Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
La Trovanti

Finisare frezare lemn

Recommended Posts

Am inceput sa gravez in lemn si nu-mi iese finisarea la taiere; tot raman bucatele de fibra atarnate pe marginea taieturii.

Am vazut ca se pot slefui, dar poate stiti o metoda mai buna ? 

 

Multumesc

Edited by La Trovanti
Link to post
Share on other sites

Lemn de brad uscat, cand am taiat fag freza a inegrit lemnul. Parca am folosit freza in V. Fibrele erau doar in suprafata.

Sensul de taiere fata de fibra nu poate fi ales cand gravezi un model. 

Am vazut ca la frezare suprafete , dupa ce face baleierea suprafetei mai face o trecere pe contur si nu mai raman resturi.

Poate o frezare din doua treceri, prima cu viteza si adancime mai mica sa toace bine fibrele ?!

Experienta conteaza de aceea am zis sa intreb.

Edited by La Trovanti
Link to post
Share on other sites

Bradul e cel mai pacatos din punctul asta de vedere.

Iti arde fagul pentru ca ai turatie prea mare si/sau viteza de deplasare prea mica.

Fa modelul din 2 treceri, ultima cu turatie si viteza cat mai mare (dar sa nu arda) in care iei doar ~0.5 mm.

Daca programul nu are optiunea asta la V-carve, fa acelasi model de 2 ori, prima data cu Z 0.5 mm mai sus decat realitatea si a 2-a oara cu cel real.

Link to post
Share on other sites

Bcristian,

Concluzie; la fag nu raman fibre si se poate elimina "arsura" cu un regim de taiere potrivit.

: la brad nu se pot elimina fibrele netaiate.

Si atunci sa prefer fagul in locul bradului ?

 

Multumesc

Edited by La Trovanti
Link to post
Share on other sites

Cu cad lemnul e mai tare si are structura mai uniforma, cu atat se prelucreaza mai curat.

Din lemnele cu care am lucrat eu, parul iese cel mai frumos.

Urmeaza stejarul, salcamul, teiul, fagul.

Fagul l-am pus ultimul pentru ca mie personal nu-mi place - cel putin daca nu este fiert are variatii mari dimensionale in functie de umiditate, are tensiuni interne mari (adica se deformeaza in timp) si nu in ultimul rand e delicatesa pentru o hoarda de insecte. Dintre toate lemnele cu care am avut de-a face (a nu se intelege ca-s mare mester), doar arinul e mai rontzait decat fagul.

Problema principala la brad (si molid) e diferenta f mare de rezistenta si duritate intre fibra si materialul dintre ele. Combinat cu faptul ca la freza V este practic imposibil sa ai regim corect de aschiere pe toata lungimea taisului, iese ce ai vazut.

Link to post
Share on other sites

"Cu cad lemnul e mai tare si are structura mai uniforma, cu atat se prelucreaza mai curat"

 

Lemnul este un material frumos si  trebuie sa ne adaptam la ce gasim folosind o tehnologie potrivita.

De acord si cu informatia data de colegul (ooops, a disparut postarea) ca lemnul ud este mai moale si lasa ate. Avantajul la brad (esenta moale ) este ca se usuca mai repede decat esentele de lemn tari si sunt sanse mai mici sa crape stricand lucrarea.

Multumesc mult de informatie.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines