Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Montare contactor


Recommended Posts

  • Replies 24
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Poze neclare....as avea nevoie de o poza mai clara cu ansamblul bagat in cutie in pozitia de functionare,.... dar fara capac si firul acela rosu sa nu mai fie pus peste contactele pe care apasa butoanele de pe capac....daca nu se poate , incerc sa ma descurc si asa...

Ma refer la ultima poza...

Edited by flomar60
Link to comment

Bornele de intrare in dispozitiv sunt: 1L1,3L2,5L3....bornele de iesire sunt 2T1, 4T...si nu se mai vede!....13NO si 14NO este contactul de automentinere...95 si 96 NC este contactul releului termic....nu se vede absolut deloc cum sunt contactele care sunt actionate de butoanele de pe capac...ar trebui sa sa fie unul normal inchis- actionat de butonul rosu- si unul normal deschis actionat de butonul verde....

In baza a ceea ce am scris mai sus incerc sa fac o schema pe care sa lucrati...

Link to comment

Cum sunt notate contactele bobinei contactorului nu se vede....eu v-am facut o schema in care am pus notatiile din poze...sper ca intelegeti...

Iata schema:post-228380-0-02584100-1447877544_thumb.jpg

Astept eventualele intrebari apoi sa faceti un test daca cupleaza/decupleaza contactorul- fara sa conectati motorul!-apoi mai facem o modificare pt. ca trebuie sa introducem in circuit si al 3-lea pol al releului termic si , in final puteti face testul cu motorul...

Link to comment

Nici eu nu mi-am dat seama din poze si , din acest motiv am scris in clar pe schema- PORNIT-contact normal deschis....OPRIT - contact normal inchis...

...pt. colegul Master1ro....expresia normal deschis...inchis reprezinta pozitia mecanica  a respectivului contact in stare libera adica neactionat...

Link to comment

Master 1ro se vede ca bobina  contactorului este legata la 1l1 (A1) iar cealalta borna(A2)la contactul NO(13   -14) al contactorului   (autoretinere) inseriat cu NC al releului termic apoi la bara de nul deci pe bobina scrie 230v  50 hz-      prin actionare NO contactorul cupleaza  si decupleaza prin actionarea NC 

Esimplu nu ?

Link to comment

Pentru alimentare motor observ ca folositi liniile 1L1-2T1 si 3L2-4T2....trebuie inseriata-spre motor- si linia 5L3-6T3.....faceti o punte intre 4T2 si 5L3  apoi plecati spre motor din 2T1 si 6T3....este necesar acest lucru , altfel releul termic nu va decupla in cazul unei suprasarcini....

Link to comment

Un releu termic bine reglat trebuie sa decupleze motorul in maxim 90 secunde daca curentul de suprasarcina este intre 1,5 si 2 Inominal al motorului....pe eticheta motorului este inscris curentul nominal....dvs. trebuie sa faceti reglajul undeva la 1,3 Inominal al motorului pt. ca pe unul din firele ce duc la motor aveti 2 bimetale inseriate ( acestea sunt subansamble ale releului termic) si -pt ca sunt 2 inseriate-  va trebuie un reglaj al curentului ceva mai sensibil pt. a fi sigur ca lucreaza aceasta protectie....conteaza mult si regimul de exploatare al motorului , nu neaparat durata de functionare cat regimul sarcinii - daca aceasta este constanta sau variabila....

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines