Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
klayus

desktop CNC - pcb-uri si carcase - pCarve 2.0

Recommended Posts

Varianta cu o singura placa de aluminiu de 10 mm . Apar gaurile de prindere care se pozitioneaza in canale. 

1.bmp

Daca vrei sa pastrezi placa de Komatex va rebui sa mi-o trimiti la momentul respectiv  sa fac chiar pe ea caroiajul de gauri filetate pentru  .In acest fel nu mai fac placa suport  E si asta o solutie 

Link to post
Share on other sites

Nu cred ca vreau sa pastrez placa de komatex, adica am sa o pastrez dar in niciun caz nu vreau o solutie "hibrida" de komatex + aluminiu. Este interesanta si varianta cu o singura placa de aluminiu insa cea cu 2 placi pare mai utilizabila. Sa nu mai zic ca daca vreau sa mai castig spatiu pe Z pot scoate placa cu T-uri si sa raman doar cu cea de dedesubt.

Link to post
Share on other sites

E mult de munca si rezultatul e posibil sa fie nesatisfacator,gasiti la chinezi paci cu canale t pe ambele suprafete,pe dedesubt se pot prinde si alinia usor lagarele cu rulmenti liniari,partea superioara are deja canale si se foloseste o placa de sacrificiu din mdf

Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, valivoi a spus:

E mult de munca si rezultatul e posibil sa fie nesatisfacator,gasiti la chinezi paci cu canale t pe ambele suprafete,pe dedesubt se pot prinde si alinia usor lagarele cu rulmenti liniari,partea superioara are deja canale si se foloseste o placa de sacrificiu din mdf

In cazul de fata placile cu canale pe ambele fete despre care vorbesti nu ajuta. Daca faci constructia de la zero , da , e o  optiune dar in cazul de fata trebuie realizata o placa personalizata pe coordonatele gaurilor de prindere . Referitor la volumul de munca care este necesar pentru realizarea placilor este relativ , tine de perceptia fiecaruia si de posibilitatile tehnica care le are la dispozitie pentru a face acest lucru. Placile de aluminiu ce vor fi folosite sunt de precizie adica sunt rectificate pe ambele fete asa incat grosimea lor nu variaza mai mult de 3 sutimi , iar planeitatea din acest punct de vedere va fi una foarte buna . asta pot sa  garantez. Ce nu pot sa garantez este geometria corecta a constructiei masinii , aici trebuiesc facute reglaje de catre posesorul ei . De acest lucru depinde in final rezultatul operatiei de ilocuire

Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, benishor a spus:

Mulțumesc! Intrebare întrebătoare: exista vreo soluție tehnica la varianta cu doua placi de a nivela a doua placa fata de prima independent in colturi,  ca la mesele imprimantelor 3d?

Prima solutie tehnica de "nivelare" a suprafetei de lucru este reglajul din suruburile de pindere a barelor rotunde pe care se misca placa si motorul de frezare , acest lucru se face cu ajutoru lunui ceas comparator montat pe suportul motorului . In urma operatiei de reglaj se vor obtine niste rezutate mai mult sau mai ptin satisfacatoare , e firesc datorita preciziei elementelor de culisare  folosite  . Insa pentru imbunatatirea rezultatului ultima operatie va fi cea de planare a mesei cu ajutorul unei freze drepte montata in motor. Cu ajutorul ei se va "matura "toata suprafata de lucru intr-un strat minim posibil .

 

Link to post
Share on other sites

Dupa ce iti montezi placa si o centrezi.

Poti sa cauti pe undeva material subtire de 2-3 mm numit FOREX.

E ca o spuma densa. Eu lipesc pe masa de CNC forex cu scotch bi-adeziv, apoi lipesc cablajul tot cu scotch bi-adeziv pe acest forex.

In felul acesta poti gauri placile si le poti freza conturul fara sa sapi in masa si sa rupi sculele.

...

Aici am facut un test. Mai am de lucru la cota axei Z, eu am un 0.2mm backlash pe Z, e o cremaliera care misca axa. Dar cu mici ajustari merge pentru componente clasice throuholle.

 

Edited by andreigradu
Link to post
Share on other sites

Va salut,

de mult nu s-a postat pe aici si nici eu nu am intrat pe forum

detin si eu acest cnc de catva ani , dar nu am incercat nici macar un pcb, intervenit alt hobby 

desi e la vanzare dar parca as incerca sa o folosesc

de care Vbit se folosesc pentru gravare pcb ? 

soft folosit de voi ?

am incercat , simulat din sprint layout-gerber-rapid pcb to gcode-cnc , teoretic ok , practic inca nu stiu

Multumesc

 

 

 

Link to post
Share on other sites

M-am uitat la ceva video clipuri de gravare pcb

se folosesc mai multe tipuri de V bit-uri

am cautat pe la noi dar nu prea am gasit si probabil scumpe

eventual comand din china 

 

are cineva acest model de cnc in zona Clujului ? pt indrumare....punere in functie cnc

preferabil grblControl

0.jpg

00.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Administratori

Intradevar, pentru gravat PCB-uri cele mai bune freze sunt cele in V, din carbura si pot fi cumparate foarte ieftin din China. Ultima data am luat set de 10 bucati cu 10 dolari cu tot cu transport inclus.

 

Recomand freze cu un unghi destul de marisor pentru ca cele cu unghi de 10-15 grade sunt foarte fragile, un 25-40 grade este excelent dar daca esti atent cu ele merg si cele cu unghi mic... sa zic 20 grade. 

 

Poti eventual viziona si filmuletele mele cum sa faci cod G pentru PCB-uri 

Link to post
Share on other sites

Mda , m-am uitat pe ali la cele cu 30 grade

sunt cam multe modele , inca nu m-am decis care model sa comand

cod G vad ca le faci cu FlatCam , inca nu am studiat

parca e mai simplu cu rapid pcb to gcode , poate ma insel

 

Oare de ce nu mai primesc notificari pe mail ?

ScreenShot020.thumb.jpg.408a49e156098f3a7bac48e35cae4825.jpg

ScreenShot021.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.





×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines