Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

tx am pt date helppp!! plsss

Guest cj04vsv

Recommended Posts

Guest cj04vsv

vreau sa imi fac 2 tx si 2 rx (pe frecvente diferite)de date sa comunice 2 controllere la o distanta de aprox 1,5 Km ,adica vreau sa fac legatura intre garaj si apartament si sa monitorizez tot ce misca in garaj si sa am si control asupra garajului.Va rog daca aveti ceva scheme (mai simple ca sunt incepator in rf) sa ma ajutati.S-au sa luati legatura cu mine pe messenger intru cu id-ul cj04vsv :prayer: :prayer: :prayer:

• Replies 11
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• yo9hrb

3

• MiniTehnicus

2

Ce vrei sa monitorizezi? Ce se intampla in garaj, sau daca intra cineva in garaj? Pentru varianta a doua e de ajuns un telefon mobil. Altfel de costa inchirierea frecventei (banuiesc ca nu e gratis). Ce vrei sa transmiti la garaj? Da mai multe explicatii.

Singura banda libera este de 2,4GHz.Dar pentru o comunicatie buna trebuie sa ai vizibilitate directa intre cele 2 puncte.Mai sunt module tx-rx in 433Mhz dar nu au putere mare, se folosesc pentru aplicatii de maxim cativa zeci de metri.Pentru aplicatii simple sau monitorizare poti folosi cu succes un telefon mobil si este si convenabil, nu se mai pune problema cu distanta de 1,5km.

• 2 weeks later...
Guest cj04vsv

Pai si banda de 27Mhz ii libera este si banda CB .Dar eu daca folosesc tel mobil atunci cred ca m-ar costa o gramada de euroii pe luna.Vreau sa programez doua Mega8 si sa comunice intre ele la interval de 2-3 sec .Ma intereseaza o schema simpla de Tx si Rx .Nu vreau sa imi cumpar modulele ,ca vreau sa fac eu cu mana mea tot.

Pai si banda de 27Mhz ii libera este si banda CB.

Da, dar nu poti transmite date pe banda aia. Sunt numai 40 de canale. Daca tu ocupi unul in permanenta si se mai gasesc inca 39 cu aceeasi idee...
Guest cj04vsv