Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
sorin_adrian

Probleme cablaj dublu placat

Recommended Posts

Salutare tuturor ! E prima data cand fac un cablaj dublu placat prin metoda press and peel . Problema mea e urmatoarea :

 dupa ce imprim o fata dau ceva gauri de control ca sa pot suprapune desenul celeilalte parti . Si spre capete nu prea se mai suprapun...!!

Se dilata folia? Voi cum procedati...?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiecare imprimanta, mai ales cele laser au o anumita eroare in transpunerea din fisier pe hartie. Cu alte cuvinte principiul WYSIWYG nu se aplica 100%.

Solutia este sa tiparesti mai intai pe hartie normala, vezi care sunt erorile, le masori si ulterior modifici pdf-ul in Inkscape (prin dilatare/comprimare a desenului) ca sa corespunda. Cel mai probabil dpdv procentual erorile vor ramane aceleasi si pentru alte tipariri deci le notezi undeva pentru mai tarziu.

 

De ex programul Sprint Layout are o optiune de calibrare a print-ului.

 

LE: Daca folosesti alt program EDA atunci exporta fisierele Gerber din acel program si fa import in Sprint Layout. Apoi poti tipari cum vrei tu.

Eu folosesc Sprint Layout fix pentru aceasta posibilitate de import fisiere Gerber, ma ajuta enorm la panelizari.

 

Posted Image

Edited by mars01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am observat ca se cam dilata foaia,, ca sa iti iasa bine tine de tine de cum o "intinzi" cu fieru de calcat, Eu procedam astfel : Pe un PCB mai mare faceam prima fata si dupa cateva gauri in care puneam ace de cusut puneam desenul cu ce-a de-a doua parte , bineinteles pre-gaurit tot cu ace pt mai mare precizie si astfel se nimerea aproape perfect dupa care lipeam desenul de jur imprejur cu schoci de hartie de jur-imprejur , bineinteles dupa ce te asiguri ca e ok , astfel imi ieseau destul de bine prin metoda asta, ca idee am facut dublu strat la dimensiuni A4 si nu am avut probleme 

Ca hartie am folosit Glossy Paper 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ca hartie am folosit Glossy Paper 

Hartia Glossy Paper este cumva aceea de culoare galbena?Am vazut cateva videoclipuri in care s-a folosit asa ceva iar rezultatele au fost excelente tonerul tranferanduse pe placa 100% si apoi hartia dezlipinduse foarte usor fara a necesita introducerea in apa.Am vazut ca nici nu este asa de scumpa precum cea albastra.Eu am incercat cu foaie de afis lucioasa dar dezamagire caci tonerul se transfera pe placa cam in proportie de 50% maxim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da , si tranferul tonerului de pe folie lasa de dorit , insa eu cand vad ca tonerul pe bucatele ramane pe folie , il iau iarasi la calcat !

Cam ce temperatura trebuie setata la fierul de calcat?

Eu il dau pe maxim....dar se cam increteste folia!

Buna insa ideea cu export import..! Eu insa am print layout 5 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu tot cu fierul de calcat incins la maxim am lucrat dar am precizat mai sus cam care au fost rezultatele.Ce fel de folie folosesti?Cat despre cablajul dublu placat cred ca pentru asta am vazut utilizanduse doar metoda foto dar aia nu inseamna ca nu se poate si prin metoda transferului de toner.Totusi mai multi care au lucrat cu ambele metode spun ca cea foto este de multe ori net superioara din punct de vedere al rezultatelor obtinute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este foaie foto lucioasa doar pe o parte, se gaseste pe la librarii,  eu dau cu fieru incins la max, pana ingalbeneste nitel foaia 

Cam asa mi-a iesit mie din ce ziceam mai sus Posted Image

 
Posted Image
 
Posted Image
 
Posted Image
 
Posted Image
 
Posted Image
 
Posted Image
 
Posted Image
 
Posted Image

Share this post


Link to post
Share on other sites

DA , ... fain ! Cum se face suprafata de masa in Proteus ? Cum e in circuitele de radiofrcventa...

Si zici ca se gaseste folia asta la librarii..?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.