Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
homer

Comparator Voltaj pt Auto

Recommended Posts

Buna seara.

 

Vreau sa construiesc un modul pentru alimentarea unui detector de radar.

Pentru ca atunci cand pornesti masina tensiunea scade si sub 11v, neavand pe moment tensiune necesara o mai ia razna saracu.

 

As dori sa fac un modul ca detectorul sa porneasca sa zicem doar cand simte ca tensiunea este de cel putin 13.6V, practic sa functioneze doar cand e si motorul pornit.

Consumul este mic, 200-300mA deci nu trebuie ceva de putere extraordinara.

 

Daca ma puteti ajuta cu vreun sfat sau cu o schema va multumesc de pe acuma !

As vrea ceva simplut cu un comparator voltaj si un releu daca se poate, eu cam la asta m-am gandit.

Link to post
Share on other sites

M-am hotarat si am facut schema asta pana la urma.

 

Posted Image

 

Acuma am o intrebare. Pe NC-ul de la releu pun alimentarea tot de la baterie ( sursa in cazul meu in care am facut proba ) si imi inchide releul intre tensiunile potrivite.

Acuma intrebarea mea e urmatoarea. De ce influenteaza amperajul tras de consumator circuitul ?

 

De ex: Daca pun sa alimenteze detectorul de radar (150mA) R2 si R4 au alte valori decat daca as alimenta un bec care imi consuma 500mA.

Link to post
Share on other sites

Mai intai de toate, vreau sa spun ca si eu sunt un incepator.

Vin cu o intrebare, la o alta intrebare... "De ce influenteaza amperajul tras de consumator circuitul ?"  
Sunteti sigur ca amperajul "tras" influenteaza circuitul?

R1 si R2 respectiv R3 si R4 formazeaza cate un divizor rezistiv... de la 12.5v pana la 14.5v (valori aproximative) ar fi o diferenta de 2 volti. Pe Threshold (pinul 6) si pe Trigger (pinul 2) o sa aveti alte valori de tensiune, in functie de cum "oscileaza" tensiunea.
Altfel, zic eu ca R2 si R4 nu ar putea fi influentate de "amperaj", consumatorul fiind alimentat dupa circuit, practic din releu.

Posibil sa fie gresit ceea ce spun, doar incerc sa ajut si sa invat si eu la randul meu lucruri noi.  :nas:

Edit: Nu vad rolul lui C2 in circuit, daca respectivul circuit o sa fie alimentat la bateria autoturismului. Si pinul 4 (reset) trebuie conectat la + sau impreuna cu pinul 8.

Edited by ilzul
Link to post
Share on other sites

Fixa e alimentarea lui 555 (5V) prin stabilizator. Pinii 2 si 3 "simt" pragurile (devenite fixe) de 1/3 si 2/3 din alimentarea de 5V, adica 1,66 si 3,33V. Ele sunt stabilite de un divizor de tensiune intern - 3 rezistente de cate 5K inseriate intre 0 si 5V.

Valorile astea pot fi atinse (in functie de divizoarelor rezistive externe) cand variaza tensiunea de alimentare Vin.

Edited by Ticu
Link to post
Share on other sites

Posibil ca rezistenta R a firelor de legatura dintre baterie si montaj sa fie prea mare (prea lungi si/sau subtiri).

Pe ele apare o cadere de tensiune V=I/R variabila in functie de curentul I consumat.

Aceasta cadere de tensiune V se scade din tensiunea bateriei si astfel la montaj ajunge Vin=Vbat-V care nu este egala cu Vbat.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines