Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
jonny_ryc

redresor auto !

Recommended Posts

va salut ! am facut comanda de un redresor auto care a ajuns azi , am ceva dificultati in a-mi da seama daca e defect sau nu! cei ce detin un astfel de model este de la rogroup model el1006 , poate sa-mi zica si mie daca este defect sau nu! am inceput prima data si l-am alimentat la retea am dat drumul totul ok ledul verde se aprinde am undeva pe la 14,4 v pe aparat, m-am dus sa-l pun pe baterie ,in momentul in care l-am montat ne fiind alimentat la reta, am vazut ca ledul verde se aprinde si pe ampermetru nu se schiteaza nimic, l-am bagat in priza si am dat drumul din buton, moment in care acul de la ampermetru s-a dus scurt pana in valoarea 1 si revenind in pozitia de 0 cum era inainte,ce am mai observat in momenutl cand il deconectez de la baterie si ai dau drumul nu se mai aprinde, trebuie sa stau o perioada dupa care se aprinde normal, intrebarea mea este e normal sa faca asa ,nu trebuia acul in momentul cand ai dau drumul sa se ridice /? parca nu ar avea putere sa bage,nu stiu exact, trebuie lasat cumva o perioada mai lunga , la ce constructie are sincer ma caiesc ca l-am achizitionat!  un sfat o parere!

post-193106-0-86358200-1453199316_thumb.jpg

post-193106-0-77611700-1453199320_thumb.jpg

post-193106-0-01409500-1453199324_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sanatate permanenta!Incearca asa:cu redresorul oprit inseriaza cu clestele <+> firul rosu(tot +) al unui instrument de masura pe scala de 10 sau 20 A cc,firul negru al aparatului il legi ferm de borna + a bateriei.Pornesti redresorul si vezi ce arata aparatul.Un curent de 2-5A=bacteria "trage" din redresor.Daca e OK il lasi cateva ore timp in care curentul va scadea iar tensiunea la bornele bateriei va creste usor spre 13,5/13,8V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa am sa fac! multumesc! revin cu un raspuns imediat!

am facut si acest lucru ,cu multimetru inseriat pe scala sde 10A pe aparat nu-mi arata decat _00.3, cea ce nu cred ca e normal, si cred ca e defect ,o porcarie de redresor, ptr o fractiune de secunda cand pornesc aparatu se aude inauntrul lui un sunet scurt ca si cum ar cupla si in acel moment acul tinde sa se ridice pana la valoarea 1 dar dupa acea scade din nou la 0, am impresia ca nu tine in sarcina ,nu incarca, daca al las o perioada si ai dau drumul pe aparat imi arata 14,40 v, asta in gol nu in sarcina! or fi condensatorii se vede ca sunt de 250v la 100uf doi! o porcarie ! nu ma asteptam sa fie cine stie ce la banii astia dar cel putin sa bage! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e in garantie trimite-l inapoi,daca nu scoate capacul ,fa niste poze cu interiorul si mai vedem.Daca traf-ul si puntea sunt OK se poate face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai cred ca punte e ok, nu cred sa fie defecta , dar mai ramane si treaba asta cu aprinderea ledului de power in momentul cand conectez bateria,chiar daca redresoru e tras din priza! in cartea lui nu scrie decat cum se face legarea la baterie atat! are o lucratura de tot rahatul!! nu -mi vine s-o iau la verificat vad ca pe surubelele unde este prinsa placa de carcasa are un fel de silicon transparent si nu as umbla ca pierd garantia, am tot ce-mi trebe ptr masuratori am si esr am tot ,dar mai bine  o trimit inapoi la garantie! multumesc mult ptr rasapuns! 

Edited by jonny_ryc

Share this post


Link to post
Share on other sites

..... or fi condensatorii se vede ca sunt de 250v la 100uf doi! o porcarie ! nu ma asteptam sa fie cine stie ce la banii astia dar cel putin sa bage! 

Cum ? nu are transformator ? reactanta capacitiva ?

Daca face clik la cuplare vezi sa nu aibe disjunctor pt protectie,e un bimetal care arata ca si contactele unui intrerupator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ? nu are transformator ? reactanta capacitiva ?Atunci este in comutatie, gen ATX-semipunte.Se poate aprecia dupa greutate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 vad ca pe surubelele unde este prinsa placa de carcasa are un fel de silicon transparent si nu as umbla ca pierd garantia

 

Daca spui ca suruburile au fost cat de cat sigilate,mai bine mergi la garantie cu el,altfel in caz ca trebuie sa schimbi ceva, va trebui s-o faci din propriul buget.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceasta este placa!

 

da e vb de suruburile pe care este placa prinsa de carcasa! 

post-193106-0-28330600-1453209838_thumb.jpg

post-193106-0-48428700-1453209842_thumb.jpg

post-193106-0-14396000-1453209845_thumb.jpg

post-193106-0-14570000-1453209849_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Încearcă totuşi şi pe altă baterie, posibil să fie obosită rău şi nu primeşte curent, ori bateria e incărcată şi nu cere curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu e incarcata!! este a mea de pe masina si mai am una descarcata si la fel face!  e defect redresoru! o prostie de redresor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citeste integratul, piesele de pe radiator si tranzistorul(?) fara radiator.Poate este numai un reglaj gresit, nu are de ce sa fie schema proasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sper ca nu gresesc dar din cate tin minte unul era pe radiator mur1660 ,mai are unul pe care scria p7030l ,optopc123 , lm393p, si mai este unul pe care-l notai scrie pe el e82 si sub 501269RT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.