Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
verdea

Opel Vectra A 1,8i - montare curea de distributie si accesorii

Recommended Posts

Buna  ziua   intentionez  sa  achizitionez  un autoturism   OPEL  VECTRA  A  1,8    pe   benzina an  1993 sau  1994   nu stiu exact  de la un  prieten   masina  arata   bine dar are o problema   la  motor  si anume  i sa  rupt cureaua de  distributie   ce parere  aveti  e grava  problema  eu nu ma prea pricep la mecanica auto  cineva   de la piese auto   ar fi zis ca la acest  model  nu se intampla   nimic la motor cand se rupe  cureaua de distributie   azi   ma duc  sa  comand  cureaua  dupa talon  va  multumesc  astept  un  sfat  

Edited by bibanu47
editat titlu pentru a fi sugestiv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua 

 

Are camera mare si nu loveste dar verifica si pompa de apa daca are jocuri sau daca are pinionul uzat ca sa nu muncesti de doua ori.

Pompa de apa este antrenata de cureaua distributiei.

Daca ai nevoie de punerea la punct a distributiei imi spui si iti postez tot ce iti trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mecanicul respectiv nu te-a mintit, motorul asta nu pateste nimic la ruperea curelei.

kitul de distributie trebuie sa fie in jur de 350lei. Manopera hai sa zicem 100-150lei. Neaparat sa schimbi si termostatul, ca e ascuns sub distributie si nu merita sa te zgarcesti la 40lei ca apoi sa dai totul jos.

Pinioanele de distributie trebuie sa fie cat de cat fine, sa nu aiba muchiile taioase.

 

Ambreajul sa prinda brusc cand ridici pedala.

 

-Verifica cu un voltmetru sa ai 13.8-14.5V pe bornele bateriei cu motorul pornit si cu cativa consumatori aprinsi. DAca scade mai mult va trebui sa refaci conexiunile la cablurile de forta. In general papucul dublu de pe demaror nu face contact bun.

-Verifica rugina la aripile din spate, la pasajele din spate sa nu fie gaurite si in portbagaj ridica mocheta si vezi pe margini sa fie tabla intreaga.

-rugina mai apare si la pedalier, se vede de sub masina daca e afectata zona

-Motorul trebuie sa nu fumege, sa nu caraie, cand il accelerezi sa nu dea in nas.

-Cutia trebuie sa intre usor din miscare in toate treptele mai putin v1.

-Vezi conductele de frana sa nu fie ruginite. LA fel si furtunurile de frana, sa nu fie crapate. Suruburile de aerisire a etrierilor nu terbuie sa fie rupte.

-Verifica discurile/placutele sa nu fie prea roase

-vezi sa nu curga ulei de servo la pedale (semering caseta directie dus)

-de curge pe la capacul de sus de la motor nu dispera, garnitura costa 10 lei si o montezi singur.

- daca furtunurile sunt lucioase si au stanta GM pe ele va trebui sa le inlocuiesti pe toate.

-apleaca-te in spatele masinii si verifica daca arcurile spate sunt rupte sau nu.

-vezi amortizoarele, apasa masina brusc

-desfa capacul de la corpul de injectie si vezi cam cat jeg e pe acolo. DAca-s tone de jeg motorul va manca cam mult ulei sau paote doar nu l-a curatat de cand lumea...

 

Rugina e inamicul ei principal, in rest e o masina f ieftin de intretinut.

O sonda lambda 200lei, bujii 40 lei, fise 80 lei, pompa benzina 120lei, modul aprindere 120lei, telescoape 150-100 lei bucata (pe spate le poti schimba singur doar cu chei), kit ambreaj cu manopera 600lei.

In functie de hibe trage de pret in jos. Un prieten a vandut una in 2013 in stare destulk de buna, exceptie fiind vopseaua cu 500E. In functie de ce stare e masina nu ar trebui sa ceara prea mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masini mai vechi de 20 de ani...ce mai repar prin sudura la ele...ma refer la sudura in aluminiu, radiatoare ulei, bai ulei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

va   multumsc   tuturor  pentru  sfaturii maine  vine mecanicul sa o puna la punct 

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna  ziua    a comandat  mecanicul  cureaua  dupa talon   nu  se  potriveste    una erea prea  mica  alta  prea mare   ma duc cu   el  la alt  magazin   la fel  una prea  mica  alta  prea  mare   suntem  deja  la a 4  curea  comandata    nu stiu   ce sa mai  facem   o rugaminte as avea la dvs   daca aveti  o  schema   a distributiei  un manual tehnic  si o  intrebare    cate  role  de  ghidaj/  intindere  are acest  tip  de motor  eu  banuiesc  ca  lipseste   ceva  sau  mecanicii sunt  varza  sunt la al 3  lea  mecanic  eu  nu ma pricep  la  mecanica auto  decat  vag  stau de 3 saptamani pe dreapta   fara  masina   va multumesc  va rog sa ma ajutati

eu  locuiesc  in POPESTI  LEORDENI    daca  este  cineva  prin  zona  si  ma  poate ajuta  cu aceasta  problema   as fi recunascator persoanei respective   va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa de apa este pe excentric si ai destula cursa de reglaj la ea ca sa poata intra cureaua.

Este fixata cu ajutorul a 3 suruburi cu imbus de 5 daca nu gresesc,cred ca am vreo 10 ani de cand nu am mai pus distributia la modelul tau. :rade:

La acelasi an de fabricatie sunt folosite doua distributii:

 

-una care se regleaza numai cu pompa de apa 

-si alta care are si rola intinzatoare

 

...acum trebuie sa vezi pe care o ai...

 

Posted Image

 

 

Posted Image

Share this post


Link to post
Share on other sites

azi  mam   luminat  precum zic  strabunii  nostrii  a  fost inlocuit   motorul  cu unul se pare  de  OPEL CALIBRA      am gasit un mecanic al  4 lea  am comandat iarasi o curea  a masurat  cu o sfoara   aproximativ lungimea  curelei  si maine sper  sa  o aud  ca merge  va multumesc  din suflet  pentru ajutor  va tin la curent cu ce sa rezolvat   multa sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

fa o poza la motor mai bine, ca iti spunem noi ce motor este.

DAca e motorul cu 8v, e ok, scapa de distributie rupta. DAca e cel de 16v in mod sigur trebuie reparat.

Cate axe cu came ai? 1 sau 2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum trebuie sa caute mecanicul nr.5. ca sa-ti raspunda tie la intrebare,nu-l mai supara si tu  :rade:  :limb:

Share this post


Link to post
Share on other sites

a  venit  mecanicuk  nr 5  a nimerit  cureaua   am  pornit   utilajul  am facut  o tura  cu el  mai  am de facut   mici  retusuri gen schimb ulei   completat etc sunt multumit ca merge  motorul  va multumesc din suflet  ca ma ti ajutat multa sanatate  va doresc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

as  vea sa i schimb  uleiul la  motor   ce ulei  recomandati  dvs   pentru acest  motor  va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

10w40 ieftin, un pret corect vreo 90 lei 5L. 5w40 s-ar putea sa il manance, fiind motor vechi, plus ca e mai scump.

N-are rost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eneos 10w40 folosesc la golf 3 din 92 si vad ca este bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.