Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

roata dintata conica


Recommended Posts

imi poate da cineva link cate un videoclip in care este explicat mai in detaliu cum se dantureaza o roata dintata conica?

https://www.youtube.com/watch?v=km0tIZouu6w ceva de genul asta, numai ca mai detaliat, nu am inteles exact cum in prima faza de danturare desi a folosit o freza modul si nu una conica totusi dintii iau iesit drepti si a trebuit sa treaca la faza a doua in care a facut varfurile dintilor

ma intereseaza strict frezarea dintilor cu freza modul, am de facut o roata dintata conica cu modul 6,5 cu 12 dinti , am terminat de degrosat cu o freza deget de 6 si acum cu freza modul parca nu iese cum trebuie

Edited by dunca sorin
Link to comment
  • Replies 16
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pai vezi ca explica pe acolo - zice ca dupa ce-ai facut toti dintii, ai ajuns la ''zero'', rotesti divizorul doar o jumatate din rotatia care ai facut-o la dinti, si de acolo pleci in continuare ptr. tesire. Adancimea se pastreaza! 

Link to comment

acolo zice ca rotesti divizorul cu jumatate de tura si cobori freza cu jumatate de dinte, din filmare ar reiesi ca este jumatate din dintele vazut dinspre partea subtire si tot nu inteleg, daca foloseste o freza modul de ce dintele nu are format deja partea ascutita (data de freza modul) si mai trebuie facut artificiul ala .

Link to comment

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

eu am dimensiunile exacte ale rotii, practic piesa a venit la mine facuta deja eu doar sa o danturez, am avut si unghiul de danturare de 33.41 grade, am si vechea roata care nu mai are nici macar un dinte in picioare sa il pot masura , in schimb am roata dintata cu care se angreneaza, daca frezez dintii dupa datele primite parca nu s-ar imbina cum trebuie cu cealalta roata , m-am oprit cand mai erau de frezat 2 mm adancime sa ma interesez, poate ste vre-o chichita (gen ce facea nenea ala in videoclipul de mai sus)

Link to comment

Scrie si in clip: cobori pentru a doua trecere ca formezi profilul corect. Dupa prima trecere flancurile sunt paralele - daca nu era conica, asta iti doreai. Fiind conica, dintii sunt mai grosi in spate si nu o sa calce bine. Dupa a doua trece dintii sunt redusi ca sa se imbine corect.De exemplu: https://youtu.be/km0tIZouu6w?t=125Aici se vede forma dintilor inainte de a doua trecere.

Link to comment

cred ca am inteles ideea, banuiesc ca se face trecerea si pe o parte si pe cealalta a fiecarui dinte in parte , adica prima data se coboara juatate de dinte iar a doua oara se urca jumatate de dinte, si de fiecare data se misca jumatate din gauri, prima data in fata pe urma in spate?????? cum se misca in spate fara a fi influentat de jocul divizorului?

Link to comment

nu se coboara si nu se urca pt. ca axa fiecarui dinte taiat astfel nu ar mai trece prin axa conului. problema s-ar rezolva printr-o  rotire corespunzatoare a rotii. pinioane conice nu se pot face pe o freza normala, unul din motive fiind faptul ca modulul este variabil.

Link to comment

...desi a folosit o freza modul si nu una conica totusi dintii iau iesit drepti si a trebuit sa treaca la faza a doua in care a facut varfurile dintilor ...

 

Nu dintii i-au iesit drepti, ci golul dintre dinti, deoarece laturile frezei disc-modul sunt paralele. Este nevoie de manevre suplimentare, pentru a face acel gol inclinat, astfel incat dintele celeilalte roti dintate sa incapa.O roata dintata cu 12 dinti, este una la limita blocajului dintre dinti si este foarte greu de realizat cu freza disc-modul. Trebuie foarte multa experienta si atentie la detalii.

Link to comment

cred ca am inteles ideea, banuiesc ca se face trecerea si pe o parte si pe cealalta a fiecarui dinte in parte , adica prima data se coboara juatate de dinte iar a doua oara se urca jumatate de dinte, si de fiecare data se misca jumatate din gauri, prima data in fata pe urma in spate?????? cum se misca in spate fara a fi influentat de jocul divizorului?

 

Nu, metoda din primul film e sa faca prima trecere deasupra cotei cu 1/4, apoi coboara cu 1/2 (deci ajunge simetric cu prima trecere, in jos) si roteste divizorul cu jumatate de dinte.

In felul asta nu ai nevoie sa faci miscari inapoi, singurul lucru la care trebuie sa ai grija e ca la prima trecere sa vi de sus (ca sa nu te furul jocul cand cobori).

Link to comment

nu se coboara si nu se urca pt. ca axa fiecarui dinte taiat astfel nu ar mai trece prin axa conului. problema s-ar rezolva printr-o  rotire corespunzatoare a rotii. pinioane conice nu se pot face pe o freza normala, unul din motive fiind faptul ca modulul este variabil.

 

 

cred ca este gresit cam tot ce ai postat

http://www.scrigroup.com/tehnologie/tehnica-mecanica/Fabricarea-rotilor-dintate41196.php

capitoul 5  citate pe sarite

5. Prelucrarea danturii rotilor dintate conice

Prelucrarea danturii drepte sau inclinate a rotilor conice de precizie scazuta, in cazul unei productii individuale, se executa prin frezare, in general cu freza disc modul sau cu freza deget modul in cazul danturilor de modul mare.

 

Dupa degrosarea tuturor golurilor (fig.7.20, a, b) care poate lipsi in cazul modulelor mici, masa masinii este rotita cu unghiul x corespunzatoare liniei flancului si deplasat transversal pe distant e. Deplasarea e depinde de dimensiunile sculei si ale danturii[43]. Se prelucreaza flancul Posted Image al tuturor  dintilor, dupa care operatia de reglare se reface in sens invers, si apoi se prelucreaza aseminator flancul Posted Image.

Nu, metoda din primul film e sa faca prima trecere deasupra cotei cu 1/4, apoi coboara cu 1/2 (deci ajunge simetric cu prima trecere, in jos) si roteste divizorul cu jumatate de dinte.

In felul asta nu ai nevoie sa faci miscari inapoi, singurul lucru la care trebuie sa ai grija e ca la prima trecere sa vi de sus (ca sa nu te furul jocul cand cobori).

am inteles ideea....acum sa vedem daca si in practica...formula asta cu coborare / urcare cu 1/2 din dinte + jumatate de dinte functioneaza indiferent de marimea modulului folosit precum si de nr de dinti

Link to comment

Parerea mea e ca n-a folosit freza modul corespunzatoare! Fiecare modul in parte, are o alta evolventa, chiar si acelasi modul, diferenta sa fie doar numarul de dinti si deja avem o alta evolventa/corijare! 

Parerea mea.

Link to comment

In cartea "A treatise on milling and milling machines" este un capitol dedicat pentru calculul rotilor dintate conice (bevel gears) si un exemplu pas cu pas de prelucrare (freza orizontala, dar ideea e aceeasi). Deplasarea aceea pentru corectarea dintilor se calculeaza dupa formula si tabel, probabil pentru acel trenulet era ok o rotunjire la 1/4.Capitolul are vreo 40Mb si nu am cum sa il atasez, dar cartea este destul de comuna si usor de gasit in format electronic.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines