Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
Guest Mocodean Swissgrady Mihnea

Un sistem care sa imi dea un semnal de 5v cand am 12 volti in impulsuri.

Recommended Posts

Guest Mocodean Swissgrady Mihnea

Buna-seara, in primul rand sper ca m-am exprimat bine in titlu. Daca nu o sa fiu mai explicit aici.Am nevoie sa fac un proiect la automobilul meu, si momentan ma lovesc de o problema.

​ Si anume el consta in sistemul de semnalizare al masinii, care logic, eu il vad ca :in functiune:0v(1s)12v(1s)0v(1s)12v etc.(1s=1 secunda) , ceea ce mi se pare normal. Eu as vrea un mic circuit, care atunci cat timp semnalizarea functioneaza, sa imi scoata un semnal de 5 volti(nu obligatoriu, pot fi si 12v) in permanenta, iar cand timp semnalul nu functioneaza, sa am 0v, adica nimic. Niste idei ? O mica schema ? Sincer nici nu gasesc nici o asociere cu ceva general care as putea sa implementez. 

Link to post
Share on other sites

Cea mai simplă soluție este un etaj integrator,cu diodă și condensator.Avănd în vedere că se dorește monitorizarea stânga/dreapta se vor folosii două diode 1N4007,conectate cu catodul împreună,pe un condensator de 2000-5000uF.Pe condensator se obtine o componentă continuă fixă,nepulsatilă,ce poate fi aplicată mai departe,mă rog,în baza unui tranzistor,etc.........

Link to post
Share on other sites

Guest Mocodean Swissgrady Mihnea

Bun,drept aplicatie am de mult in gand urmatoarea: cat timp am masina pe pozitie semnalizariile(fata) sa fie aprinse la o intensitate mica(30% spre ex) iar cand folosesc semnalizarea, ea sa se comporte normal, 12v-0v-12v etc. Am incercat ceva doar cu releu, dar imi da cu minus dupa ce am studiat mai bine, nu o sa se comporte cum vreau eu deoarece ce in timpul semnalizarii, cat timp am 0v iar releul este nealimentat(nc) semnalizarea primeste tensiune de la pozitie, sau poate nu e ceva gandit prea bine. Cat despre 555, de unde sa incep, pe ce sa ma bazez ?Poza cu ce am incercat: http://i.imgur.com/z391b1H.jpg

Edited by Mocodean Swissgrady Mihnea
Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca se poate ce vrei tu.

Depinde foarte mult de cit de "electronizata" este comanda becurilor.

Multe masini actuale (chiar si Loganul) nu mai folosesc releie electromagnetice pt comanda becurilor ci folosesc niste drivere MOS comandate de procesor si protejate la scurturi.

Link to post
Share on other sites

Bun,drept aplicatie am de mult in gand urmatoarea: cat timp am masina pe pozitie semnalizariile(fata) sa fie aprinse la o intensitate mica(30% spre ex) iar cand folosesc semnalizarea, ea sa se comporte normal, 12v-0v-12v etc. 

O intrebare : la ce ti-ar folosi tie sau celorlati participanti la trafic acest montaj? Vrei sa faci vreo scamatorie de genul "am semnalizat, dar nu ai vazut? . 

De fapt au fost 2 intrebari.

Edited by dj_ando_83
Link to post
Share on other sites

Schema cu 555 monostabil resetabil cred ca e buna, cu conditia sa fie pe front si nu pe nivel, altfel daca ai mereu 12V pe becuri iti va indica functionare, ceea ce nu ar fi gresit dar nici corect.

Schema cu diode are aceasta problema.

 

Ceea ce nu inteleg este de ce se doreste interventia la sistemul de lumini al masinii ?

Sistemul de lumini, impreuna cu instalatia de franare si celelalte dispozitive de siguranta activa si pasiva sunt elemente certificate si orice interventie comporta omologare ulterioara.

Orice vehicul care circula sau stationeaza pe drumurile publice trebuie sa fie omologat.

Chiar daca ar functiona corespunzator, ce se intampla daca circuitul tau se defecteaza si se blocheaza functionarea normala a luminilor in timpul mersului ? Dupa cum prezinti problema, se pare ca esti relativ incepator - nu e nici o rusine - dar probabilitatea ca ceva sa mearga prost este mare si deci ai putea lasa masina fara semnalizare.

 

Reducerea luminozitatii este un moft care nu foloseste la nimic. Daca vrei economie de curent pune becuri cu LED omologate.

http://instructorauto.bynet.ro/regulament-cod-rutier-2-1.php

 

Art. 13-14

 

Linkul este la regulamentul din 2000 dar exista si in ultimul 2015 parca, amenda minima 210 lei.

Edited by one
Link to post
Share on other sites

În ultima perioadă sînt o grămadă de maşini cu modificări la sistemul de iluminat, din dorinţa de a fi mai speciali. De exemplu DRL pe faza lungă, care bate fix în ochii celorlalţi. Becuri colorate în roşu pe semnalizare. Semnalizările aprinse pe post de lumini de zi.

 

Fiindcă am avut cîteva experienţe aproape de moarte din cauza unor dobitoci de genul ăsta, nu vei primi răspuns aici.

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines