Myhayxx Posted November 28, 2015 Share Posted November 28, 2015 (edited) Salutare, stiu ca mai sunt cateva topicuri cu asfel de constructii insa vreau sa prezint executia unui CNC pentru frezare pcb-uri de la inceputul lucrarii pana la sfarsit si sper ca o sa reusesc sa finalizez ceea ce mi-am propus. pentru inceput o sa va prezint kitul cu driver, MPP-uri si sursa comandata de mine: driverul este chinezesc si a mai fost prezentat in diferite discutii pe elforum si are la baza integratul TB6560AHQ. motorasele sunt nema23. driverul a venit cu ceva probleme de fabricatie si au fost necesare cateva modificari. pentru a realiza aceste modificari m-am inspirat din postarea colegului "marinax" prezentata aici: http://www.elforum.info/topic/85032-modificari-driver-chinezesc-tb6560-albastru/ doar ca a fost ceva mai dificil deoarece placa pe care am primito este cu optocuploare smd dar intr-un final am reusit. am facut cateva teste si functioneaza destul de bine. acum ca am pus la punct aceasta problema urmeaza constructia mecanica. imediat ce o sa finalizez proiectarea o sa postez aici. Edited November 28, 2015 by Myhayxx Link to comment
Myhayxx Posted February 26, 2016 Author Share Posted February 26, 2016 Am reusit sa termin in sfarsit proiectul cu partea desenata. Cam asa as vrea sa arate CNC-ul meu: Pentru inceput o sa ma ocup de axa X pe care vreau sa o construiesc cu un cadru din teava patrata 20x20 sau di profile de aluminiu inca nu m-am hotarat. cateva pareri ar fii binevenite. surub trapezoidal de 12 cu bare si rulmenti liniari de 16. Link to comment
mars01 Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 (edited) Trebuie ca greutatea mesei sa fie suficient de mare incat sa nu patesti ca se da CNC-ul peste cap atunci cand freza este intr-un capat sau altul al axei Y. Din poza routerul pare cam prea inalt pentru dimensiunile mesei. Greutatea mesei va influenta de asemenea cat de mult va vibra ansamblul. Oscilatii pronuntate pot genera probleme la gaurire gauri cu diametre mici (rupere de burghie). Edited February 26, 2016 by mars01 Link to comment
Myhayxx Posted February 26, 2016 Author Share Posted February 26, 2016 Sincer si mie mi s-a parut putin inalt dar ma gandeam sa am vreo 10 cm partea de lucru pe axa Z. Acum cum este el cu tot cu freza imi raman cam 80 mm.dimensiunile CNC-ului sunt:(500x351x425) axa X 500, pe Y 351 iar pe Z 425, fara motoare. Daca trebuie sa fie greu atunci raman la varianta cu teava de fier patrata, eventual sudez o placa mai grea la baza mesei de frezare. Link to comment
Guest csl Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 Eu zic sa renunti la structura de teava...O sa se curbeze mai ales cand o sudezi..si eu am vrut la inceput din teava pana ce am inceput sa montez... placile de aluminiu sunt sfinte Link to comment
mars01 Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 Gasesti de cumparat "resturi" de placi de aluminiu aici. Isi schimba site-ul si pe noua varianta sunt probleme. Dar merita sunat la ei. Link to comment
Myhayxx Posted February 26, 2016 Author Share Posted February 26, 2016 (edited) Din teava vreau sa fac doar cadru care l-am desenat cu negru. in rest o sa folosesc placi de aluminiu. Pana la urma ce parere aveti de inaltime? mai cobor putin sau il las asa? Edited February 26, 2016 by Myhayxx Link to comment
Guest csl Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 Pai ala e cel mai important ca el suporta toata greutatea.Pt cablaje 5-6 cm activi ajung Link to comment
Myhayxx Posted February 26, 2016 Author Share Posted February 26, 2016 am si profile de aluminiu 20x20. oare iese mai rezistent decat din fier? initial am vrut sa fie doar pentru cablaje si atunci nu aveam nevoie de dimensiunile acestea dar m-am gandit daca tot m-am apucat de treaba poate il folosesc si la alte intrebuintari. daca incerc sa mai fac cateva alezaje pe partile laterale si sa-l fac reglabil? Link to comment
Guest donpedro Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 Hmm profile de 20? Sunt slabute pentru un cnc asa ceva la imorimante se foloseste, incearca cu seria 30 ia 30x60 si asezi pe ele bhidaje cu sprijin sbr 16 sau cel mai bine sbr 20, am vazut ca in desen ai pe axa lunga axa x doar ghidaj simplu acolo va fiunul din punctele slabe ale masinii Link to comment
Myhayxx Posted February 27, 2016 Author Share Posted February 27, 2016 motoarele pe care le folosesc sunt nema 23 de 1.9 Nm iar din foaia de catalog a ghidajului din bara de 16 am vazut ca rezista la 1.58 Kg/m deci vreo 15 N. Crezi ca am probleme de incovoiere? Sper sa nu ma fi incurcat undeva la transformari asa arata diagrama de eforturi: Link to comment
Drakulya Posted February 27, 2016 Share Posted February 27, 2016 Atentie la modul cum montezi masa masinii . In felul cum vad in proiect masa se sprijina pe bucatile de teava ridicate in sus. In acest mod nu vei putea scoate paralelism intre ghidajele circulare pe axa Y (pentru unii Y ,sau axa X pentru altii ) Daca nu ai paralelism masa - ghidaje jos , va fi dificil sa asiguri paralelism axa transversala sus ( X pentru unii, sau Y pentru altii in functie de softul folosit) . Este obligatoriu. Oricum va trebuii sa montezi peste masa o bucata de MDF pe care il vei freza pe toata suprafata . Link to comment
Myhayxx Posted February 27, 2016 Author Share Posted February 27, 2016 (edited) Ai dreptate. M-am gandit ca intampin problema asta insa credeam ca pot sa o aliniez cu ajutorul unui comparator montat in locul frezei si ajustata masa din colturi care va fi prinsa in suruburi cu adaugare de saibe. Placa pe care vreau sa o folosesc este dintr-un material asemanator teflonului. Buna ideea cu frezatul insa nu o voi putea freza pe toata suprafata ci doar pe partea utila a deplasarii frezei. Pana la urma acolo este necesar paralelismul Edited February 27, 2016 by Myhayxx Link to comment
znecula Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 (edited) din foaia de catalog a ghidajului din bara de 16 am vazut ca rezista la 1.58 Kg/m deci vreo 15 N. Crezi ca am probleme de incovoiere? Sper sa nu ma fi incurcat undeva la transformari tolerante bara1.jpg asa arata diagrama de eforturi: diagrama eforturi1.jpg Ha Ha! 1,58 kg este greutatea barei cu lungimea de 1 metru. Daca vrei sa faci un calcul la incovoiere, trebuie sa stii ce greutate va avea toata axa Z si sa plasezi in calcul aceasta incarcare in pozitia cea mai nefavorabila, adica la mijlocul barei (a barelor, ca vor fi doua). Daca vrei sa duci calculul la extrem, tii cont si de incovoierea barei din greutatea proprie, dar asta e neglijabila pe langa incovoierea din incarcarea cu axa Z. In diagramele alea, ai doar incovoierea din greutatea proprie a barei, daca calculele vor fi fost facute corect. Se pare ca ai folosit un program de calcul. Dca nu ai incurcat unitatile de masura si transformarile se poate sa fie corecte, ceea ce nu cred deoarece incarcarea in acest caz e una uniform distribuita si nu asa cum ai plasat-o tu acolo. Stima. Edited February 29, 2016 by znecula Link to comment
La Trovanti Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 (edited) Daca stii sa sudezi, fa-l din fier in prinderi cu suruburi sa-l poti alinia. Iese mai ieftin, mai rigid si-l realizezi mai repede. Edited February 29, 2016 by La Trovanti Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now