Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
nelutuPO

Sfat baterii sistem fotovoltaic

Recommended Posts

Va salut , am o intrebare pentru cunoscatori si anume daca  pot folosi 10 baterii Fiamm FG24204 /12 V-42 A per bucata la un sistem fotovoltaic ? Sunt OK acesti acumulatori ?

Da, ii poti folosi cu incredere.Cate panouri ai si la ce tensiune ai sistemul- 24 sau 48V?

Edited by rinaldoparaipan

Acum sunt in cautare de raspunsuri pentru un sistem fotovoltaic care sa produca cam 7 Kw ! Sunt incepator pe acest forum. Astept orice sfaturi  care ma pot duce sa fac un sistem fiabil ! Stima !

Vreau sa cumpar componente pentru un sistem solar Off-Grid undeva la 6-7 Kw sa produca. Ma intereseaza componentele mai putin acumulatorii care am deocamdata 10 buc 12 V / 42 Ah. Astept sfaturile celor initiati pentru achizitie montaj si punere in exploatare ! Stima

nu stiu poate gresesc dar daca ai 10 bat la 42ah ar insemna 420ah ceea ce inseamna ca tu le incarci cu 40-50 a/ora adica cu 5-6 panouri care semnifica cam 1,5 kw pana la 6-7mai trebuie bateri,daca gresesc rog sa ma corectati asa mai invat si eu

Cel mai bine pentru a nu distruge bateriile ar fi sa instalezi o parte din el si pe masura ce mai adaugi baterii mai instalezi oricum regulatorul si invertoarele pot functiona si doar cu o parte din puterea normata pe astea le iei la cat vrei 6-7 kw 5 sau 10 si pui bateriile si panouri de caa 1-2 kw dupa care mai adaugi baterii si panouri, atentie baterii cu aceeai tehnologie gel sau agm, tgi sau opzv sunt destul de compatibile cu celelalte tipuri cu gel.

AGM si gel nu prea sunt compatibile si nu sunt compatibile de loc cu tractiune, semitractiune sau opzs.

Exista invertoare cu charger MPPT incorporat la care poti sa setezi curentul de incarcare.

Adica daca panourile iti produc 60A(un exemplu luat la intamplare), poti sa bagi in baterii doar 30A si restul de 30A in consumatori.

6 panouri au puterea maxima de 1,5kW.Productia e undeva intre 4.5 si 7kWh pe zi.