Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
ASZ12

incarcator

Recommended Posts

salut!

rog o parere,cum incarc un acumulator SLA de 12V,7Ah de la acumulatorul masinii ?

stiind ca tensiunea de incarcare trebuie sa fie de cel putin 13,7V,ce ar trebui sa fac ?

multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acumulatorul SLA 12V/7Ah are doua moduri de utilizare:

 

Utilizare ciclica incarcare la 14.4-15V

Utilizare standby incarcare la 13.5-13.8V

 

Curent initial de incarcare mai mic de 2.1 A

 

Asa ca il poti incarca fara probleme de la bateria de masina atata timp cat tii curentul sub control in faza initiala de incarcare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

adica pot sa-l incarc fara nici un regulator ? ma gandeam ca trebuie un convertor DC-DC sa creasca un pic tensiunea...

Edited by ASZ12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu motorul pornit presupun ca o simpla rezistenta de putere inseriata de la bornele acumulatorului masinii catre bornele acumulatorului mic descarcat, ar trebui sa fie deajuns. Cu motorul oprit sau acumulator auto scos de pe masina, nu ai cum sa incarci pe celalalt suficient, tensiunea nu are cum sa urce catre valoarea optima fara un regulator ridicator, probabil un buck-boost sau chiar un simplu boost ar merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca rezistenta de limitare/reducere a curentului initial de incarcare (cind se foloseste acumulatorul masinii cu motorul pornit) cel mai simplu este sa folosesti un bec de far auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai acumulatorul il folosesc la un model si nu imi permit sa tin motorul pornit sa-l incarc de fapt nimeni nu face asta,il incarc de la un acumulator auto.

multumesc de sfaturi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai dati sfaturi de astea cu becu, cu rezistenta,uitati-va pe o diagrama de incarcare a unui acumulator si vedeti corelarea tensiune-curent in diferitele faze de incarcare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cautati un inv. de laptop 12V la 15-16V si inseriati un bec de 20-30W 12V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba chiar am sa dau.

Pt cazul in care aveti de incarcat un acumulator de la o  sursa ce livreaza exact tensiunea finala de incarcare, metoda cu becul este cea mai simpla si cea care se abate cel mai putin periculos de la curba normala de incarcare din toate metodele "babesti" de incarcare plus ca mai toata lumea ce de incarcat acumulatori de 12V are la dispozitie si becuri auto.

 

Stiu la ce te referi tu Manolo: la faptul ca la sfirsitul incarcarii trebuie comutat de pe modul de incarcare pe modul de mentinere avind un curent de incarcare foarte mic.

Asta presupune ca nu trebuie sa lasi ca boul acumulatorul la incarcat citeva zile ci trebuie sa-l decuplezi manual de la incarcare atunci cind s-a terminat de incarcat.

 

E clar ca cel mai bine este sa folosesti un incarcator specializat.

 

Lasind la o parte graficele de incarcare la care te referi, poti sa-mi pui graficul de incarcare al acumulatorului auto generat la incarcarea direct de pe alternator?

Edited by sesebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acumulatorul este folosit la un model , încărcarea se face dintr-un acumulator auto . Deduc de aici că se folosește la concursuri de modele sau alte activități similare unde timpul de încărcare contează .

Înseamnă că avem nevoie de un încărcător care să dea curentul maxim suportat până la atingerea tensiunii de circa 14,4V . La acest punct avem circa 70% din capacitate și asta s-a întâmplat în ceva peste 2 ore. Dacă mai e timp , mai încărcăm la tensiune constantă dar asta înseamnă încă 2-3 ore pentru diferența de 30%. 

Dacă deducția mea este greșită, îl rog pe OP să mă corecteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

timpul de incarcare conteaza dar nici nu as vrea sa distrug acumulatorul asa ca-l las sa se incarce normal(fara sa-l incarc fortat),dupa o folosire o sa scada la cu 15% -25%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveți la dispoziție vreun alimentator reglabil care să dea 14,5-15Vc.c. sau un transformator cu 12-13V/2A în secundar ?  Fiindcă se poate adăuga o punte și un bec auto de far sau de poziție pe post de limitator. Apropo de limitarea cu bec, aceasta este uneori foarte avantajoasă, dat fiind că becul se comportă la tensiuni sub cea nominală ca un stabilizator de curent.Rezistența filamentului este mai mică atunci când curentul este mic, ea crescând odată cu creșterea curentului, lucru ce limitează curentul maxim. Se poate folosi și un alimentator de laptop, chiar cu tensiune mai mare, adăugând după el un stabilizator de tensiune cu LM317 sau chiar unul de curent, realizat cu același LM317 și o rezistență de putere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

as vrea sa folosesc montajul care l-am atasat mai sus pentru o tensiune de 15V si unul asa:

post-199011-0-22882400-1456047191_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă îi dai curentul maxim suportat specificat de producător nu se distruge cu nimic acumulatorul. Teoria e mai lungă așa că n-o expun aici . Dacă vrei să-l încarci în 10 ore cum zice teoria , e plin de scheme pe net . Succes ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines