dar nu au con morse în ax, doar acel con(gen B16) ptr mandrina.

Link to comment

Masina din imagine este G13 (una din variante) . Am si eu 2 bucati. Toate pe care le-am vazut pana acuma aveau (gaura) morse1 in ax si aveai nevoie de coada cilindrica morse1 cu B12 , B16 sau ce con iti cerea mandrina. Nu vad alta solitie decat sa demontezi axul principal si retaiat conul pe strung.

Edited by emil.gabor
Link to comment
Guest Bogdan M.

Va multumesc amandurora pentru raspuns!

Axul cum se scoate?

Chestia pe care eu nu o inteleg este de ce avea un con suplimentar peste conul din ax? Adica avem ax care are forma conica, inca un con peste el si abia apoi mandrina. E normal asa?

Link to comment
Guest Bogdan M.

Este o masina de gaurit de banc G 6 M care se fabrica la Suceava.Dovada in poze.Masina MG 13 avea con morse interior nr 1 .Posted Imageimg003.jpg

Multumesc!

 

Avea un adaptor . Cu cât ii mandrina mai mare cu atata are conul mai mare . Conul original era sa zicem B16 pentru o mandrina de 1-13 si a vrut sa pună o mandrina care avea nevoie de un B18 , pentru una de la 3-16.

Eu as putea face un alt ax in functie de mandrina pe care deja o am?

Am o mandrina Rohiti de la 1 la 10 mm pentru con morse 2.

 

Stie cineva cum se demonteaza axul? Banuiesc ca asta ar insemna ca mai bine ii iau si rulmenti noi daca tot desfac.

Link to comment

Este o masina de gaurit de banc G 6 M care se fabrica la Suceava.Dovada in poze.Masina MG 13 avea con morse interior nr 1 . img003.jpg

Interesant . Nu știam ca exista G6 mulțumim de informație Eu as putea face un alt ax in functie de mandrina pe care deja o am?Am o mandrina Rohiti de la 1 la 10 mm pentru con morse 2. Stie cineva cum se demonteaza axul? Banuiesc ca asta ar insemna ca mai bine ii iau si rulmenti noi daca tot desfac.probabil daca se face alt Ax complet se poate face si cu morse 2 dar trebuie sa ieși cu el prea mult distanță pana la masa de lucru scade . Varianta mai simpla Žncărcare cu sudura conul tip B pana la dimensiunea dorita pentru conul din mandrina pe care o aveti deja .
Link to comment
Guest Bogdan M.

Dar axul cum se demonteaza oare? N-as vrea sa stric ceva incercand sa demontez avand in vedere ca piese pentru ea sigur nu mai pot gasi, in afara de curele si rulmenti.

Link to comment

Eu am demontat una chinezeasca, dar ca principiu general ar trebui sa fie la fel. Am demontat fulia din capat (la mine avea filet pe stanga M18X1, dar la asta e posibil sa fie un simplu surub M6), apoi am scos si axul cu rotita ditata si arcul de revenire care misca tot ansamblul sus/jos si in final a iesit pur si simplu tubul acela cu cremaliera pe el. In el sunt rulmentii si axul propriuzis. La mine rulmentii (simpli radiali) erau blocati cu sigurante elastice. La asta posibil sa fie rulmenti conici, fie 2radiali+1 axial. Asta vad ca mai are si un surub mare cu cap de surubelnita. A mea nu avea asa ceva. Trebuie vazut ce face si ala. Posibil acolo sa fie doar un spatiu pt pus vasilina care sa unga tot ansamblul.

Succes

Edited by ndc74
Link to comment
Guest Bogdan M.

Va multumesc! Daca mai aveti alte informatii despre ea, as fi recunoscator.

 

trebuie sa dai jos axul cu care cobori pinola, ai grija la arcul de revenire.

Dupa ce scoti pinola iti dai tu seama mai departe.

mai trebuie desfacut si surubul de ghidaj al pinolei, surubul mic ingropat de sub cel mare de ungere.

Multumesc, a mers exact cum ai spus. Totul e foarte intuitiv.

Am scos ansamblul in care e montat axul. Cum scot axul propriu-zis?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines