Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor
Vizitator craciunescu bogdan

Strung SN320

Postări Recomandate

La 10.06.2011 la 16:33, bcristian a spus:

A este selector pt avansuri. Se roteste in 6 pozitii dispuse uniform de jur imprejur (ca fetele unei piulite) - cea curenta e cea de sus.B este selector tip filet (metric/toli). Are 2 pozitii simetrice fata de verticala, in sus.C este levierul pt sens + ambreiaj + frana. Are o pozitie neutra la verticala (frana cuplata, ambreiaj decuplat), respectiv se poate misca continuu spre stanga sau dreapta (ceea ce da sensul de rotatie, dreapta se invarte normal). Capatul cursei e la vreo 30 de grade de verticala.D este selectorul pt cuplarea surubului conducator sau a barei de avans. Are 2 pozitii similare cu B.E este selector pt avansuri. Are 3 pozitii - A, C si B de sus in jos (atentie la ordine, nu e cea alfabetica) - cam +30, 0 si -30 fata de orizontala.F este selectorul sensului avansului. Are 2 pozitii - stanga pt avans stanga/inainte si dreapta pt avans dreapta/inpoi. Sunt simetrice fata de verticala.G este selectorul multiplicarii avansurilor (normal sau x8). Aceleasi pozitii ca F.H este selectorul plajei de turatii. Cele 2 pozitii sunt in jos (31-200 rpm) si in sus (250-1600rpm). Lasata cam pe la jumatate (orizontal spre dreapta) decupleaza comlet universalul (functie nedocumentata :d)Pe sanie, maneta mare cupleaza avansul (in sus). Cea (mult mai) mica din drepta cupleaza piulita surubului conducator. Butonul ca un maner de sertar din mijloc dedesubt selecteaza axa avansului - apasat stanga/dreapta, tras inainte/inapoi. Atentie ca are vreo 2 puncte false daca se incearca selectarea fara ca bara de avans sa se roteasca, cauzate de faptul ca pinioanele de pe baladorul actionat de buton nu se rotesc ca sa-si potriveasca dintii.

Se mai poate atasa schita pe baza careia s-a facut descrierea din citat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schita nu era pusa de mine, si raspundeam la cum a marcat comenzile cel care intrebase.

Corespondenta este urmatoarea pe desenul din manual:

 

A = 10 = selector avansuri

B = 8 = (in stanga levierului mare) selector tip filet (metric/toli)

C = 6 = levierul pt sens + ambreiaj + frana

D = 7 = (in dreapta levierului mare) selectorul pt cuplarea surubului conducator sau a barei de avans

E = 9 = (sub 7) selector pt avansuri

F = 1 = selectorul sensului avansului

G = 4 = selectorul multiplicarii avansurilor

H = 5 = selectorul plajei de turatii

 

Acum vad ca am scris fix invers la selectarea avansului pe carucior: cand apesi butonul se mista transversal, cand il tragi se misca longitudinal.

 

fig_3

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 10.06.2013 la 16:06, DanuAL a spus:

Strungul meu e diferit - SN281. O sa caut pozele cu caruciorul meu desfacut, poate iti faci vre-o idee de cum si pe unde ar trebui sa fie traseul conductelor. Ideea e ca unele conducte trebuiesc gaurite oblic, in partea de sus, ca sa poti ''cuprinde'' cat mai multe puncte/locuri pe care vrei sa le ungi - asta trebuie facut inainte de fixarea lor! Le asezi initial in pozitia in care vrei sa ramana si faci semne pe conducte unde ulterior dai gaurile. Te orientezi ca gaurile sa le dai deasupra de pinioane sau axe sau rulmenti - ca sa ajunga ulei pe ele. Revin mai deseara cu poze, daca gasesc.Posteaza si tu o poza cu caruciorul desfacut, sa ne facem o idee despre ce-i vorba.

Va salut! Mai aveți SN281? V-aș fi foarte recunoscător dacă m-ați putea ajuta cu ceva informații cu privire la acel strung. Am și eu unul! [email protected] V-aș ruga sa îmi dați un semn aici. Mulțumesc frumos și o seara buna! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hey, 

 

I’m from Germany and currently life in Bucharest. Just bought myself a good old SN 320 and I’m on the way to renovate it! 
 

Unfortunately all the tables and signs are not readable anymore! Does someone had the same problem and May know where I could buy some new tables? Or maybe someone has a dxf file of them so that I can ask a company to make new ones? 
 

Br Timo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut. am si eu un stung sn320 si am joc mare la surubul/piulita saniei transversale. as confectiona unul pt ca nu gasesc sa cumpar insa nu am cotele. sa nu-l mai desfac si sa-l masor intreb pate a mai facut cineva si are un desen cu cotele. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 05.01.2022 la 23:20, Daniel_sv a spus:

salut. am si eu un stung sn320 si am joc mare la surubul/piulita saniei transversale. as confectiona unul pt ca nu gasesc sa cumpar insa nu am cotele. sa nu-l mai desfac si sa-l masor intreb pate a mai facut cineva si are un desen cu cotele. 

am rezolvat problema. Ma ajuta cineva cu pasii pt scoaterea ambreiajului de pe strung? Mi-ar usura putin munca sa nu desfac in plus!. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, este cineva sa imi spuna precis daca se poate sau nu lega acest strung la 220v ?

Am citit mai la inceput ca ar trebui transformator sau schimbator de frecventa, etc, este cine a legat la 220v si a mers o perioada dupa care sa ars motoru.

Acuma nu mai stiu ce sa cred, in principiu daca legi condesator (bineinteles trebuie ales corespunzator capacitatea in functie de puterea motor, turatie, etc) ar trebui sa functioneze.

Cred ca toti avem sau cel putin am intrat in contact cu motor electric de 380v legat la 220v si functioneaza poate de zeci de ani.

Daca este cineva care are legat acest strung la 220v ne poate impartasi cu cateva poze sa vedem mai exact cum este legat in tablou si cum este legat in motor.

Va multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu merge cu condensator la SN 320. Problema e ca la strungul asta cuplul necesar la pornire, in special cand e rece, e foarte mare, mai mare decat in utilizare. Motivul e ca pana incepe uleiul sa curga garla peste cutie, cum face in mod normal, pelicula ramasa face ca angrenajele sa fie "lipicioase" (stictiune).

 

Surprinzator, e mai usor sa faci figura cu condensatorul la SN400, chit ca e mult mai mare si motorul e de 5.5 sau 7 kW, pentru ca antrenarea e prin curele si poti face improvizatie sa ridici motorul de pe ele la pornire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări