Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Legaturi motor trifazic 22kw


Guest Cris77
 Share

Recommended Posts

Buna ziua,

Am bobinat un motor de 22 kw insa cand am scos legaturile in cutia de alimentare nu am notat firele. Stiu cele 3 intrari si 3 iesiri insa nu stiu in ce ordine sunt.

Motorul merge in stea, insa cand trece in triunghi cade siguranta. Pe placuta motorului arata la 380V in triunghi 40 A, iar eu am o siguranta de 50 A.

Am incercat sa-l leg direct in triunghi, si am facut legaturile ca in poza de mai jos. Am pus 3 betisoare ca sa va arat continuitatea firelor.

Nu mai stiu ce sa fac sa-l pornesc in triunghi.

Astept sfaturile voastre sau intrebarile daca nu am explicat destul de clar.

Merci!

 

 

 

post-261437-0-80850100-1476281807_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Daca merge corect in stea atunci ar trebui sa mearga si in triunghi.Cred ca totusi siguranta este necorespunzatoare;ar trebui sa fie mai mare pentru ca in triunghi curentul de pornire poate sa ajunga la 4~7 ori curentul nominal de functionare.Asta pentru pornirea in triunghi de la zero fara sa fie trecut prin conexiunea in stea in prealabil.Ai masurat curentii pe fiecare faza?daca nu sunt egali(abatarea max. trebuie sa fie de max.3%)e posibil sa nu fie bobinat corect,sa fie spire in scurtcircuit sau barele din rotor sa fie cu probleme;banuiesc ca e un motor asincron cu rotor in colivie sau scurtcircuit.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspuns.

Motorul este cu rotor in scurtcircuit.

Cati amperi trebuie sa aiba siguranta daca trece din stea in triunghi?

Link to comment
Share on other sites

40A e curentul nominal in triunghi. La pornire, chiar din stea, poate sa fie, cum s-a mai spus, de 3-5 ori mai mare, mai ales ca si tensiunea e ceva mai mare acum (400V fata de 380V). E nevoie de o siguranta cu caracteristica lenta (curba D). O tri sau tetrapolara de 63A cu curba D cred ca e ok.

Pornirea se face in gol sau in sarcina?

Link to comment
Share on other sites

Pornirea se face in gol, urmand ca dupa ce vedem ca merge si in triunghi, sa-l cuplam la o pompa cu Q=200m3/h 

Pana fac rost de siguranta voi face si o proba cu el in stea cuplat cu pompa sa vad ce debit scoate.

Multumesc mult!

Link to comment
Share on other sites

Ati verificat rezistenta de izolatie?legaturile sunt facute corect? -atentie la realizarea conexiunii triunghi ,daca in stea functioneaza corect (curentul egal pe cele trei faze)  suntem siguri ca inceputul si sfirsitul fiecarei bobine nu este inversat .Curentul si cuplul de pornire sunt mai mici de cit in cazul pornirii directe ,comutarea din stea in triunghi se face cind turatia a ajuns la 90 la suta din turatia nominala .Daca folositi  sigurante fuzibile  pentru a suporta socul de pornire eu va recomand sidurante  120a,folosind un intreruptor automat magneto termic va ajuta mult el poate inlocui sigurantele fuzibile  si releul termic   si este mai sigur respecta o curba de declansare specifica porniri motoarelor electrice cu rotorul in scurtcircuit .Faceti on filmulet cu tabloul electric si mai ales realizarea conexiunilor

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca motorul dvs. sa functioneze in triunghi , trebuie sa fie bobinat la tensiunile de 660V stea si 380V triunghi...este posibil ca acest motor sa fie bobinat doar pentru stea 380V iar la trecerea in triunghi curentul sa fie f. mare si declansaza siguranta....porniti-l in gol si masurati curentul la turatia nominala...daca valoarea acestui curent nu depaseste 35% din nominal , motorul poate fi conectat in triunghi...daca valoarea este mai mare, nu poate fi conectat in triunghi...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines