Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Recommended Posts

Da domnule vreau un raspuns daca sunteţi amabili ,ce tensiuni trebuie sa am la redresor ce volţi si ce amperi cat ar trebui sa scoata eu am facut unu şi am doua eşiri una de 12,5v şi una 16,5v dar nu cunosc amperaju e vreo problema daca am amperaj mare sau acumulatoru işi ia singur cat trebuie şi cum aflu caţi amperi are o dioda va mulţumesc astept detali scuze grosimea sarmei la secundar are 2mm

Link to comment

...ce tensiuni trebuie sa am la redresor ce volţi si ce amperi cat ar trebui sa scoata eu am facut unu şi am doua eşiri una de 12,5v şi una 16,5v dar nu cunosc amperaju e vreo problema daca am amperaj mare sau acumulatoru işi ia singur cat trebuie şi cum aflu caţi amperi are o dioda va mulţumesc astept detali scuze grosimea sarmei la secundar are 2mm...

Trebuie ca este una din ale mai lungi propozitii scrise pe forum... mama ei de gramatica... :nas:

 

Tensiunea in secundarul unui transformator folosit pentru redresor simplu doar cu punte fara regulator, este recomandabil sa fie 12Vca. Cat despre Curent este recomandat sa fie undeva pe la 10% din capacitatea acumulatorului incarcat, asta evident ca in varianta simpla fara regulator este destul de dificil de realizat, depinde de regimul dorit de incarcare, cu cat curentul este mai mic cu atat incarcarea va dura mai mult, cu cat curentul este mai mare cu atat incarcarea va fi mai rapida. Alegi un curent dorit, o densitate acceptata ( sa zicem 3A/mm^2 ) si de aici pleci in dimensionarea conductorului.

 

Deoarece ma tem ca n-ai inteles mare lucru din ce am zis inchei prin a spune ca trebuie sa te folosesti de secundarul de 12,5V, folosesti o punte redresoare montata pe radiator, se gasesc foarte usor si ieftin cele patrate cu borne de tip "papuci tata" sa fie de 35 sau 50A. La sarma de 2mm care spui ca este la secundarul tau pentru o densitate de 3A ( spre exemplu ) ai cam 9A, adica suficient.

Link to comment

Cu ceva abilitati minime se introduce codul de pe dioda intr-un motor de cautare; restul e cancan.Curentul suportat de un semiconductor(tranzistor, dioda, tiristor etc) nu se poate determina in aceeasi maniera ca in cazul unui conductor de Cu, Al, Ag, Fe etc.LE: In cazul in care nu au nimic scris pe ele (desi nu prea cred, dar se practica de unii producatori) se cauta schema sau un service manual al echipamentului din care au fost extrase.Cred ca o varianta ar fi totusi, dar e distructiva. Se ia un trafo mare, un multimetru (eventual si un sunt daca curentul trece de 20A) si o sarcina cat mai mare, de preferat pur rezistiva. Se monitorizeaza curentul prin dioda si se creste pana face poc.

Link to comment

@Florin berdila -auzi, ia nu mai sari asa de c*r in sus! Dupa ce ca-ti si raspund la obiect mai faci si figuri?Absolut nimeni nu e obligat sa-ti raspunda! Toti raspundem in limita timpului nostru liber, pe care l-am putea folosi totusi la altceva!Daca tu crezi ca in electronica totul se face batand din palme, e treaba ta, dar sa stii, ca p-aici sunt destul de multi care stiu de fapt cum sta treaba cu adevarat (cunostiinte acumulate in ani/zeci de ani!).Daca nu scrie nimic, ghinion! Nu poti afla curentul, poti doar sa fie estimat. In loc sa te enervezi, mai bine ai posta niste poze clare cu diodele alea, poate le recunoaste cineva.Si sa nu mai zic ca intrebarea despre diode nu-si are loc aici, ca titlul e "Traf pentru redresor auto".Apoi, ai putea da 10 lei pe o punte redresoare si gata, ai rezolva problema mult mai rapid si mai simplu (mai ales semnficativ mai putin timp consumat din partea celor care iti raspund. Chiar daca nu te afecteaza in mod direct, e un consum de care trebuie sa tii cont!)

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines