Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Probleme dubioase de incarcare la scuter


Vizitator Marian Mihalache

Postări Recomandate

Vizitator Marian Mihalache
Va salut.  Aprilia scarabeo 50cc 2t (injectie)-    Problema initiala era ca se incingeau firele (mai ales de masa) pana se oprea motorul.    Am localizat un fir albastru dubios pe care il conectasem eu la sasiu atunci cand am refacut motorul ( il conectasem acolo unde parea a fi locul lui) .   Cu firul pus, bateria se incarca 13-14 V luminile sunt constante ( parca farul arde mult  prea luminos) dar se incinge instalatia.
             Am dat firul jos dar nu mai am masa la electromotor ( il ating de sasiu) porneste, si il dau jos, Motorul merge mult mai "usor"- relaxat si lumini nu se mai aprind decat cand turez motorul. Bateria nu se mai incarca.  Si firele nu se mai incing. Folosesc o baterie de Matiz care este aproape noua( daca are importanta)    Firul albastru( detul de gros ).  este de masa( l-am sunat cu aparatul)..   Am incercat sa dau masa la sasiu direct de la baterie, si acelasi lucru.  
                Am uitat sa spun ca atunci cand ating firul respectiv de motor sau sasiu se produce o mare flama ...( anormala as zice) . daca scot mufa de la regulatorul de tensiune ( cu mot. pornit) si ating iarasi firul atunci "flama" este normala pt. un fir de masa.    Am desfacut toata "motoreta" de la cap la coada cautand un scurt sau ceva dubios.   Deci firul albastru imi suna la porna de la baterie (-)  daca il dau jos nu mai am masa nicaieri pe motoreta. Cu el pornit isi ia masa de la generator. Deci care-i problema?  un fel de scurt intre masa bateriei si masa generata de generator ?                    Am incercat sa schimb regulatorul( am probat vreo 3) si toate se incing rau de tot (chinezesti). Cel original nu se incinge. Or fi altfel desi mufa e la fel. daca il ating de sasiu ( pe cel chinezesc face mare flama.     Are vreo legatura rezistenta aia de ceramica, fiindca fad doar un fir ce iese din ea( la scuterul chinezesti are doua fire)  . desi nu ampare in schema de mai jos
 
Masor cu voltmetrul firul de masa albastru si borna de minus de la baterie  si urca de la 12-24++ v in functie de turatie.
 
   Edit:   din generator imi pleaca doua fire care intra in releu ( am masurat -ntre 12-35....V in fct de turatie cu masa luata de pe motor si cu regulat scos.)
             regulatoarele celelalte 3 probate sunt de la scutere in 4 t - cu 3 fire ce pleaca dun generator.

post-252153-0-70373700-1457871622_thumb.jpg

Editat de Marian Mihalache
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 0
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Zile populare

Imagini postate

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări