Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
turcu_dan

zgomot rulaj anvelope

Recommended Posts

Salutare, incerc sa descriu in cateva cuvinte problema mea. De ceva vreme s-a reabilitat drumul pe care fac naveta, asfaltul este fin si fara denivelari, asa ca de cand s-a terminat lucrarea de reabilitare si drumul nu mai are denivelari si petice, in masina am un zgomot de rulaj a carui frecventa creste o data cu viteza. (ceva de genul vjj...vjj....vjj etc.). Zgomotul nu este metalic, sunt 100% ca e de la anvelope. Ok.... Ce am facut pana acum?

  • [*]Roata de rezerva este noua nouta, asa ca am inlocuit pe rand fiecare roata cu rezerva in speranta ca zgomotul va disparea si voi gasi roata care provoaca zgomotele, insa nimic, le-am schimbat pe toate si zgomotele inca persista; [*]Am fost la vulcanizare unde s-a verificat echilibrarea care este ok, s-a verificat si calea de rulare si existenta unor galme pe anvelope, insa totul este ok; [*]Am fost la reprezentanta Dacia pentru o verificare la rulmenti. Mecanicul a iesit cu masina in proba si a ajuns la concluzia ca rulmentii nu sunt uzati, pt ca la viraje acestia ar trebui sa-si schimbe comportamentul/zomotul. A coborat din masina si a pipait cu palma calea de rulare a anvelopelor, si a ajuns la concluzia ca 3 din 4 prezinta defectul (gura de lup sau dinte de fierestrau)

A mai intalnit cineva acest defect/comportament? Am dat o cautare pe net si din cate am citit reiese faptul ca daca intervine acest defect are trebui refacut unghiul de fuga...... Sa fie corect?

Masina este o Honda Civic VIII din 2008 cu anvelopele originale de fabrica si care sunt uzate cam la jumatate.

Link to comment
Share on other sites

 Referitor la problema descrisa, fenomenul acela de uzura al anvelopelor pe coama de rulare este datorat imbatranirii acestora (ar trebui verificat indicele DOT -saptamana + an fabricatie) de pe flancul anvelopei,coroborat cu o reducere a eficacitatii amortizoarelor - acest tip de uzura nu are legatura cu reglajul geometriei directiei. Apropo, unghiul de fuga (mentionat mai sus) in general nu este reglabil, insa factorii responsabili ai geometriei ce provoaca uzura inegala a anvelopelor sunt unghiul de cadere si paralelismul rotilor ( in general singurul cu posibilitate de reglaj).

Link to comment
Share on other sites

@miron1947 anvelopele nu sunt cu profil in V, sau cu sens de montaj;

@clauelf o sa verific indicele DOT,(maine o sa fac si o poza) dar asa cum am spus, anvelopele sunt de cand e masina, au cam 8 ani vechime. Despre amortizoare nu cred sa fie uzate, masina are acum 32.000km, are 8 ani dar nu a fost umblat cu ea, anul trecut la cumparare avea 18.000km. Volanul nu vibreaza, nu trage stanga sau dreapta, nu scutura, absoarbe bine denivelarile..... merge perfect, exista doar acel zgomot suparator......

Edited by turcu_dan
Link to comment
Share on other sites

Nu cred c? sunt de vina amortizoarele,cit de nefiabile s? fie ? Sa cedeze la 32000km!?

     Nici eu nu cred, trebuia sa simt masina instabila in curbe, sau sa se simta la drum cu denivelari ca nu absoarb bine socurile, sa scuture... etc. La noile anvelope m-am gandit la: ( FIRESTONE 205/55R16 91H FIREHAWK TZ300 ) au un pret mediu, si cred ca sunt bune pentru un utilizator care nu conduce agresiv/sportiv . Firestone am mai avut si pe vechia masina si s-au comportat destul de bine, si au tinut destul de mult.

Edited by turcu_dan
Link to comment
Share on other sites

michelin primacy 3. Sunt f aderente pe uscat si pe ud. Si un plus f mare: se tocesc f greu!

 

Problema cu zimtii apare si pe fata si pe spate?

Conduci sportiv sau tractezi ceva cu ea? Ma indoiesc.

Masina a stat mult si gumele s-au deformat ar putea fi o explicatie.

Pt inceput ia o pereche, o pui pe spate, daca in 2mii km nu apare nimic dubios, o iei si pe cealalta.

Link to comment
Share on other sites

         Anul trecut am cumparat 4 anvelope de iarna Nokian noi noute, si am umblat tot sezonul, undeva la 5000Km. Sunt curios acum cand trebuiesc schimbate cele de vara cu cele de iarna, daca si la cele Nokian noi cumparate se va auzi acel zgomot de rulaj. Daca masina are ceva dereglat, inseamna ca zgomotul ar trebui sa fie prezent si pe cele Nokian, daca nu, inseamna ce cele de vara care au zgomot de rulaj, au defectul de la imbatranire/stat mult. Corect?

    Nu conduc sportiv si nici nu tractez remorca sau altceva, problema cu zimtii exista la 3 roti din 4, dupa spusele constatatorului de la service. Michelin Primacy 3 au un cost destul de mare, cu cca 100ron in plus la fiecare anvelopa fata de Firestone. Nu as cumpara ceva scump din gama premium, eu m-am uitat la cele din gama de mijloc, stiu ca premium inseamna o siguranta in plus la franare/derapaj/accelerere, insa stilul meu de condus e unul normal, nu sportiv sau la limita. Deci as ramane la anvelope care se incadreaza in categoria de mijloc.

Link to comment
Share on other sites

Nu uita ca sunt mai rezistente, deci tin ceva mai mult, deci aia 100 lei se reduc la 60-70. :)
La 240 lei in plus sa ai o distanta de franare mai buna, deci eu zic ca merita. Cine stie in care din zile iti iese un bou in fata.
In general gumele sunt cea mai ieftina modalitate de ati imbunatati masina.
Mai vezi si altele, mai verifica pe adac.de sau alte site-uri in care se testeaza anvelope.
Sunt si mai ieftine cu performante bune.
 
Uite-te pe Nokian, daca nu ai urme anormale.
Din cate stiu civicul are pe spate punte rigida, deci exclus o dereglare la unghiuri, mai ales daca spui ca 3 din 4 sunt roase.
Oricum, fiind din 2008, si-au facut datoria, oricum le schimbai inainte sa vinzi masina asa ca sa nu iti para rau dupa ele.
In orice caz, pune-le pe astea de iarna cat de repede, lasa opincile deoparte. Pana la primavara te mai gandesti ce sa iti iei.
 
Berbecule, ai luat-o razna. 
Link to comment
Share on other sites

Salutare, revin cu detalii. Astazi am pus anvelopele de iarna, care sunt noi, am umblat doar sezonul trecut cu ele. Zgomotul a disparut si masina ruleaza lin si silentios. Am observat cateva lucruri importante la anvelopele de vara pe care le-am dat jos de pe masina:

  • [*]Anvelopele sunt mai uzate pe partea dinspre interiorul masinii; [*]La pipaire in sensul de rotatie normal, crestele iti agata mana, iar la pipaire in celalalt sens mana aluneca usor peste profile (sper ca am zis bine cu sensurile si nu le-am incurcat, important e ca intr-un sens agata iar in celalalt, nu)

Din cate am citit pe internet acesta este efectul dintelui de fierastrau.

' Uzur? tip din?i de fer?str?u: LIPSA PARALELISMULUI RO?ILOR
Marginile benzii de rulare au un aspect de din?i de fer?str?u sau de pan?? Acest lucru este cauzat de contactul neuniform cu partea carosabil?. Solu?ia este corectarea paralelismului. Ad

Link to comment
Share on other sites

Da, dar tu ai dinti de ferastrau in sensul de rotatie, nu spre exterior!

Daca ai o convergenta excesiva, o vei simti in volan cand dai prin gropi. Nu cred ca e cazul.

Rosatura pe interior intr-adevar e o problema.

O sa o vezi pe un stand de directie cum sta treaba, dar da, se poate ca daca rotile sunt divergente, adica sa se desparta cand mergi cu fata, sa ai uzura pe interior.

Asta sau unghi de cadere reglat prost.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines