Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

PREVENIREA


dosa

Postări Recomandate

Dincolo de toate trebuie sa tinem seama ca soferii de dube mult blamati de unii au familii acasa,poate ca serviciul lor este de asa natura incat trebuie sa ajunga repede din punctul A spre B caci vor pleca spre C etc.E usor sa ne dam cu pararea dar stim bine ca patronul daca nu e multumit de tine iti pune demisia in fata s-o semnezi,nu vrei se gaseste ceva si pleci fara sa iei banalul somaj,cum e ?

Lipsa de respect faţă de ceilalţi participanţi la trafic are legătură cu educaţia, nu cu patronul. Psihologic vorbind, dacă nu te-ai desconsidera pe tine însuţi, nu i-ai desconsidera nici pe ceilalţi.Dar astea se rezolvă de la sine: dacă tu nu eşti conştient că e vorba de permisul tău şi de viaţa ta, fii convins că patronul n-o să te plătească dacă ai permisul suspendat şi nici nu te încălzeşte cu nimic dacă trimite o coroană de flori la înmormântarea ta.Pe de altă parte, legislaţia rutieră e un fel de pat al lui Procust, reglementările se aplică fără prea multă legătură cu situaţia reală din trafic. Şi fiecare cioban cu căciulă care conduce o Dacie de 30 de ani face mare caz de nerespectarea vreunei reguli, chiar dacă nu l-ai deranjat pe el cu nimic la manevra respectivă.Iar ostilitatea reciprocă din trafic ţine de firea şi de educaţia românului, care vrea neapărat să împartă în categorii şi să pună etichete: unul înjură pietonii "in corpore", altul înjură şoferii de TIR, un al treilea înjură şoferii de dube, al patrulea înjură taximetriştii etc. În realitate, într-o situaţie de trafic dată, aceste categorii n-au nici o importanţă. Cel care greşeşte, respectiv ignoră sau sfidează regulile, nu e reprezentantul unei categorii, ci e o persoană individuală. Exact ca în sala de judecată, unde subiectul de drept nu e "taximetriştii" sau "şoferii de dube", ci persoana X, cu nume şi prenume. Când românii or să înţeleagă asta, respectul reciproc în trafic va fi ca în vest. Dar asta n-o să se întâmple cu şoferii actuali, obişnuiţi deja să se desconsidere reciproc (pe categorii de vehicule conduse :limb: ) ci abia cu fiii şi nepoţii lor.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 33
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

alcoolemie in sange de peste x% confiscat masina definitiv fara sanse de recuperare.

Te auzi ce spui? Pardon, ce scrii. La cate evenimente ai fost, ai consumat ceva si te-ai intors acasa la volan?1 la mana: suntem in rromania2 la picior: e cam impotriva drepturilor tale. In schimba o amenda x la suta din valoarea masinii sau direct proportionala cu alcolemia ar fi mult mai eficacee.
Link spre comentariu

Te auzi ce spui? Pardon, ce scrii. La cate evenimente ai fost, ai consumat ceva si te-ai intors acasa la volan?1 la mana: suntem in rromania2 la picior: e cam impotriva drepturilor tale. In schimba o amenda x la suta din valoarea masinii sau direct proportionala cu alcolemia ar fi mult mai eficacee.

Vorbesti prostii,in viata mea nu m-am urcat la volan beat,daca poti dovedeste daca nu mai bine taci,am preferat sa stau pe tuse daca am baut,de cate ori am fost testat mi-a iesit zero mereu,ma gandesc cu teama ca pot sa lovesc un om,masina duca-se e doar un morman de fiare !Acuma tu daca primesti telefon ca mama ta este grav bolnava,tatal tau ori alta ruda,ai merge cu 10 km/ora ?Sa-mi fie cu iertare dar in acest caz mi se rupe si de permis si de masina si de legi de circulatie si toti dintre voi ati face la fel cand vine vorba de copii mai ales care este viata voastra,sa nu uitam ca si politistii sunt oameni !Sa speram ca nu vom primi astfel de vesti.
Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...

da, sunt politist ( si electronist)

In primul rand, faptul ca politia trebuie sa faca ceva pt prevenirea accidentelor, furturilor etc, este o prostie care dateaza din vremea lui Ceasca.Politia nu are cunostinte de specialitate si nici specialisti in domeniul accidentologiei. Politia are alte atributii si nu trebuie sa-si piarda vremea cu activitati pt care nu are competenta. Politia trebuie sa supravegheze respectarea legii, sa aplice legea si sa sanctioneze incalcarea legii. politia efectueaza cercetari si aduna probe in cazul unui accident. Politia poate sa atraga atentia unitatilor competente sa analizeze si sa studieze de exemplu de ce in zona X s-au produs intr-un an nu nr de Y accidente din cauza deraparii. Cei de la drumuri pot analiza configuratia drumului, modul cum s-a respectat proiectul, daca s-a respectat suprainaltarea din curba, daca porozitatea asfaltului a fost cea proiectata, daca unghiul de vizibilitate este adecvat, daca a fost semnalizat corect sectorul de drum etc.in alte situatii de exemplu politia poate sesiza faptul ca la o trecere de pietoni s-au inregistrat anormal de multe accidente, un institut care studiaza fenomenul accidentologic si siguranta rutiera poate analiza si depista cauzele.Accidentele nu pot fi prevenite pt ca nimeni nu stie cand si unde se vor produce ele au loc la fel ca orice eveniment intamplator de aceea se numesc accidente. Se pot diminua simtitor consecintele accidentelor, de aceea s-au inventat air bag-urile, centurile de siguranta si obligativitatea purtarii lor etc.De asemenea foarte putini stiu ce este conceptul de ”conduita preventiva”. S-a vehiculat mult timp o prostie care suna cam asa: sa reduca viteza pana la limita evitarii oricarui pericol. Conduita preventiva este limitata doar la respectarea legii si a regulilor de circulkatie, soferii nu sunt supraoameni si nici nu pot ghici gandurile unor tantalai care traverseaza trecerea de pietoni cu umbrela in cap sau fara sa se uite ca si cum ar trece printr-un tunel- tantalaul zice: e draptul meu ! dar el nu stie ca legea il obliga sa se asigure chiar daca trece pe la marcaj....Nu va bateti capul cu prevenirea ca este o pierdere de timp.
Link spre comentariu

Arhivat

Acest subiect este acum arhivat și este închis pentru alte răspunsuri.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări