Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ajutor in aceasta schema!


Vizitator Manuel Timofte

Postări Recomandate

Vizitator Manuel Timofte

Sunt incepator, si as dori sa ma ajutati in legatura cu aceasta schema electrica sau poate imi oferiti o schema noua. As dori sa fac sa stea acest beculet din schema aprins timp de 4 minute si apoi sa se stinga permanent ce trebuie sa mai adaug la aceasta schema si am tot facut calcule pentru a calcula t1 si t2 in functie de R1, R2, C si nu reusesc de nicio culoare. help :84 

post-253073-0-36408800-1452630510_thumb.png

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Pinul 4 indeplineste functia de reset, si este baza unui PNP, daca pinul asta este tras spre masa, PNP-ul se activeaza si trage iesirea spre masa prin activarea tranzistorului dinspre masa. Daca este pus la alimentare, PNP-ul se blocheaza si integratul isi reia functionarea normala. Elison se bazeaza in schema lui pe starea iesirii, insa chiar si presupunand o stare initiala clar definita ca fiind 1 pe iesire, totusi la un moment dat se ajunge si la 0, si atunci pinul 4 se activeaza, si se automentine asa. Numai ca eu unul nu sunt foarte sigur de starea initiala a iesirii, adica este suficient ca aceasta sa fie incerta atat cat PNP-ul sa se activeze, moment dupa care starea de reset se automentine deoarece activand pinul 4, se activeaza tranzistorul dinspre masa al iesirii si asta trage pinul 4 dupa el la masa. Prin urmare si eu cred ca nu este o alegere corecta, ci ar trebui pus la alimentare direct. Posibil totusi sa fi fost pus asa dintr-un motiv anume, desi eu unul nu-l disting, poate Elison o sa ne lamureasca.

Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.