Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incarcare acumlator auto de la etajul 5


Guest Kandaporg

Recommended Posts

Guest Kandaporg

Asi dori un sfat. Asi vrea sa incarc acumlatorul meu din masina pe timpul noptii in sezonul rece de la etajul 5. Bineinteles ca nu vreau sa folosesc la coborire 220V,ca nu se stie ce se poate intampla (ex.un vecin rau intentionat sa taie cablul si sa se accidenteze etc). Asi vrea sa cobor partea de iesire cu 12V de la incarcator (cam 25m-30m lungime),dar nu stiu cum sa calculez grosimea cablului de coborire,ca sa evit pierderiile mari pe cablu. Asi ruga pe cineva care are cunostiintele necesare sa-mi calculeze diametrul cablului pe care trebuie sa cumpar. Detalii Incarcator:Matrixx Typ14452, 230V-50Hz, 85Watt, 12V, 6A, protectie supraincalzire, siguranta10A/32V, aprobare CE.  Detalii acumlator:Rombat Premier 12V-90A (tip inchis,fara dopuri). Multumesc anticipat!

 

Posted Image Posted Image

Edited by Kandaporg
Link to comment
  • Replies 12
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Daca circuli zilnic cu masina nu vad utilitatea.

Daca nu circuli urci bateria la etaj.

 

Tensiunea pe care o poti transporta in siguranta ar fi pe la 40-50V ac si redresorul jos dar nu cel din imagine care 

pare a fi in comutatie.

 

In cazul in care doresti doar sa mentii bateria in flotant, 13.7V poti face o sursa de curent constant de 1-3 amperi care sa se decupleze automat cand depasesti 13.7V si sa se recupleze la 13V.

Link to comment

pentru 90Ah cat are acel acumulator deci trebuie sa fie incarcat in regim normal cu 9A.

incarcatorul reese ca ar avea 7A,daca-i are.

cel mai indicat este sa luati bateria si sa o incarcati in balcon,astfel evitati si alte neplaceri. clestii daca ii cuplati la baterie si inchide-ti capota riscati un scurt.

Link to comment

Redresorul are 6A conform descrierii si poate incarca fara probleme un acumulator de 90Ah, numai ca timpul de incarcare este mai mare, dar acumulatorul totusi se incarca.

 

Nu cred ca transportul celor 12V pe o distanta asa mare este tocmai inspirat, tocmai de asta se folosesc la transportul energiei pe distante mari, tensiuni mari ( pana si reteaua de medii e de 20kV ), pentru pierderi cat mai mici. Daca poti proteja cumva cablul de retea ar fi totusi indicat pe el sa-l prelungesti. Riscul taierii cablului exista in ambele variante.

 

Daca insisti cu prelungirea pentru iesirea redresorului atunci cu un cablu cu diametru de 2mm cei 6A ar presupune cam 2A/mm^2, si o rezistenta electrica de aproximativ 0,33 Ohm pentru 60m de cablu, deci undeva spre 2V cadere pe el in sarcina maxima, ceea ce ar prelungi timpul de incarcare, care si asa este mare avand in vedere capacitatea acumulatorului. Daca asta nu te deranjeaza atunci ar trebui sa fie in regula asa.

Link to comment

un alt risc mai este,mai ales pe iesirea incarcatorului,la ger daca izolatia devine casanta si crapa exista riscul ca conductorii sa se atinga intre ei si un scurt la 90A nu-i tocmai fain,sa nu uitam ca vopseaua de pe tabla masinii se aprinde repede.

Link to comment

O modalitate, realizata: cablu de 2x2,5 20-25m la capatul dinspre incarcator serie un bec de far cu ambele fil. in paralel la celalalt capat o mufa tip bricheta ce se inroduce in locasul masinii (care e protejata de o sig. de10-15A) se asigura 2-3A suficient pt. intretinere si pornire dimineata.

Link to comment
Guest Kandaporg

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Se pare ca incarcarea la "distanta" nu este o solutie tocmai buna in conditiile actuale. Acumlatorul are 3 ani si sant sigur ca primavara,vara si toamna inca m-ar fii putut servi fara probleme(deci aproape inca un an...),daca puteam cumva rezolva perioada rece. Voi cumpara unul nou si voi preda un alt acumlator uzat si voi pastra pe acesta in casa pt.incarcarea telefonului,tabletei,GPS-ului,bineinteles cu iesiri corespunzatoare de 5V. Stiu ca trebuie sa reincarc periodic cand tensiunea lui scade sub 12,4V. 

   In alta ordine de idei,care ar fii un acumlator auto de 90-100A care (chiar daca este mai scump), s-ar dovedi de mai lunga viata de 3 ani,in conditiile folosirii normale pe Taxi Marfa Mercedes MB100,cu motor de 2,4? Rombat am avut 2 buc pana acum,amandoi au tinut exact 3 ani,mai precis pana la a treia iarna. Imi cer scuze daca aceasta intrebare nu corespunde profilului Forumului!

Link to comment

Scuzele nu sunt necesare, totul este in regula.

 

Citind postarea de mai sus am fost surprins de perioada de doar 3 ani dupa care acumulatorul a dat semne de oboseala, dar ulterior vazand marca Rombat, surprinderea mi-a trecut.

 

Este o problema demontarea acumulatorului de la masina si urcarea sa in balcon? Pentru ca mie mi se pare totusi risipa de resurse o incarcare la distanta, cablurile cu siguranta nu vor fi foarte ieftine.

 

Cat despre acumulator, probabil orice in afara de rombat ar fi in regula, spre exemplu cyclon care sunt destul de scumpe dar merita, pana la urma este o investitie pe 4-5 ani, pentru ca din punctul meu de vedere un acumulator bun folosit pe o masina cu un sistem de incarcare bun, cel putin 4-5 ani ar trebui sa te tina.

Link to comment

Poate nu sunt chiar pe subiect, dar pot sa dau un exemplu cum as  fi rezolvat  eu asta daca, chiar as vrea sa incarc un  acumulator auto de la distanta. Evident in functie de curent vor exista pierderi pe cablu (mici sau mari, cum o fi ele), dar aceste pierderi se pot compensa  daca  as folosi un regulator in comutatie special conceput pentru incarcarea  acumulatorilor auto si as muta reteaua de feedback fix pe acumulator (adica ar mai fi un fir de curent mic in plus care vine de la acumulator spre regulator). In felul asta  regulatorul e fortat sa  compenseze si pierderile pe cabluri. Evident  exista un risc nasol daca se intrerupe reteaua de feedback...sursa va tinde sa creasca factorul de umplere, respectiv tensiunea pe iesire  pana la maxim. Dar ca principiu ar merge, desi nu e chiar economic si estetic sa incarc acumulatorul de la o distanta de circa 10-15m, cand pot frumos sa fac un efort si sa il car in casa.

 

PS: evident la o astfel de manevra ar trebui recalculata si compensarea sursei, dar astea sunt detalii.

 

Numai bine.

Link to comment

Si eu încarc acumulatorul masinii de la distanta. La cablul de la încarcator am atasat un stecher pt priza de bricheta. Aceasta priza este prevazuta cu siguranta (8 sau 10 A) asa ca nu se întâmpla mare lucru la un scurtcircuit. Folosesc un cablu de 5x1,5mm², foarte flexibil (izolatie pe baza de cauciuc siliconic), câte doua conductoare legate în paralel iar al cincilea pt sesizarea tensiunii si un alimentator liniar de 13,6V/20A modificat corespunzator (inclusiv un circuit fail-safe, în caz ca vreun binevoitor îmi taie tocmai al cincilea conductor). Pt intrarea în masina (pe la portiera) am prevazut o bucata de cablu panglica, tot de 5x1,5, tot cu izolatie de silicon.

Daca demontati bateria de pe masina riscati sa pierdeti datele memorate în radio si în navi. Si, pe lânga efortul de a cara si monta bateria, aveti tot timpul nevoie de codul radioului.

Edited by franzm
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines