Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Petru Peter

Ajutor rectificare pinion cutie de viteze.

Recommended Posts

Salutare, poate stiti pe cineva care poate sa ma ajute in rectificarea acestui pinion. Mentionez ca nu doresc tratarea lui termic, ce solutii sunt in acest caz?

post-241312-0-21288300-1446376990_thumb.jpg

post-241312-0-26094600-1446376996_thumb.jpg

post-241312-0-43073700-1446377011_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam complicata treaba(din punctul meu de vedere). La ce ma gindesc eu. Incarcarea cu sudura cu electrozi super bazici si rectificarea cu piatra de biax cu diametru mic. Atentie mare la respectarea cotelor dintre ''spite'' si grosimea ''spitelor'' care trebuie sa fie egale. Sudura ar trebui sa fie facuta (de preferat) de un sudor bun cu ''mina antrenata''. Oricum remedierea pinionului este doar o prelungire a agoniei. Din punctul meu de vedere, confectionarea altui pinion  ar fi cea mai buna solutie. Materialul? Un otel aliat de cementare,cementat,calit,revenit,rectificat.

Edited by GEO 53 BN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu as vrea sa il incarc cu sudura. La piatra de biax m-am gandit si eu doar ca nu stiu cum sa respect cotele. Imi permite sa rectific, imi raman 4mm sau mai bine nu stiu exact ca nu am piesa langa mine momentan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e clar unde vrei sa rectifici si nu ai precizat care e piesa cu care lucreaza impreuna.

Reparatiile se fac intotdeauna in functie de piesele conjugate.

 

Daca e zona din interior acolo banuiesc ca vine o piesa  de cuplare ceva pe care tre s-o faci si pe aia.

Zona respectiva poate fii reparata foarte bine pe o freza verticala cu masa divizoare, un meserias ti-o face la cateva sutimi.

 

Concluzie: cauta pe net la piese de schimb prob/sigur gasesti mai ieftin si scapi si de nervii cu Doreii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se vede in prima foto mai bine urmele de uzura, vreau sa "subtiez" zona care e masurata cu sublerul, nu cred ca merge cu freza deoarece materialul e foarte tare. Un singur pinion nu iti da nimeni se vinde cutia de viteze completa si pretul e destul de mare, se adauga si riscul ca pinionul sa fie in acelasi stadiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singura solutie,viabila,ar fi confectionarea pinionului. Orice ''improvizatii'' pot duce la defecte in lant cu consecinte incalculabile

Edited by GEO 53 BN

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK domnul meu, dar era bine sa ne spuneti de la inceput de unde provine acel pinion care de fapt e o roata dintata.

De unde sa stim duritatea materialului, a-ti masurat-o, pt ca in functie de asta se adopta metoda de prelucrare.

Daca dv vreti sa prelucrati roata atunci pinionul trebuie facut altul mai mare dupa noile cote.

 

pune-ti o poza si cu ce intra acolo sa ne facem o idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cite vad  eu e o roata dintata dintr-o cutie de viteze de motocicleta. Ca toate rotile dintr-o cutie de viteze ,sint cementate,deci au duritatea mare.  La un laborator de incercari fizice se poate determina duritatea in citeva minute.

 @marlow, de ce ar trebui ca pinionul sa fie mai mare in cazul in care se hotareste sa faca un alt pinion? Trebuie sa fie identic,fara uzura, bine-nteles. Nu de alta dar s-ar putea sa nu se mai potriveasca. Singurele cote care ar trebui sa fie altele ar fi diametrul interior(mai mic) al rotii si latimea rotii(mai mare) pentru a putea fi rectificate la cotele rotii cu ''spitele''uzate.

Uzurile se vad(in poze) pe ''spitele'' rotii,diferentele fiind de ordinul aproape 3mm,daca nu ma insel.

Edited by GEO 53 BN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe freza verticala sau universala cu cap vertical si platou divizor,nu cred ca se poate rectifica cu freza deget pinionul respectiv,avind in vedere duritatea obtinuta in urma cementarii si calirii. Eventual cu piatra abraziva pentru biax si turatie mare.

Domnule:

 

1. cu freza se frezeaza

2. rectificarea se face cu materiale abrazive, una-i una alta-i alta.

3. Ma indoiesc de o duritate prea mare acolo avand in vedere ca e o piesa din otel turnat, ori ala dupa stiinta mea nu prea se cementeaza/caleste dar ma rog vin-o tu cu argumente contra.

Din cite vad  eu e o roata dintata dintr-o cutie de viteze de motocicleta. Ca toate rotile dintr-o cutie de viteze ,sint cementate,deci au duritatea mare.  La un laborator de incercari fizice se poate determina duritatea in citeva minute.

De acord cu tine, sau de la vre-un scuter sau atv CHINEZESC.

Deaia zic sa caute pe net ca sigur gaseste componentele.

 

Rotile din CV NU prea sunt cementate, la Dacia nici vorba.

Edited by marlowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

 La un laborator de incercari fizice se poate determina duritatea in citeva minute.

 

Apoi io folosesc pila...

 

Grig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pila am folosit si eu si patineaza :), este pinionul de la o cutie de viteze de Honda 900RR pinionul dela viteza a2-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun. Deci tu ai probleme ca la viteza a 2-a nu mai stau cuplate cele 2 roti din cauza uzurii care ai aratat-o?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana in 5000rpm e bine, dupa sare din viteza, cateodata se schimba viteza si la 10000rpm, oricum maine verific cat e un pinion nou, deabia ieri am desfacut motorul si nu am reusit sa ma documentez prea bine, nici nu stiam exact care este defectiunea. Se decupleaza din cauza uzurii, cuplajul fiind conic acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×