Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ce trebuie sa stii cand cumperi o masina?


Vizitator

Postări Recomandate

Am trecut prin procesul de inmatirculare de mai multe ori:

 

- contract vanzare care trebuie stampilat la primarie (impozite locale)

- fisa inmatriculare (vezi pe net) care ti-o stampielaza primaria

- fiscal (scoate vanzatorul de la primarie)

- cartea de identitate in original

 

Verifica seria de motor si sasiu sa bata cu cea din carte.

Fara astea nici sa nu te gandesti sa cumperi acea masina!

Actele se fac acasa si se scot la imprimanta.

Iti faci copii dupa tot ce ai, inclusiv buletinul vanzatorului.

 

- timbru de mediu (asta il scoti tu, inainte sa demarezi procedura ca sa te asiguri ca e platit). DAca nu apare ca platit...il platesti tu!

 

Apoi iti faci un RCA, platesti taxa la primarie, taxa de talon la trezorerie sau prin mandat postal si te prezinti cu toate astea la politie si masina va fi a ta.

PT masinile inmatriculate deja in tara nu mai trebuie identificare, deci sari peste RAR.

 

Dupa mine cel mai bun pont e o masina din tara, direct de la o persoana serioasa, care a luat-o de noua din tara si nu a circulat mult cu ea.

Deobicei au istoric la reprezentanta si km sunt in general reali. 

DEobicei aceste masini nu sunt prea doatate, dar o mai dotezi tu ulterior.

Evita oamenii care aduc masini sau masini proaspat aduse. E plin de povesti gen km din Romania is mai rai ca cei dinafara, dar lumea uita ca multi din km facuti afara se pierd pe drum incoace.

Sau cauta pe forumuri pe unul care si-a ingrijit masina ca pe copilul sau.

 

DAca nu stii ce-s alea masini, va trebui sa inveti. Alege pt inceput ceva mie ieftin si accesibil si dupa vreo 3-4 ani cand stii ce vrei iti cauti masina visurilor tale.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 18
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Kilometrajul in functie de varsta masinii nu prea are importanta. Eu am luat masina cu 170k km si prima inmatriculare este in oct. 2010 (iar eu am facut doar 8000 din decembrie pana acum). Raportat la alte masini ar parea ca este mult. Totusi sunt km  reali si nu am nici o problema cu ea . De exemplu, pana sa o cumpar pe asta(  Megane 3), ma uitasem si la o Skoda din 2005. Avea undeva la 120k km, motorul era ca nou si nu avea nici taxa platita. Vanzatorul sustinea ca taxa era doar 500E , dar din cate stiam, la motorizarea aia trebuia sa fie undeva la 900. Nu prea imi convenea sa dau 900E pe o hartie si inca ceva pe o masina abia adusa cu toata mecanica refacuta....La fel la un BMW din 2005. Bun la pret, arata bine, nu avea taxa, dar cand am insistat mai mult la "detalii" vanzatorul mi-a spus ca a fost lovita, un far nu mai are reglajele corespunzatoare cam renuntasem...Dupa ce am vazut ca scoate fum la turatie mare am renuntat total la el. 

Link spre comentariu

Din proprie experienţă, kilometrajul e complet irelevant. Am avut patru maşini pînă acum şi m-am mai uitat şi la cele pe care le-a avut frati-miu. Degeaba iei o maşină cu puţini kilometri, dacă întreţinerea a fost execrabilă.

 

Am avut două Opel Corsa:

  • [*]Unul din Germania, fabricat în 1997, cumpărat în 2009 la aproape 140.000km, lovită în spate. [*]Unul din Italia, fabricat în 1998, cumpărat în 2015, la vreo 110.000km, neîntreţinută mecanic, dar caroseria în stare excelentă.

Prima maşină aparţinea unui tip, motivul vînzării fiind faptul că maşina fusese pocnită în stînga spate, iar reparaţia îl costa mai mult decît merita. Frati-miu o luase s-o repare şi s-o vîndă, dar mie mi-a plăcut cum mergea şi am cumpărat-o eu. În 7 ani, cît am mers cu ea, nu am băgat absolut nimic în afară de consumabile. Caroseria dădea semne cam mari de rugină şi atunci am zis că iau alta şi o recarosez. Am vîndut-o la vreo două luni după ce-am luat-o p-asta de jos.

 

A doua a aparţinut unei tipe, soţia unui fost coleg de generală, mutaţi. Ştiu sigur că ultima are kilometri reali, fiindcă era a doua maşină şi mai mult a stat decît a mers, iar cilindrii şi capetele pistoanelor arătau excelent cînd am schimbat garnitura de chiulasă. Pe cilindri încă se mai văd urmele de honuire făcute de fabrică, iar compresia e aproape de 12 bari. Oricum nu-mi păsa cîţi km are la bord fiindcă o luasem în ideea de a schimba caroseria de la precedenta, dar după vreo două ture cu rabla m-am decis s-o înscriu.

 

La nici o lună au început să apară problemele, semne de maşină prost întreţinută. Garnitura de chiulasă era arsă. La fel şi aia de la distribuţie. Uleiul era un fel de păcură, nefiind schimbat de vreo 30.000km. Mîzgă în baia de ulei. Vreo patru tacheţi blocaţi. Furtune coapte. Copex-ul de pe fire în general absent. Rulmentul de presiune gîjîie. Discurile de frînă... cuţite. Am băgat peste 8000 de lei în ea şi încă mai are probleme.

 

 

Aşadar, decît kilometri puţini şi cu nepăsare, mai bine mulţi şi îngrijiţi. Bora din 2004 a lu' frati-miu avea 385.000km cînd a dat-o şi încă mai avea ambreiajul original. Încă funcţional, deşi obosit.

Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări