Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Probleme dubioase de incarcare la scuter


Guest Marian Mihalache

Recommended Posts

Guest Marian Mihalache
Va salut.  Aprilia scarabeo 50cc 2t (injectie)-    Problema initiala era ca se incingeau firele (mai ales de masa) pana se oprea motorul.    Am localizat un fir albastru dubios pe care il conectasem eu la sasiu atunci cand am refacut motorul ( il conectasem acolo unde parea a fi locul lui) .   Cu firul pus, bateria se incarca 13-14 V luminile sunt constante ( parca farul arde mult  prea luminos) dar se incinge instalatia.
             Am dat firul jos dar nu mai am masa la electromotor ( il ating de sasiu) porneste, si il dau jos, Motorul merge mult mai "usor"- relaxat si lumini nu se mai aprind decat cand turez motorul. Bateria nu se mai incarca.  Si firele nu se mai incing. Folosesc o baterie de Matiz care este aproape noua( daca are importanta)    Firul albastru( detul de gros ).  este de masa( l-am sunat cu aparatul)..   Am incercat sa dau masa la sasiu direct de la baterie, si acelasi lucru.  
                Am uitat sa spun ca atunci cand ating firul respectiv de motor sau sasiu se produce o mare flama ...( anormala as zice) . daca scot mufa de la regulatorul de tensiune ( cu mot. pornit) si ating iarasi firul atunci "flama" este normala pt. un fir de masa.    Am desfacut toata "motoreta" de la cap la coada cautand un scurt sau ceva dubios.   Deci firul albastru imi suna la porna de la baterie (-)  daca il dau jos nu mai am masa nicaieri pe motoreta. Cu el pornit isi ia masa de la generator. Deci care-i problema?  un fel de scurt intre masa bateriei si masa generata de generator ?                    Am incercat sa schimb regulatorul( am probat vreo 3) si toate se incing rau de tot (chinezesti). Cel original nu se incinge. Or fi altfel desi mufa e la fel. daca il ating de sasiu ( pe cel chinezesc face mare flama.     Are vreo legatura rezistenta aia de ceramica, fiindca fad doar un fir ce iese din ea( la scuterul chinezesti are doua fire)  . desi nu ampare in schema de mai jos
 
Masor cu voltmetrul firul de masa albastru si borna de minus de la baterie  si urca de la 12-24++ v in functie de turatie.
 
   Edit:   din generator imi pleaca doua fire care intra in releu ( am masurat -ntre 12-35....V in fct de turatie cu masa luata de pe motor si cu regulat scos.)
             regulatoarele celelalte 3 probate sunt de la scutere in 4 t - cu 3 fire ce pleaca dun generator.

post-252153-0-70373700-1457871622_thumb.jpg

Edited by Marian Mihalache
Link to comment
  • Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Popular Days

Posted Images

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines