Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

aer conditionat modificat


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 32
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

  • 1 lună mai târziu...

Ma gandeam si la o solutie mixta adica sa se procedeze la captarea caldurii dintr-o masa mare de apa si/sau din aer. Se stie ca este nevoie de energie electrica mai mare in primul caz dar avem mai multa caldura si mai putina pentru ventilatie dar aici avem o cantitate mica de caldura, adica vreau sa spun ca acel coeficient COP sa fie cat mai mare in conditiile date.

Aici automatizarea va fi ceva mai elaborata.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Revin si eu cu aceeiasi intrebare/ idee poate daca e explicata mai pe larg mai inspira pe cineva ...

Se da urmatorul proiect:

  • [*]Un aparat AC tip spliter(o unitate externa si una interna).Invertor sau nu.Nu este important acum. 12000Btu de exemplu sau18000- 23000Btu. [*]Unitatea externa se demonteaza si se extrage radiatorul (sau cum se numeste el in termeni de specialitate) se prelungesc.maxim cu 0.5m tevile de legatura ale lui si acesta se introduce intr-un vas/cutie cu apa .Temperatura apei din acest vas este urmarita de un senzor termic (termistor),la fel si nivelul cu un senzor de nivel. Vasul/cutia se monteaza in apropierea cutiei unitatii exterioare ce contine compresorul si alte anexe. Acest vas are o teava prin care se introduce apa si o alta prin care sa scoate apa,urmarind prin aceasta sa mentinem temperatura apei la o valoare prestabilita (in jur de 10 gradeC atat are apa din put ). Vasul este izolat termic cat se poate de bine la exterior.Aceasta unitate montata in exteriorul casei intr-o incapere anume.Bineinteles o automatizare pt mentinerea temperaturii si nivelului apei. [*]Apa din aceasta cutie provine dintr-un foraj(put ) cu o adancime de 23 m. Aceasta apa este evacuata dupa ce nu mai are temperatura dorita intr-un alt foraj /put tot de 23m situat la o distanta de 15m de primul foraj/put mentionat .Tevile de aductiune si evacuare a apei sunt ingropate in sol la o adancime de 1m.Distanta medie foraj- cutie cu apa 20 m . [*]Unitatea interna este de tip “duct” sau in ipsa o unitate interna modificata pt. functionare “duct’. Cu suplimentarea puterii ventilatiei daca este nevoie.Montata in podul casei .Aerul este trimis in incaperi prin tubulatura flexibila izolata. [*]Ventilatia incaperilor se face cu recuperare de caldura. [*]Distanta dintre unitatea externa si cea interna maxim 4.5m

 

Am ales aceasta varianta deoarece am deja cele 2 foraje si mai multe unitati exterioare si interioare de diferite puteri cu care pot face teste si ma intereseaza sa nu fiu limitat de doar -20 grade exterior, sa poata produce caldura si la temperaturi exterioare mai joase.

OK, COP-ul scade dar alimentarea pompelor submersibile fiind ” off-grid” nu cred ca mai are importanta consumul pompelor.`

Intrebare: Poate acest proiect sa functioneze atat pe furnizare de aer rece si cald pt o suprafata de 35 mp la un H de 2.65m.

Poate fi folosit si la o suprafata mai mare ex.100 mp?

Cati Btu ar fi necesari pt 100 mp in conditiile de izolatie de mai jos?

Casa are aprox 95 mp Parter doar.

Izolatia casei : in total 20 cm (polistiren si vata minerala)pereti,pardoseala 10 cm vata bazaltica cu folie Al,tavan 15 cm vata minerala, acoperis 15cm vata bazaltica .

Ferestre toc PVC sticla termopan.

Multumesc pt timpul Dumneavoastra.

Editat de goguboeru
Link spre comentariu

Instalatile de aer conditionat aer-aer au randament COP 1/3 (1 kW investit/primesti 3 kW) care se inrautateste cu cit aerul aspirat este mai rece.Puterea necesara eu calculez dupa volum care se inmulteste cu 145 rezultind puterea in Btu a unitatii AC necesare.Pentru 35 mp x 3,65= 127 m3x145= 18 000 Btu... pentru 100 mp=53 000 Btu Daca vrei sa modifici condensatorul unitatii, recomand sa folosesti schimbatoare de caldura astfel randamentul sistemului se va mari, raportul fiind 1/5.Schimbatoarele trebuie sa fie de tip lamelar (nu recomand pentru put) sau tubular (asta trebuie pentru tine) in care se injecteaza apa pentru a incalzi sau racii condensatorul.

Esti din Bucuresti unde iernile sint destul de blinde,la tine va functiona fara probleme un AC normal aer-aer.

Editat de Feretech
Link spre comentariu

Multumesc mult Feretech pt formula de calcul a BTu este foarte utila. Am sa folosesc 2-3 unitati separate .

Dar scuza-ma ,nu inteleg unde se fie montate si cum ar trebui folosite schimbatoarele de caldura.

 

Modificarea ,prin imersia "condensatorului(radiatorul) unitatii externe o vreau pt a nu mai depinde de limitarea impusa de temperatura exterioara .

Ma gandesc ca daca condensatorul/radiatorul unitatii externe sta la o temp.in jur de 10 grade nu mai are nevoie de etape de degivrare sau alte probleme aduse de o temperatura scazuta sau foarte mare la exterior.Iar avand cele 2 foraje e pacat sa nu le folosesc si pt asta.In definitiv modificarea este simpla.

Modificarea unitatii interne e mai complicata mecanic..cutie ,conectoare pt tubulatura...

Incalzirea /racirea ramane tot pe aer ce este introdus prin tubulatura in incaperi.

Aer in mare parte recirculat la care se adauga o ventilatie(aport de aer proaspat) cu recuperare de caldura/rece/

Editat de goguboeru
Link spre comentariu

Pentru 100mp, cred ca ar merge varianta cu ventiloconvertor, consuma max200w, dar trebuie racordat la o retea de apa calda.

http://www.airguru.ro/235-CLIMATIZARE/290-Ventiloconvectoare/292~Ventiloconvectoare-de-tavan-Necarcasate/7996-Ventiloconvector-nercarcasat-Duct-Ariatech-MIDEA-MKT5H-1200-High-Static-4-tevi.html

macar....merita putin "citit" si aceasta varianta...

Link spre comentariu

Sincer incerc sa tin proiectul intr-un "low budged style" :sa folosesc ce detin deja.

 

Ventiloconvector(achizitie noua) inseamna si un schimbator de caldura aer -apa(alta achizitie noua)

pompe recirculare(alta...) : alti(multi) bani-alta distractie...

Avand acces usor la partea superioara(tavan) a incaperilor ,inclusiv la podea pot monta relativ usor tubulatura pt aer.

Deci aplic varianta incalzire /racire cu aer.

Stiu ca o sa inceapa problemele cu igienizarea tubulaturii...dar sa ajung in stadiul acela,

Oricum tubulatura este relativ ieftina si la o adica se inlocuieste pt igiena daca nu este eficienta curatirea.

 

Multumesc pentru sfaturi si ideile exprimate.Apreciez timpul Dvs.

Link spre comentariu

igienizarea tubulaturii consta in montarea unui filtru "la intrare", ceva de genul: http://www.aeraulica.ro/produse/filtre-camfil-farr/

cat despre proiectarea tubulaturi, trebuie tinut cont si de o mica ramificatie (aport de aer proaspat), pe unde sa intre putin aer curat. Spun putin pentru ca acesta va fi la o temperatura scazuta, si va fi mai greu de incalzit daca ar avea un volum prea mare. Mai precis, aerul din incapere va fi reventilat aprox.75%, iar 25% sa fie aer proaspat. Aceasta proportie poate fi usor variabila, prin montarea unor clapete pe tubulatura(usor de confectionat).http://www.julienexpert.ro/dumpere-clapete-antiretur-972/..Ca material ieftin pentru tubulatura rectangulara recomand porestirenul extrudat, adeziv acrilic si o cutie cu negrese pentru lemn mai lungi de 5 cm...

Editat de aly4quad
Link spre comentariu

"Am ales aceasta varianta deoarece am deja cele 2 foraje si mai multe unitati exterioare si interioare de diferite puteri cu care pot face teste si ma intereseaza sa nu fiu limitat de doar -20 grade exterior, sa poata produce caldura si la temperaturi exterioare mai joase."

Important este sa se asigure cantitatea de energie necesara prin extractia din mediul exterior, mediu care poate fi apa, pamantul si aerul. Toate acestea sunt defapt acumulatoare "incarcate" de la Soare, sigur mai este eneria geotermala proprie Pamantului dar nu se ajunge (la propriu si la figurat!) pana acolo. (cu sondele).

Ce vreau sa spun, limitarea nu se face referidu-se la o temperatura ci cata energie termica este acumulata si cat din ea poate fi extrasa. Concret, trebuie stiut ce debit de apa se poate asigura din acel put astfel incat sa nu sece si temperatura sa ramana constanta. Stiind asta se compara necesarul precalculat cu energia posibil extrasa (plus costuri suplimentare).

Editat de gica70
Link spre comentariu

gica70

Debitul.... intr-adevar este o problema aici.

Am scos din unul dintre foraje/puturi apa NUMAI cu o pompa submersibila dintre acelea cu surub .

Acum nu stiu exact ce debit are aceasta pompa si nici nu pot sa fac o verificare pt ca e in RK .Acum am o pompa tot submersibila dar cu centrifuga/palete.

Cu pompa cu surub am umplut fosa care are 2000 litri si nu a zis nici "pas" putul.Si pompa mergea foarte bine ca debit.

Tot asa am udat 2 veri la rand in fiecare zi timp de 1,5 ore gradina.Cu aceeiasi pompa. Nu am avut niciodata probleme cu lipsa apei.

Astea sunt singurele repere pe care le am ca sa zic asa despre debit.

La sfarsitul lunii decofrez placa de peste caminul hidroforului si pot sa montez un hidrofor in paralel cu existenta in continuare a submersibilei.

Dupa aia am sa incerc sa fac niste teste mai prelungite cu extractia apei din put, daca imi va permite temperatura exterioara sa lucrez, ca sa vad daca ingenuchez/sec putul.

Altfel nu stiu cum as putea verifica debitul.

 

aly4quad

Ideea cu tubulatura rectangulara din extrudat este excelenta ,am sa o folosesc ( 2 rezolvari : obtinerea traseului si izolatie)

 

Multumesc

PS.

Si bineinteles ca o sa fie aport de aer proaspat ca risti sa te"trezesti mort "cu termopanele astea.

Aerul proaspat o sa fie introdus printr-un schimbator de caldura aer/aer (ca sa poti baga aer intr-o incinta ca sa nu cresti presiunea, trebuie sa evacuezi aceeiasi cantitate/volum de aer .Aerul cald /rece evacuat incalzeste/raceste aerul introdus)

Multumesc inca odata pt timpul Dvs.

Editat de goguboeru
Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Exista o mare probabilitate ca apa sa comunice intre cele 2 puturi, mi-amintesc ca intr-o vara udam in gradina (era un furtun din acela de la pompieri, cu tot cu ajutaj) cu un debit marisor si am observat ca nivelul apei scadea, la mine si la vecin! (cam 20m intre ele).

Daca ar fi asa este super!

Editat de gica70
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări