Damage Postat Iunie 21, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 21, 2017 Am sa fac , nu este nici un secret. Doar ca aceste... aproape trei luni am fost ocupat cat pentru un an. A trebuit sa pregatesc si "locuinta" pentru aceste scule. Atelierul (de acum il pot numi asa) este un fost cotet de pasari, depozit de lucruri nefolositoare din curte, aflat intr-o stare deplorabila. Acum am reusit sa mut utilajele in atelier si sa ma apuc de montajul lor. Din pacate inca nu am 380V, se misca greu...Am dat si banii in avans dar na ...pana nu trec 3-4 luni nu se poate la firmele astea totalitare. De testat am reusit sa testez ferastraul panglica si o masina de mortezat verticala ca doar astea sunt la 220V. Super incantat de ele. Am montat si circularul cu masa mobila. Deocamdata pot spune despre el ca este imens,masiv si frumos Oricum toate utilajele sunt robuste, nu contin plastic decat la elementele de frumusete. Ramane de vazut dupa ce il pornesc cat este de bun. Ma bate gandul sa fac si o presa pneumatica pentru incleiat panouri cat si pentru a obtine lemn stratificat. O sa revin cu fllmulete despre fiecare utilaj in parte. Citează Link spre comentariu
Damage Postat Iunie 29, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 29, 2017 Sambata asta daca nu apar fenomene meteorologice complicate sunt programat pentru "tras curent". Vreau sa-mi fac o presa pneumatica asa mai universala, unde sa pot incleia panouri si sa obtin material stratificat pentru usi. Am zis ca lungimea presei sa fie de 3m si sa poata presa piese cu latimea de max 150mm. O sa fie dotata cu 8 cilindri hidraulici fiecare cilindru avand o forta de presare de 4 tone. Credeti ca este de ajuns aceasta forta ? Dar in legatura cu grosimea materialului folosit la talpic, ce parere aveti ? Este de ajuns ? Citează Link spre comentariu
harfa Postat Iunie 30, 2017 Partajează Postat Iunie 30, 2017 Nu sunt specialist in prese, dar ma intreb, cum naiba ar rezista boltul ala de la talpic la o apasare de 4 tone. De altfel , ma intreb cum ar rezista materialul! Ce vad in schita, par sa fie niste cleme cu actionare mecanica (cu surub). Daca insa vorbim de TONE ....o presa cu astfel de presiuni, nu arata asa. Ar trebui sa aibe un batiu din otel turnat , iar piesa tampon (aceea din poza) e fixa si masiva. Cred ca e o discrepanta aici intre desen si text. Sau poate nu intelegem ce intentionezi sa faci. Ai putea fi mai explicit? Cred ca intentionezi sa faci ceva care sa semene cu , sa zicem , o serie de 8 masini hidraulice de spart lemne puse una langa alta si care in loc de cutitul de spargere au un tampon mobil. Ar strange deci lemnul intre doua tampoane. Presupun ca ar functiona foarte bine. Dar trebuie sa aibe sasiul corespunzator .Munca nu gluma. Daca insa in loc de 8 "masini" folosesti doar 4 , sau chiar 3, ar putea fi la fel de bine pentru aceasta operatiune. Tutul e sa faci doua tampoane masive, (pot fi din lemn stratificat) lungi de 3000 si late de 150 a caror grosime sa fie de minim 100-150mm si mai groase la axul pistonului hidraulic. De obicei astfel de prese se fac cu pistoane cu aer combrimat. Mai multe si mai mici. Au comanda rapida, sunt mai curate si mai ieftine. Dar un sistem hidraulic are forta mult mai mare. Poate ar fi bine sa fie gandit pentru a fi folosit si la suprafete mai late de 150mm (pentru funiruire de ex sau formare panouri de usi, nu numai rame). Citează Link spre comentariu
Damage Postat Iunie 30, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 30, 2017 1.Profilul pe care o sa fie montate pistoanele si talpicii am zis sa le fac din profil UNP de 100mm. 2. Punctul de sprijin nu este doar intr-un surub. Sunt doua puncte de sprijin, in placuta de sub talpic si in surubul din spate. 3. Putem sa le asemanam cu masini de spart lemne. In rest da, aveti dreptate cu modul de functionare. 4.Pistoanele pneumatice intradevar au forta mica de presare. Nu cred ca o sa faca fata la acest gen de lucrari. In legatura cu latimea maxima de prelucrare. Sper sa nu fie o confuzie cand spunem latime. Intr-o poza cu talpicul am pus la ce ma refer eu ca latime. Pentru panouri incleiate pentru usi sunt sigur ca aceasta latime este super suficienta. Sa furniruiesc un panou de usa deja vorbim deja de alt fel de presa. As fi multumit sa obtin rama de usa furniruita/stratificata. Pentru rame de usi sunt suficienti 150mm ? 5. Pun o colectie de poze din care m-am inspirat. Citează Link spre comentariu
Damage Postat Iulie 2, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 2, 2017 Idei nimic ? Nu sunt persoane ce au ateliere sau lucreaza in domeniu care au acces la prese de genul ? @harfa - pentru lipit furnir pe panouri mai mari, o presa cu vacuum nu este buna ? Intr-un post anterior ati spus ca aveti/avut o asemenea presa dar nu o folositi, din ce motive ? Citează Link spre comentariu
harfa Postat Iulie 4, 2017 Partajează Postat Iulie 4, 2017 (editat) Presa cu vacuum are un rol specific: este utilizata pentru laminare si furniruire pe suprafete curbate tridimensional. Din lipsa de spatiu sau pentru cheltuieli minime, unii o folosesc si pe suprafete plane. De aici a venit si ideea confectionarii preselor cu vacuum plane (cu masa si rama). Parerea mea este ca o presa cu vacuum, nu face ce face una clasica cu placi (reci sau calde), deoarece , pe suprafata, cleiul nu este presat foarte uniform. Se lucreaza cu clei lent si eventual se acopera cu o patura electrica (pentru incalzire si uscare mai rapida). Presele din imagine sunt de nivel industrial. O reproducere a acestora la gabarit mai mic este foarte posibila. Dupa cum observam, presele au arc de rezistenta cu un al treilea tampon, pentru stabilizare (acela albastru) Daca este "one man shop" , recomandarea mea e sa nu faceti o presa complicata cu talpic mobil CI UNA cu tampn (talpic) fix. Cand lucreaza un singur om, nu e suficient timp pentru aplicarea cleiului si fixarea panoului in presa , pentru a pune multe panouri formand o grosime de, sa zicem 1m ( rama pt.cca 5 usi). Poate e timp pentru 2-4 panouri ( material pentru o rama de usa sau doua). Adica o grosime de cca 200mm. Daca insa doriti sa alimentati clemele cu o grosime mare de material , pana la 1m , atunci va trebui sa lucrati cu clei lent, iar clemele arata ca in poza (mari, greoaie, voluminoase , dar robuste si rapide). Toate presele de acest tip pe care le-am vazut erau cu aer. Dar sunt si hidraulice. Constructia unei astfel de prese , e relativ simpla, iar ce se vede in poze, ar trebui sa fie material documentar suficient. Cred ca presa din imagine are tambur de incleiere actionat cu ulei, iar cel de stabilizare cu aer. Ce se aude cu pozele utilajelor? Intrebarea mea este datorata faptului ca m-i se pare ca utilajele sunt cam industriale , poate semi. Asta ar insemna comutarea discutiei la nivel mult mai profesional , cu specialisti in industrie. Editat Iulie 4, 2017 de harfa Citează Link spre comentariu
Damage Postat Iulie 6, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2017 (editat) Referitor la presa, utilitatea talpicului mobil o vad in flexibilitatea obtinerii panourilor de diferite dimensiuni. Pot obtine un panou cu o grosime de 10cm sau unu cu grosimea de 1m. Ca numar de persoane in atelier o sa incep singur, dar daca se aglomereaza treaba, mai suplimentam personalul Sau daca am nevoie de ajutor se gaseste prin curte cineva sa ma ajute in acel moment. Am urmarit tone de clipuri pe net cu ateliere din Rusia pana in Japonia. Cele mai documentate sunt cele din Rusia. De aceea mi-am facut o idee despre ceea ce doresc. Referitor la poze cu utilajele, pe paginile din urma am pus poze cu utilajele. Eu asteptam sa fac filmari cu fiecare utilaj in parte functionand. Dar din pacate inca nu am 380V, asa ca aceste utilaje deocamdata au doar rol de bibelou. Intre timp incerc sa f confectionez si accesoriile de care mai am nevoie cum ar fi si aceasta presa. Utilajele...am ramas si eu surprins cat de robuste sunt, sunt foarte curios si cat de precise sunt. Am folosit doar ferastraul panglica, silentios, fara vibratii, piesele sunt din fonta si fier gros, din plastic doar anumite manere care deschid usitele de vizitare....Deja imi pare rau ca nu am luat unu mai mare. Editat Iulie 6, 2017 de Damage Citează Link spre comentariu
harfa Postat Iulie 6, 2017 Partajează Postat Iulie 6, 2017 Talpicul mobil este exact pentru ce ai spus si, dupa ce am vazut utilajele, ma indoiesc ca vei face o presa mica. Asa ca sfatul e sa iei poza de model si sa reproduci cat mai aproape ce este acolo. Acest tip de presa are un design clasic. Nu au loc prea multe idei de simplificare. Presa de panouri arata la fel , desigur cu dimensiunile corespunzatoare. Presa de imbinare, de asemenea arata cam la fel. La acestea se prefera pistoane cu aer -presiune mai mica, sa nu rupa canturile. Utilajele sunt...TZAPENE!....adica in sensul bun. Bandzicul e foarte bun, nu e mic. Drumsander-ul va fi piesa principala in atelier- slefuitul e foarte important.. Fierastraul circular si freza le gasesc foarte mari, dar vor fi utile (scumpe insa- cer cutite costisitoare). Mesele culisante au mare rol in precizie, si protectia mainilor. Planerul e cam mare ca gabarit pentru ce face . Pare ingust, de doar 30cm. La gabaritul acesta se cadea unul mai lat. Dar nu e problema. Foarte rar vin suprafete late la planer, si drumsenderul va suplini. Banuiesc ca este si rindea (jointer). E foarte important sa aibe role transportoare metalice (nu cauciuc- se sparge dupa cativa ani de utilizare) si cutite "multident" -acelea formate din multe cutite (dinti) mici de vidia)- usor de anlocuit unul ciobit-dar sunt OK si cutite normale. Una peste alta , sunt utilaje grozave. Sa le stapanesti sanatos si sa le folosesti cat mai multi ani. Citează Link spre comentariu
Damage Postat Iulie 6, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2017 (editat) Drumsander-ul - am vazut in clipuri, toti care il au, au spus ca este una din cel mai importante achizitii pe au facut-o. Fierastraul circular - nu este mare. Este....IMENS. Am vrut cu masa mai mica dar nu aveau. Iar ce aveau au zis ca nu recomanda pentru lemn masiv. Dumnezeu-le, cand il montam, credeam ca nu se mai termina. Frezerul - am de gand sa il folosesc si pentru usi, pentru frezat profile/contraprofile cat si sa obtin cep mare de 100mm. Pentru asa ceva este nevoie de scula serioasa. Dar zic eu ca te ajuta sa treci cu freza si sa obtii un cep serios pentru usa. Combinata Planer/grosime -are 400mm si 4 cutite. Pentru cap de rindeluit cu cutite in spirala trebuia sa dau 400$ in plus. In acel moment am considerat ca deocamdata incep cu unul calsic. oricand il pot cumpara si inlocui. In poza se vad rola transportoare si placutile "anti-kickback" parca se numesc. Iar in primele doua poze ...este cadoul ce l-am primit azi. Placute pentru talpic Editat Iulie 6, 2017 de Damage Citează Link spre comentariu
harfa Postat Iulie 7, 2017 Partajează Postat Iulie 7, 2017 Circularul acela este folosit la taierea panourilor mari pentru mobila asta moderna ...Parerea mea este ca il vei schimba cu altul mai versatil. Planerul e excelent. Peste 20 de ani va fi la fel de bun daca e utilizat corect. Patru cutite clasice sunt excelente. Eu folosesc de 18 ani un planer mic , portabil de 30 de centimetri. Are doua cutite amarate si role de cauciuc. Rolele inca nu s-au spart, cutitele nu a fost necesar sa le inlocuiesc, si inca trage atat de bine ca nu e necesar sa slefuiesc. Dar nu e scula care o utilizez zilnic. Materialul pentru talpic e numai bun. Trebuie sa ii pui in spate doua proptele, nu una ca sa nu se strambe. Sa ai spor si numai bine Citează Link spre comentariu
Vizitator samare Postat Octombrie 17, 2017 Partajează Postat Octombrie 17, 2017 ...sa continuam: PRESE si CLEME o presa pentru furnir, ar fi o buna investitie daca e de dimensiuni mici, Recomand sa va faceti singuri o presa cu suruburi ca aceasta: http://lumberjocks.com/projects/69061 Clemele sint esentiale. Cit mai multe si diverse . http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photos-wood-clamps-image24724628 MASINA DE SLEFUIT Fara o masina de slefuit un atelir de tamplarie nu e atelier. Doua modele mici va recomand: Puneti in browser sanding machine , disk-belt sander, time saver, wide belt sander. Ex: eu am un Ridgid ...pretz cca 200usd e ideala. Mica , usoara si face multe chestii. E fiabila chiar daca e ....din plastic. https://www.ridgid.com/us/en/oscillating-edge-belt-spindle-sander sau acest disk-belt sander care are o versiune mai mica si in magazinele de la noi. http://www.amazon.com/Grizzly-G1276-Combination-Sander-12-Inch/dp/B0000DD0IU Sa nu va sperie pretul Aici e probabil un magazin scump. In realitate e sub 400usd cu sasiu sau sub 300 fara sasiu. Cred ca e coreana. E nervoasa rau. Foarte eficienta. Masini scumpe industriale Time saver sau Wide belt sander, nu cred ca e cazul. Acestea inlocuiesc si abrichtul. Se fac si la noi la vreo 23000usd....nu cred ca vreti asa ceva. Eu am avut una. Avea 7 tone. Am luat-o de la o fabrica de sicrie. O cumparase cineva cu...650usd ... si nu a mai luat-o ca era prea grea. M-au rugat sa o iau eu....gratis. Nu am vrut-o, dar mi-au urcat-o in camion. Asa ca am dus-o la atelier. Minuata masina. Dar nu am folosit-o de 10 ori in 8 ani. E pentru industrie. Face treaba multa si frumoasa....da trebuie sa-i dai mult lemn sa rontaie si mult curent sa pape. Cam asa sint toate masinile industriale. Asa e si circularul ala cu masa mobila....la ce trebuie ....pentru casa? STRUNG LEMN Strungul pentru lemn gasibil in magazinele de materiale de constructii costa 80usd in ralitate.Dar la noi e 500-700Lei....noi sintem mai bogati de ! E o jucarie buna. Face fata la unele lucrari, dar se inpotmoleste usor motorul si se incalzeste.. Are doar 350W ....americani (adica vreo 180W adevarati. Eu am folosit unul in deplasari. Merge! http://www.chronos.ltd.uk/acatalog/info_20p03.html Puneti in browser "turning wood lathe" si dati clic pe imagini pentru diferite modele. Unul mare si greu ar putea fi bun dar.... scump. Iata aici un model perfect http://pennyfarthingtools.co.uk/union-graduate-wood-turning-lathe-2/2014/07/17/ COLECTOR DE PRAF' gasiti la magazinele de materiale de constructii. Ex: puneti in brawser "dust collector" si dati clic pe imagini. Arata cam asa: http://www.finewoodworking.com/tool-guide/article/all-about-dust-collection-systems.aspx Instalatia de colectare e imprtanta. Daca aveti curaj sa o faceti din tevi de plastic, fiti siguri ca acestea nu produc electricitate statica. Si nu cumva sa puneti apa peste praful de lemn. ... . Recomand tevi de metal cu porti din metal sau plastic (poarta nu e periculoas). La masini mici puteti folosi si aspirator cu tub de 2,5inci (cca 7cm). Trebuie sa aibe putere de absorbtie mare. CITEVA SFATURI despre masini Am folosit in atelierele mele de restaurare masini puternice industriale,. dar intotdeauna am avut nevoie si de masini mai mici. Am vindut utilajele industriale si am cumparat masini micute semiprofesionale: Circular DeWalt, sander Ridgid, Bandzic Lee de 14 in, planer Rioby , freza Craftsman , strung vechi neidentificat, presa de furnir cu vacuum si una cu suruburi (ca in poza) , bohrmasina verticala Lee si polizor banal.Toate sint in pozele indicate mai sus. Aceste masini micute fac aceeasi treaba care o faceam cu cele industriale. Pentru casa sint ideale. Costa sub 3000 usd toate. Aici la noi sint ceva mai scumpe si nu se gasesc toate, dar se gasesc similare. Circularul in special dar si alte masini au sistemele de colectare a prafului deficitare. Eu am reconstruit sistemul si trag praful si din interior si de deasupra. Am upgradat si la abriht , rindea si bandzic. Toate masinile functioneaza bine asa cum sint de noi. O singura observatie: Abrichtul Rioby si cele similare de acest tip si marime, au transmisia pe lant si roti dintate foarte mici, fragile. La functionarea in forta pe material brut, greu, se rup rotile dintate. Aceste roti au un guler. Cind sint noi, deschideti masina ca sa aveti acces la aceste roti. Comandati la strung o saiba mare cit roata dintata si puneti aceasta saiba pe guleru rotiidintate motoare sau pe toate 3. Nu se vor mai rupe. Exemplele date in lincuri sint generale. Masinile recomandate sint cele mai practice. Unele masini sint profilate pe un singur gen de operatie. Nu recomand acele masini. De asemenea , masinile grele cu sasiu turnat sint mai bune. Atentie la Bandzic. Sa fie cu sasiu din metal masiv. Cele noi, frumoase cu carcasa moderna, sint din tabla. Vibreaza si nu au precizie. Circularul, Bandzicul, sa aibe motoare de minim 2Cp. Altfel nu fac fata. Abrichtul, freza , ar putea fi cu motoare turate si cu reductor. Transforma viteza in putere. Sper sa va foloseasca . Asa ca Succes! Buna ziua, Cum as putea sa iau legatura cu dumneavoastra? Mi-ar prinde bine o discutie cu cineva cu experienta in sectorul asta. Multumesc Citează Link spre comentariu
harfa Postat Noiembrie 1, 2017 Partajează Postat Noiembrie 1, 2017 Pot fi contactat pe acest site prin mp. Apropos de repostarea textului meu. Atrag atentia ca unele lincuri nu sunt valabile pe termen lung. Asa ca e posibil ca atunci cand accesati un linc, sa gasiti alt utilaj decat cel indicat de mine initial. De pilda, accesarea la 1 Nov 2017 a ultimului linc, prezinta un strung pentru metale. Nu acela era ce indicam eu la data cand am postat. Daca doriti date, accesati in browser denumirile englezesti. Veti avea exemplificari multe de la categoria amator, pana la profesional si industrial. Sfatul meu este sa stati departe de utilajele industriale, atata timp cat vreti o dotare a unui atelier relativ mic. Chiar daca sunt ieftine , va vor manca spatiu, energie electrica si fizica, bani multi pentru consumabile (cutite, curele etc) si necesita instalatie electrica sofisticata, cu protectii si extrasarcina. Am lucrat mult in strainatate cu diverse utilaje, dar nu la nivel industrial. Am avut ateliere de restaurare unde am lucrat cu antichitati (, hartie, pictura, portelanuri si argila, piatra, metale si foarte mult lemn). Aceste tipuri de ateliere necesita o gama larga de utilaje si materialepe cand , intr-un atelier de tamplarie,. e greu de crezut ca va fi necesara o cuva cu ultrasunete, sau o masa pentru cerat. Dar poate avea nevoie de scule neasteptate ca de ex: un fier de calcat (repara bulele de sub furnir), patura electrica (ajuta la uscare rapida clei in utilizarea presei cu vacuum). Un utilaj, ales cu pricepere, economiseste mult la investitia de inceput. Daca vreti sa faceti mobila in atelier cu 1-10 oameni, utilaje cu motoare de 2-3cp sunt optime. Cele de 5-7cp vor manca energie si spatiu in mod inutil. Stati departe de utilajele mari... , frumoaseeeee.... si cu motor deeeee 350Waci. Sunt bune pentru confectionat casute pentru vrabiute din placaj de 3mm. Cast iron (sasiu metal masiv), mult mai bun decat "tlaba". Tabla vibreaza si deregleaza masina foarte des. Daca lucrati in strung piese mici, merge un strung mic cu motoras de 150-350W dupa caz. Dar nu faceti in el piese cu diametru mai mare de 40-50mm. Daca lucrati piese mari de 500-800mm, acela este o scula speciala care de altfel sta singur intr-o camera (mare, greu si cu protectii speciale. Freza e folosita rar si mai mult pentru profile mici. Ajunge una de mana care se poate monta pe o masa speciala devenind freza fixa . Altfel o freza mica de 1,5-2cp e suficienta. Utilajele principale: circular, bandzic, planer, slefuitor . Trebuie alese cu grija. Motoare de minim 2cp la primele doua si dupa utilitate la celelalte doua. Un planer portabil are motor de 300-500W, dar putere de 2-2,5cp. Transforma turatia in putere. Slefuitorul e de multe feluri. Cele mici care se aseaza pe masa au cam 350W. Sa nu va lipseasca unul. Cele mari au motoare mari 2cp pana la foarte multi cai. Un slefuitor de tip time saver, poate inlocui planerul si scoate scandura plana si slefuita. Exista si "timesaver" usoare sub o tona cu motoare mai mici, sub 5cp. In general e o masina industriala, dar un drum sander, nu il o poate inlocui cu acelasi succes. Cleme, prese, bohrmasini, ...se aleg dupa necesitate si buget. Nu va grabiti cu ele. Va doresc succes Citează Link spre comentariu
harfa Postat Noiembrie 14, 2017 Partajează Postat Noiembrie 14, 2017 Va salut domnilor Cum merge treaba in atelier? Acum ca am vazut cum "modestul" atelier a fost echipat cu utilaj profesional, ar fi bine de completat "departamentul" finisaje. Printre ultimile intrebari ale lui "damage" una suna cam asa: " ce compresor de aer sa cumpar, nici prea mare , nici prea mic ?". Personal recomandasem unul mobil de 40L , pentru un atelier mic, pe langa casa, asa cum fusese initial , pusa in scena actiunea . Acum insa, ca atelierul, devine...mare... recomand un compresor fix , vertical, de capacitate mare, cu instalatie cu prize , in locurile de operare, eventual cu furtun pe ruleta , fixat in tavan, acolo unde e nevoie de mobilitate in jurul pieselor mari. Va trebui sa montezi mai multe trape cu supape de evacuare a apei, cateva filtre de apa, si un uscator bun. Nu neaparat un Tsunami de 5-6000usd, dar un uscator decent, format din 2-3 filtre cu granule, care sa reduca apa din sistem. In felul acesta vei avea o unitate corecta, pentru vopsiri fara probleme. De asemenea, la intrarea aerului in pistolul de vopsit, as monta un ultim regulator cu filtru de apa. Ceva mic si usor.. Compresorul sta de obicei in camera separata si este asezat pe cauciuc. Conectarea la instalatie se face cu racord flexibil ca sa nu induca vibratii. Pentru sculele cu aer,comprimat este necesar si un filtru separator apa- ule. Filtrul separator apa-ulei, e bine de instalat pe retea separata fata de cea pentru vopsiri ca sa nu scape accidental, ulei in circuitul pentru vopsiri. De asemenea , va trebui amenajata o camera de vopsit cu colectare . Aici e...complicat. Numai bine si mult succes in continuare Citează Link spre comentariu
harfa Postat Noiembrie 16, 2017 Partajează Postat Noiembrie 16, 2017 Revin cu o precizare: Ceea ce am numit filtre de apa (o denumire populara oarecum gresita) sunt de fapt filtre (de aer) pentru retinerea apei din condens. Uscatorul e de mai multe feluri. Poate fi o instalatie scumpa 500-6000eu, sau poate fi un set format din filtre de aer turbionare+filtre cu cartus sau cu granule sau ambele, sau poate fi un alt tip de sistem. Unii folosesc si un recipient de racire (un colac de furtun de presiune, din retea, introdus intr-o galeata cu gheatza sau frigider . Este oarecum primitiv, dar functioneaza. L-am testat si eu. Vaporii de apa din aer se condenseaza si ies din furtun in filtrele de aer unde sunt retinuti sub forma de apa desigur, in trapele cu robinet. Periodic, se scurge apa din aceste trape. Eu utilizez o combinatie de filtre turbionare, regulatoare si filtre de retinere a apei. La orice magazin specializat care vinde compresoare de aer si scule pneumatice, veti primi indicatii, ce anume sa utilizati, dupa utilitate. Citează Link spre comentariu
Damage Postat Ianuarie 5, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 5, 2018 Salutare tuturor si La Multi Ani !!! Din pacate la atelier am sistat lucrarile anul trecut. Prin primele posturi parca, am specificat ca sunt si cu o casa in constructie si am hotarat sa deviem toate resursele disponibile catre terminarea casei. In acest moment cu casa, am ajuns in stadiul cand trebuie mobilata, incepand de la usi pana la dormitoare,etc. Anul acesta usor, usor, sper sa pun atelierul la punct ma ales ca toata mobila pentru casa am de gand sa o fac in regie proprie. In acest moment sunt in cautarea unor freze pentru executia de usi de interior. Exista tot felul de grupuri de freze pentru usi. Ce ma intereseaza pe mine este sa obtin un cep cat mai mare. Din pacate pe freserul meu scrie ca diametrul maxim al frezei sa fie de 220mm. Ori la acest diametru nu pot sa obtin decat un cep de maxim 70mm. Am gasit freze ce executa cepul de 107mm, dar diametrul frezei este de 290 mm. Acum am doua dileme: 1. Pentru o usa din lemn masiv este de ajuns un cep de 70mm ? 2.Daca pun o freza mai mare pe utilajul meu, sunt sanse sa nu functioneze cum trebuie ? @harfa -multumesc pentru sugestii in legatura cu grupul compresor. O sa tin cont de ele cand o sa il achizitionez. Urmeaza sa fac si aceasta achizitie. Citează Link spre comentariu
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.