Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
bassmafya17

Redresor defect?

Recommended Posts

va salut,am nevoie de putin ajutor.redresorul presupus defect este un redresor extrem de simplu si anume Einhell bt-bc12.l am împrumutat cuiva si a încercat sa pornească masina cu el conectat la bornele b ateriei.mi a ars o siguranta de 25 A lipită de puntea refer soare.puntea este KBPC3510.Am înlocuit siguranta si acum observ ca tensiunea pana in puntea redresoare,cea care iese din transformator este de 11.9V.La clesti ,adica dupa punte tensiunea este de doar de 10,4 V. Tensiunea la priza este de 221V.redresorul furnizeaza tensiunea corecta?Este oare puntea redresoare defectă?de măsurat nu stiu sa o măsor....Am încercat cu multimetrul dat pe functia dioda in felul urmator:Am măsurat picioarele puntii pe diagonala inversand pe rand culorile firelor ,rosu si negrurezultatul a fost:intr o parte aveam 1280 si când puneam invers 0(nu trecea curent)iar in partea cealalta 000 (masa) si intr un sens si in celalalt .Nu stiu daca am măsurat bine..

Share this post


Link to post
Share on other sites

o punte de redresare e alcatuita din 4 diode deci trebuie masurate toate ..daca la masurare ti a dat 000 e in ''scurt'' deci e posibil sa fie puntea arsa ,schimba acea siguranta arsa si pune aceiasi ''valoare'' si la fel fa si cu puntea daca e ''arsa''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este normal ca la clesti sa ai mai putin decat ai de la traf, puntea opreste o anumita tensiune necesara conductiei ( polarizare directa ), daca masuratorile au fost corecte atunci 1,5V gasiti sunt exact unde trebuie. Daca puntea era arsa de regula se pune in scurt si atunci ai fi gasit la clesti aceeasi tensiune ca dupa traf. Adica pe scurt mi se pare in regula redresorul, s-a ars siguranta dar puntea pare ca a scapat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

siguranta in înlocuit o dar tensiunea la clesti mi se pare mica..si este normal la măsurătoarea de la punte daca am măsurat corect ,sa permită trecerea curentului in ambele sensuri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pune clestii pe acumulatorul auto si masoara asa daca totul e ok iti ''creste tensiunea ''pe borne daca e in scurt puntea ai tensiune mica sau mai rau iti sare siguranta 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai masurat cu multimetrul la iesirea puntii de diode si ai continuitate in ambele sensuri, clar puntea e distrusa. 

Pe de alta parte este normal sa ai o tensiune mai mica, sin moment ce la retea ai spus ca ai aprox 220 V, trafurile in general sunt calculate pt 230V sau chiar 240V. De aici si diferenta de 1 V...

Share this post


Link to post
Share on other sites

siguranta in înlocuit o dar tensiunea la clesti mi se pare mica..si este normal la măsurătoarea de la punte daca am măsurat corect ,sa permită trecerea curentului in ambele sensuri?

Da este normal dar numai pe cei doi  pini  la care  se leaga trafo 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresit domnule Dan, pe pini de alternativ nu trebuie sa dea nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa trebuie sa arate puntea redresoare....am figurat legaturile interioare ca sa puteti face masuratorile...

post-228380-0-64136200-1451904762_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

quote:bassmafya 17

va salut,am nevoie de putin ajutor.redresorul presupus defect este un redresor extrem de simplu si anume Einhell bt-bc12.l am împrumutat cuiva si a încercat sa pornească masina cu el conectat la bornele b ateriei.mi a ars o siguranta de 25 A lipită de puntea refer soare.puntea este KBPC3510.Am înlocuit siguranta si acum observ ca tensiunea pana in puntea redresoare,cea care iese din transformator este de 11.9V.La clesti ,adica dupa punte tensiunea este de doar de 10,4 V. Tensiunea la priza este de 221V.redresorul furnizeaza tensiunea corecta?
Este oare puntea redresoare defectă?
de măsurat nu stiu sa o măsor....
Am încercat cu multimetrul dat pe functia dioda in felul urmator:
Am măsurat picioarele puntii pe diagonala inversand pe rand culorile firelor ,rosu si negru
rezultatul a fost:
intr o parte aveam 1280 si când puneam invers 0(nu trecea curent)
iar in partea cealalta 000 (masa) si intr un sens si in celalalt .
Nu stiu daca am măsurat bine.. end quote.

 

 

 

 

 

 

 

 

Avand in vedere ca initiatorul nu stie ce este o punte si cum se masoara/diagnosticheaza, nu e topic candidat pentru sectiunea incepatori?

Edited by diamant

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc pt răspunsuri.deci in desenul de mai sus pe am măsurat pe diagonala in ambele sensuri ,iar la una din măsurători aparatul mi a dat scurt in ambele sensuri (000).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă ai traful conectat la punte ...e normal ca să ai continuitate şi pe ”diagonala”  în care intră tensiunea alternativă...

ca să puteţi verifica corect puntea redresoare ...trebuie să o deconectaţi de la transformator...

sau, mai bine e...o scoateţi de acolo ,din montaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da corect, m-am grabit in a trage concluzii, daca masurati puntea conectata la traf, intre pinii de alternativ va da continuitate .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.