Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

Recommended Posts

Va multumesc si eu bcristian si adierea pentru interventiile voastre competente. Ce ziceti daca pe fundul baii de ulei as aseza unul sau chiar mai multi magneti puternici care sa retina particulele mai mari si chiar microparticulele metalice? Metoda se practica si in domeniul auto, busonul de golire a uleiului din carter la unele tipuri de masini are in cap o pastila magnetica neodim, care retine microparticulele metalice rezultate ca urmare a uzurii normale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ziceti daca pe fundul baii de ulei as aseza unul sau chiar mai multi magneti puternici care sa retina particulele mai mari si chiar microparticulele metalice? Metoda se practica si in domeniul auto, busonul de golire a uleiului din carter la unele tipuri de masini are in cap o pastila magnetica neodim, care retine microparticulele metalice rezultate ca urmare a uzurii normale.Este o ideie buna . Si strungu are uzurii normale , este destul de fortat mai ales cand se strunjeste ceva discontinuu cum este suprafata unui hexagon .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

In mod normal, cutia cu angrenaje este etansa. Nu ar trebui sa ajunga span, sau praf dinafara. Deci un magnet de captarea a obiectelor metalice nu ar fi necesar, decat presupunand ca in afara de particolele din uzura normala, s-ar mai rataci in mod accidental cate un dinte de pinion rupt la vre-un soc, sau vre-un surub, sau siguranta desprinse in mod exceptional.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O bucatica de dinte rupt poate deteriora mai multe pinioane daca este aruncata de ulei intre alte pinioane iar pilitura fina rezultata din uzura normala a pinioanelor contribue la uzura prematura a rulmentilor care au cote mai fixe .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

La barbotare, o piesa mica de tipul unui rest de dinte, nu poate fi antrenata in rotatie, ea ramanand in permanenta pe fundul cuvei. In cazul pompei de ungere, nici atat. Ar trebui sa treaca de filtrele de ulei. In ceea ce priveste acea "mazga" coloidala care se formeaza la uzura, ea nu este in general atrasa de magnet. De aceea sunt termene atat de stricte la schimbul de ulei, dupa un anumit numar de ore de functionare. Filtrele magnetice, se folosesc de obicei la separarea spanului si a obiectelor metalice masive din lichidul de racire al masinilor de rectificat si la masinile unelte mai pretentioase. Pompele de racire, fiind centrifuge, antreneaza mult mai usor asemenea impuritati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spanul pe care l-am gasit eu pe fundul baii de ulei nu provenea din mecanismele strungului ci din neatentia mecanicilor de intretinere din uzina de unde l-am luat.Altfel spus, daca scapau ceva suficient de mic inauntru nu se oboseau sa-l scoata. Din fericire nu erau bucati mari ci in general span normal de prelucrare care cadea inauntru pentru ca nu faceau suficienta curatenie inainte sa desfaca capacul de sus.Magnetul de la busonul de ulei la masini nu are rolul de filtru ci de a te avertiza ca exista uzuri mari in motor daca gasesti pilitura de fier pe el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare domnilor.Văd că se discută de strungul SN 320.Mă interesează dacă acest tip de strung face filete în ţol.Vreau să ştiu cum face în ţol strungul şi nu cu filiera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, face - daca ai rotile dintate potrivite.De facut se face la fel ca orice alt surub normal, doar ca are alt pas (si profil, cel putin in teorie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la ungerea SN320,aceasta este cu pompa de ulei si filtru cu curatare manuala-pe capacul de la cutia de angrenaje spate se gaseste un [dop] de plastic sau metal ce acopera un patrat,care este axul filtrului de ulei(pt curatare se roteste).Ungerea fiecarui pinion,rulment etc se face prin picurarea(sau jet)de ulei.La acest model de strung am reparat inclusiv ambreiajul;cei interesati ma pot intreba ce si cum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"ce si cum" despre repararea ambreiajului, te rog frumos :limb: Din pacate, exact asta e partea cea mai prost explicata (si mai lipsesc si pozele) din cartea pe care o am eu.Mai intai, sa vad daca am inteles eu bine ce am vazut in strung: imi pare ca amreiajul e cu 2 seturi de placi de frictiune intercalate, unul atasat de lantul cinmatic catre motor si unul catre universal. Frana este un ambreiaj similar, doar ca are mai putine discuri si unul din seturi este fixat de carcasa. Levierul care actioneaza atat frana cat si ambreiajul deplaseaza un inel care comprima unul din seturile de placi si il elibereaza pe celalalt.Este corect pana acum?Apoi, exact cum imi dau seama daca placile sunt prea uzate - se poate fara sa desfac toata nebunia aia? Sau e mai simplu decat mi s-a parut mie?Si nu in ultimul rand, exact care e procedura de reglaj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe fiecare [ramura] este o piulita care are un surub de blocare-arata aproape ca un colier cu surubul innecat.Strangand piulita,practic strangi pachetul de placi(ferodouri+placile metalice)si faci ca ambreiajul sa traga mai bine pe fata sau spate,in functie de piulita stransa.O alta modalitate este sa extragi axul de la pinioanele de deasupra ambreiajului,scoti ambreiajul si schimbi placile fie cu unele noi fie cu cele de pe spate.Ordinea ar fi cam asa:demontezi1motorul2flansa pe care este prins motorul, axul levierului de comanda ambreiaj se scoate scotand stiftul din fata de la maneta si iese catre in spate.3pinion pompa ulei4capac cutie angrenaje5distribuitor ulei(asta este bine sa scoti conducta dintre distrib si pompa si conductele ce nu ies cu totul)6ax tren pinioane fixe de deasupra(sa nu uiti ordinea :))cred ca si pinionul inversor7axul cu ambreiajul.Pinionul care antreneaza pinionul pompei de ulei este corp comun cu axul ambreiajului si are canal de pana pe toata lungimea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci, piulitele alea nu le-am vazut.Deci daca nu mai merge sa strang piulitele, e exact ce nu voiam sa fac.Apropos, o sursa de discuri in caz ca e nevoie stii cumva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu am idee unde se mai pot gasi discuri ferodo pt sn320.Dar poti schimba discurile de pe spate cu cele de pe fata,eventual tot butucul,si sa mai intercalezi discuri metalice confectionate din tabla de 1mm grosime,chiar daca va fi fier/fier.Totusi cred ca reglajele pot compensa uzura discurilor,chiar lipsa a 2-3 buc.Daca te inhaitezi la demontare ambreiaj sa stii ca nu este tocmai usor;iti trebuie ciocan extractie cu surub de M10 sau M12 nu mai stiu sigur,au trecut ceva ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spanul pe care l-am gasit eu pe fundul baii de ulei nu provenea din mecanismele strungului ci din neatentia mecanicilor de intretinere din uzina de unde l-am luat.Altfel spus, daca scapau ceva suficient de mic inauntru nu se oboseau sa-l scoata. Din fericire nu erau bucati mari ci in general span normal de prelucrare care cadea inauntru pentru ca nu faceau suficienta curatenie inainte sa desfaca capacul de sus.Magnetul de la busonul de ulei la masini nu are rolul de filtru ci de a te avertiza ca exista uzuri mari in motor daca gasesti pilitura de fier pe el.

Pastila magnetica de la surubul de golire ulei este ca un bec rosu care iti da alarma ca ceva este in neregula cu motorul daca gasesti ceva suspect.Rolul principal este de a nu lasa sa intre particulele metalice in sorbul de ulei si sa uzeze pompa de ulei pe pinioane. Cam aceeasi chestie ar fi si daca se pune un magnet puternic pe fundul baii de ulei si cat mai aproape de sorb. Si daca tot se zice ca "vrei scula buna, da-i ungere buna", merita incercat. :freaza:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambreiaju la SN400 are niste discuri metalice din otel moale ,in ulei nu se gripeza ,ferodou in ulei nam vazut ,exista un fel de aliaj ,bronz poros ,la unele sisteme de frictiune imersate in ulei ,dar la SN320 cred ca sant numai discuri din tabla ,poti face astfel de discuri din tabla ,dar cred ca o reglare este suficienta . Filtrle de ulei cu care sant dotate tractoarele U650, U445 si altele ,au si magnet ,la curatarea sitei acel magnet are o pilitura asa de fina incat abia daca o poti simti prin strangere intre degete . Nu strica un magnet pus la SN320 ,chiar in filtrul de ulei ,sau in sorb .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.