Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
Sign in to follow this  
Guest Ursu Mare

Bec nivel combustibil

Recommended Posts

Guest Ursu Mare

Bună ziua tuturor,

 

Nu mă pricep deloc la electronică, dar cu o schemă explicită în faţă nu mi-e frică de nişte lipituri. Nu am cui altcuiva să-i cer ajutorul, m-am gîndit că pe aici poate sînt oameni care pot să-mi dea un brînci de ajutor.

 

Am un proiect de montare/adaptare/adăugare a unui bec de avertizare la o sondă de nivel de combustibil. Am găsit tot felul de scheme pe internet, dar nici una nu m-a lămurit şi ce explicaţii se dădeau erau cam în doi peri.

 

Am cumpărat de la fraţii chinezi o sondă de benzină cu "ceas" indicator. Din păcate sonda nu are contactor pentru bec de avertizare la nivel scăzut, doar un fir de semnal care iese dintr-un potenţiometru.

 

Ceasul are un plus, un minus şi un semnal. Sonda are 34 ohmi la plin şi 244 ohmi la gol, măsurat. Becul e de 12V şi are 21.2 Ohmi măsuraţi (nu e LED). M-am jucat puţin cu ceasul şi sonda şi vreau ca becul să se aprindă cînd sonda ajunge la ~174 ohmi. Înţeleg că ar trebui pe undeva să fie şi un condensator care să filtreze variaţiile produse de drumurile foarte bune din ţara noastră aşa încît becul să nu pîlpîie. Ideal ar fi să pot regla valoarea la care se aprinde becul astfel încît să stabilesc la faţa locului cîţi litri de combustibil am în rezervor şi dacă e nevoie să o modific. Şi neapărat necesar este ca ceasul să arate în continuare corect, ca şi cînd montajul pentru bec n-ar fi.

 

Mă poate ajuta cineva cu o schemă? Chiar şi pe hîrtie pozată cu telefonul, nu are nici o importanţă. Nu mă supăr nici dacă cineva se oferă să execute montajul într-o zi, două contra unei sume corecte. Aş vrea să-l am pînă sîmbătă (2 aprilie) cînd mă duc la garaj (Drumul/Şantierul Taberei) să lucrez la maşină ca să pot închide bordul.

 

 

Varianta de rezervă, mai puţin dorită, ar fi să folosesc sonda existentă, care are contactor de nivel minim, dar are rezistenţa 0-300 ohm (nemăsurată exact încă). Bănuiesc că citirea pe ceas nu va fi tocmai corectă. În plus, becul se aprinde la 5 litri rămaşi, ceea ce e foarte puţin.

 

Mulţumesc anticipat pentru ajutor.

Edited by Ursu Mare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebue sa faci un comparator de tens.ce activeaza un releu si apoi becul,comp. cu pragul reglabil.

Edited by QQme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ursu Mare

Mulţumesc, dar informaţia îmi este perfect inutilă.

 

Dacă nu poate nimeni să facă montajul contra cost sau măcar să deseneze în cîteva minute o schemă pe o hîrtie şi să-i pună poza aici, nu pot decît să-mi urez succes cu sonda veche.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toata informatia e pe firul ala de semnal. Fa in asa fel incat sa ai acces la firul de semnal dupa ce inchizi bordul. La el se va conecta comparatorul cu prag reglabil.

In prealabil ar trebui sa masori tensiunile pe firul ala de semnal cu rezervorul plin si cu el gol, valoarea ohmica nu spune mare lucru daca nu stii cum e reglat potentiometrul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca informatia este inutila de ce ai mai cerut-o, cauta un electronist amator sa-ti execute montajul.,Bucurestiul e mare.

Edited by QQme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guest Ursu Mare

Toata informatia e pe firul ala de semnal. Fa in asa fel incat sa ai acces la firul de semnal dupa ce inchizi bordul. La el se va conecta comparatorul cu prag reglabil.

In prealabil ar trebui sa masori tensiunile pe firul ala de semnal cu rezervorul plin si cu el gol, valoarea ohmica nu spune mare lucru daca nu stii cum e reglat potentiometrul.

Mulţumesc de sugestie. Fiind timpul scurt, o să merg acum pe varianta a doua, dar o să las firul într-un loc accesibil şi-o să măsor şi tensiunile din 5 în 5 litri. Potenţiometrul ăla nu cred să fie mare drăcie, e o chinezărie ieftină, cred că variază liniar, toată treaba a fost 19 dolari cu transport cu tot. Dar voi măsura.

 

 

Daca informatia este inutila de ce ai mai cerut-o, cauta un electronist amator sa-ti execute montajul.,Bucurestiul e mare.

Mai citeşte o dată prima postare, te rog. Nu am cerut vorbe fără sens pentru un necunoscător, ceea ce am precizat de la început că sînt. Ştiu la fel de multe despre cum se face un comparator de tensiune cum ştii tu despre... nu ştiu... construirea motoarelor de rachetă LH2/LOX sau configurarea unei garnituri pentru foraj marin. Am rugat dacă poate cineva să mă ajute cu o schemă simplă, că de lipituri nu mi-e frică. Nu trebuie să ştiu cum se gîndesc piesele din schemă, ci să mi se spună cum se aşează în montaj. Dacă toată lumea ar şti electronică, n-ar mai fi nevoie de electronişti.

Bucureştiul e mare, dar electroniştii nu cresc în copaci şi nici la piaţă n-am văzut. Nu cunosc nici un electronist şi nu cunosc pe nimeni care cunoaşte un electronist, altfel nu mai făceam cont aici.

 

 

@ratza,

Mulţumesc frumos, o să studiez link-urile şi o să văd ce iese, ţinînd cont şi de sugestia lui lutza2. Avînd în vedere timpul scurt, o să amîn proiectul pentru vară.

 

 

Mai am o singură întrebare: există vreo şansă să prăjesc ceasul dacă sonda originală este 0-300 ohmi şi chinezăria are 30-240 ohmi?

Mulţumesc.

Edited by Ursu Mare

Share this post


Link to post
Share on other sites

cea mai simpla versiune de martor cu bec este cea de la cielo cum ar fi are un termistor de 10k intro capsula metalica un fir la masa si unul spre un bec de 12v/'3w un avantaj ar fi ca atunci cand ramai fara benzina se apride la intensitate mai slaba pe parcurs ce se termina benzina se aprinde la intensitate maxima ,dazavantajul este ca nu trebuie sa stai mult fara benzina ca se va arde termistorul de 10k si este destul de greu accesibil ,asa este indicatorul de bec la cielo din fabrica 

Edited by kinderu56

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sondele se regleaza la majoritatea masinilor in jur de 5L ,poti sa mergi cu becul aprins cel putin 50Km

Daca vrei sa se aprinda mai repede indoi putin tija plutitorului ( golesti rezervorul ,bagi cantitatea la care vrei sa se aprinda becul si reglezi din tija)

Daca indoi putin tija in jos becul se aprinde mai repede

Ps anu sunt electronist

Edited by Sandu 64

Share this post


Link to post
Share on other sites

da dar cea de cielo este mai ciudata este sezor rezistiv NTC daca ramane fara benzina in mod repetat se arde NTC-UL acesta racinduse cu benzina asa agandito koreanu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cea mai simpla versiune de martor cu bec este cea de la cielo cum ar fi are un termistor de 10k intro capsula metalica un fir la masa si unul spre un bec de 12v/'3w un avantaj ar fi ca atunci cand ramai fara benzina se apride la intensitate mai slaba pe parcurs ce se termina benzina se aprinde la intensitate maxima ,dazavantajul este ca nu trebuie sa stai mult fara benzina ca se va arde termistorul de 10k si este destul de greu accesibil ,asa este indicatorul de bec la cielo din fabrica 

Corect,idem si la Matiz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines