Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
vlad99

Sfaturi instalare alarma.

Recommended Posts

La masina anterioara (toyota corolla) am cerut dealer-ului sa-mi monteze alarma inainte de a o ridica. Am inteles ca montajul a fost facut de unii de la reprezentanta Viper din oras.

Am fost insa dezamagit cand am vazut ca au facut treaba de mantuiala: fire care atarnau aiurea, cutia aia centrala atarna si ea suspendata de fire, per total nemultumit si cu banii luati.

Acum insa, vreau sa fac singur montajul - adica macar sa nu platesc pentru lucrul de mantuiala!

Am cumparat o alarma viper 3305V, masina e un Nissan Qashqai model 2015 si, in perioada urmatoare, pana se mai incalzeste, as vrea sa ma documentez ca sa pot duce la bun sfarsit montajul.

La o prima privire lucrurile stau cam asa:

-alimentarile (plus permanent, plus pe contact, minus permanent) le identific in blocul de sigurante relativ usor;

-intrerupatoarele de la portiere - sunt independente - in bord mi le arata separat, pe fiecare portiera. M-am gandit sa folosesc cate o dioda serie si sa ma "intep" pe fiecare din firele respective;

-intrerupatorul de la portbagaj - la fel, tot cu dioda, nu stiu de ce dar cred ca e mai safe;

-comanda de blocare/deblocare portiere, aici nu stiu exact cum pot face: vad ca alarma stie sa comande cu + sau cu - in functie de configuratia masinii. Cred ca m-as lega pe firele care vin de la un intrerupator basculant cu care pot bloca/debloca din masina;

-comanda pentru lumini: cred ca m-as putea lega pe pozitie (sper sa fie un releu pe undeva iar eu sa ma leg intre releu si becuri ca sa nu interferez cu ce e inainte de releu);

 

Cam astea ar fi neclaritatile deocamdata, nu ma intereseaza sa montez releul ala pentru blocarea pornirii.

Daca ma poate ajuta cineva cu vreo parere e binevenita si multumesc anticipat.

Atasez aici si o imagine cu instructiunile de instalare:

https://www.dropbox.com/s/sv6bgtgbc4essay/2016-02-08%2018.36.18.jpg?dl=0

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru a folosi magistrala CAN ar trebui un alt model de alarma. Si nu imi convine asta pentru ca alarma aceasta, pe care vreau sa o montez are telecomanda - pager ori asa ceva am mai avut si m-am obisnuit deci tin foarte mult la acest aspect.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru portiere este mai usor de legat la plafoniera, la portbagaj daca aveti lumina separat se poate lega tot acolo, pentru inchidere/deschidere portiere este foarte bine la butonul acela, comanda pentru lumini se poate lega la blocul de lumini, si ar mai trebui instalat si un contact la capota, si un senzor de geam spart sau ultrasunete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu o am legata la plafoniera si nu are nici o problema.

nu stiu cat de relevanta este experienta ta in domeniu.poti sa spui tipul alarmei si masina pe care ai facut instalarea?marea reusita a ta ,se datoreaza faptului ca sunt alarme care au delay la armare.daca acesta este mai mare decat temporizarea plafonierei este ok.daca este mai mica,armarea se face cu inhibarea senzorilor de usi ,ramanind activ doar senzorul de soc.nu este cazul initiatorului .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bmw e46 si alarma este EagleMaster E8, plafoniera nu se stinge imediat dupa armare si are si fade. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

este exact ce spuneam,norocul tau de aceea intarziere la intrarea in starea de veghe.

Edited by dancostea2002

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam tarziu m-am mobilizat sa-mi instalez si eu alarma. Am rezolvat problema in 2 dupa-amiezi: prima zi am montat sirena si am tras firele din compartimentul motor undeva sub bord - operatie destul de anevoioasa ca a trebuit demontat filtrul de aer si altele care-mi blocau accesul pe acolo, apoi montata sigla aia electroluminiscenta "viper", montat si cablat unitatea emisie/receptie (aia de se lipeste pe parbriz), montat si cablat senzorul de perimetru. Toate firele le-am adunat undeva sub volan unde este situat BCM (body control module). De asemenea am adus inca 3 fire cu +permanent, + prin contact si -.

Urmatoarea etapa s-a desfasurat doar sub volan: semnal de la switch portiere/portbagaj/capota, comanda lumini avarie, comanda blocare/deblocare portiere - toate se regasesc la intrare in BCM!

Am lucrat destul de ingrijit - m-am alimentat la tabloul de sigurante prin astfel de adaptoare: https://www.dropbox.com/s/gh5us9p3bn0i8qv/suport%20siguranta.jpg?dl=0 , cele 10 fire conectate la cablajul masinii (inainte de mufele care intrau in BCM) sunt destul de discrete si cu izolatie corespunzatoare.

Multumesc celor care mi-au dat sfaturi pertinente!

Si o poza din mijlocul actiunii!  https://www.dropbox.com/s/lv8r9iypqdgswdm/2016-07-29%2017.48.06.jpg?dl=0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.