Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sandero "Orange", 1600, 62kw


Postări Recomandate

Un set de bujii este ieftin,nu merita sa ne zgarcim,sa le controlam,sa le periem,unii recomanda sa le ardem(ca la vechea Dacie),pur si simplu le inlocuim cu altele de calitate(ori in termenul specificat ,ori cand avem indoieli asupra lor).

Chiar nu merita, avind in vedere pretul unui set de bujii. Chiar mai exista inca posesori de autoturisme care sa recurga la metoda (antica) de a curata bujiile cu peria de sirma si de a le calibra(regla distanta dintre electrodul central si corp)?

Link spre comentariu

Da, eu!

Cam la 10Kkm scot bujiile si le verific, masor distanta cu lera si mai dau cu periuta de alama pe ele.

Schimb la 30Kkm .

Folosesc Equiem recomandate de Renault.

Inca n`am gasit una cu probleme.

 

Grig

Eu faceam asta doar atunci cind avem Dacia 1310. Am  folosit multa vreme bujii de Sinterom,pina cind au "scapat stacheta" pe jos si m-am lecuit. Consider la la 30000Km merita sa-i pui bujii noi-noute ,asta asa, ca sa n-ai surprize.

Link spre comentariu

Nu am gasit nici o problema majora la bujiile originale (Equiem Made in France) doar distanta un pic marita.

Le schimb oricum la 30Kkm dar asa m`am invatat sa le verific so probabil merg din inertie.

A fost folosit 10W30 cit a fost in Germania , in Romania 10W40 am acuma in el, Mobil semisintetic. 

Il schimb la 10Kkm sau 1 an.

 

Grig

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Salut,O chestie la cureaua de la alternator: scartaie!Dupa schimbarea kitului de distributie, cam la o luna, a inceput sa scartaie cureaua de la alternator...am intins si a fost bine 2 luni, dar acum iar scartaie la plecarea dupa loc, nu mereu ci dupa ce masina sta o vreme mai mare(4-5 ore).Sa fie de vina cureaua care nu este de origine(nu am gasit altceva atunci) sau "intinderea"?!

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Din ce am citit,am inteles ca dacacirculam cu masina pe distante scurte,in oras este bine de schimbat uleiul la 5000-6000Km.Devine insa o problema relativ costisitoare. Daca se circula numai drumuri lungi se spune ca uleiul poate fi schimbat la 30000Km-mie mi se pare aberant. Totusi uleiul de motor ar trebuii schimbat la 10000Km cum recomanda majoritatea producatorilor auto. Acum depinde si de motor,daca e foarte uzat nici nu mai are rost schimbul-uleiul "se schimba singur"

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Este necesar ca schimbarea uleiului de motor sa se faca mai des, decat in mod normal, atunci cand faci cu predilectie drumuri scurte si opriri dese?

 

Intr-un fel asa ar trebui, pentru ca motorul merge mai mult timp (sau mai multi km) sub temperatura ideala, iar stresul asupra pieselor din motor este mai mare, inclusiv uleiul are de suferit. Mai depinde si de turatia la care este supus motorul, eu la Matiz il schimb la 10.000km pentru ca merg turat si de obicei drumuri scurte, iar la Sandero la 20.000km merg mai putin turat si drumuri mai lungi (mare parte din nr de km sunt facuti cu motorul la temperatura optima).

Pana si in cartea  service a masinii spune ca uleiul trebuie schimbat mai des in conditii grele (printre care se numara si drumuri scurte/opriri dese). Daca asa spune fabricantul, o sti el ceva...

Link spre comentariu

Asa-i cum spui tu,numai ca pentru 200m pina la magazinul de piine,nu cred ca merita sa pornesti masina. Eu masina o pornesc doar cind am de facut zeci de Km, sau am de ajuns undeva foarte urgent. Altfel nu pornesc masina. Schimbul de ulei il fac in fiecare an,indiferent de numarul de Km parcursi.

 

.................................................................................................................

Pana si in cartea  service a masinii spune ca uleiul trebuie schimbat mai des in conditii grele (printre care se numara si drumuri scurte/opriri dese). Daca asa spune fabricantul, o sti el ceva...

In cartea masinii se specifica sa se faca schimbul de ulei mai des,cind se circula in conditii grele ,drumuri necorespunzatoare,mers cu turatii mari si viteza mica,unde uzura motorului este accentuata, uleiul degradindu-se datorita temperaturii ridicate a motorului. Opririle dese concomitent cu oprirea motorului, la fel nu sint indicate.

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări