Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

EDU- calculator pompa,lipiturile se intrerup,solutii


Guest andrey24
 Share

Recommended Posts

Guest andrey24

Salut,este vorba de un calculator de pe poma de injectie de la un opel corsa C 1.7 DI,aceasta problema fiind o "boala" grea a masini (toate 1.7 au aceasi problema),lipiturile de pe placa pica jos,se intrerup...

Electricianul la care am dus calculatorul la reparat a zis ca e din cauza oscilatiilor de curent,adica: baterie proasta,dau sau primesc curent,cand dau la automat,o alta parere ar fi din cauza vibratiilor,calculatorul fiind montat direct pe pompa iar pompa (evident) pe motor.De partea cu vibratul....mut calculatorul in alta parte dar cu oscilatile de curent?  Astept pareri. Multam :d

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 16
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da, dar nu pentru mult timp. E o boala generala la opel-uri, am pe cineva care vine de 2-3 ori pe an sa ii refac lipiturile, i-am pus si o placa de azbest intre calculator si pompa si degeaba, tot se intrerup. Tind sa cred ca vibratiile puternice sunt cauza lor principala de se intrerup. Totusi sunt motoare diessel, si stiti cum vibreaza astea. O solutie cred ca ar fi mutarea calculatorului din acel loc si pozitionarea lui intr-un loc mai ferit de vibratii si/sau temperaturi mari.

Link to comment
Share on other sites

EDU-ul nu e "imbracat": https://www.google.ro/search?q=edu+y17dt&espv=2&biw=1920&bih=1063&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIyZON5InqxwIVIxByCh1rfQlp

Defectul apare printr-un concurs de factori: vibratii, aliaj de lipire dubios, curenti, temperaturi. Am reparat de-a lungul anilor destule si tin bine-mersi si in ziua de azi.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca vibratiile constituie doar un factor favorizant dar nu determinant.Aliajul de lipit e buba si o sa dau un exemplu de placa made in china,care nu e supusa nici la vibratii,nici la variatii mari de temperatura,nici la curenti mari,nici o legatura cu domeniul auto(e de la o centrala termica),deci n-ar avea teoretic nici un motiv sa apara ceea ce va voi arata in poze.

Asta e placa dupa refacerea lipiturilor,

 

Posted Image

 

si asta e detaliul care face diferenta 

 

Posted Image

Link to comment
Share on other sites

Guest andrey24

@daniel_88 eu cand mi-am cuparat masina avea 180k km iar acum are 277k km si o singura data am reparat calculatorul (in 3 ani)...nu stiu ce a facut proprietarul anterior...,cat despre cositor,tipul a zis ca a folosit ceva cositor cu aliaj de argint...a zis....

@doru3160 poi nu...de aia am apelat la voi :d 

@nicolaus sper sa nu fie si in cazul meu

@amudsen nu...dar am vazut calculatoare la care era pus ceva "gel" in carcasa,modelul are cateva problebe ce-i drept,dar ce masina nu are? sunt destul de ieftine reparatiile,alte probleme ale modelului:senzor de la pompa de motorina,are scurgeri...se repara cu un lipici de 25 de lei si o mufa mama-tata,ceas panouri instrumente...contact imperfect la mufa(nu morneste masina)cureti mufa si o fixezi (initial are un joc) sau o lipesti..fir cu fir..si cam atat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines