Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Releu electronic semnalizare


Recommended Posts

Vreau sa imi pun led-uri in loc de bec la semnalizari si nu se poate asta din cauza releului care este dependent de becuri.

Am auzit ca se gaseste releu electronic care se poate pune in locul celui standard.Stie cineva cum arata sau unde se gaseste?

 

 

Link to comment
  • Replies 2
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De regula "dependenta de becuri"a releului e datorata unui traductor de curent,ce face posibila schimbarea regimului de functionare cand se reduce sarcina,deci sesizeaza situatia "bec ars".Depistarea rezistentei/bobinei serie si modificarea ei pt noile valori de curent vor face ca orice tip de releu de semnalizare sa functioneze cu LED-uri.Sunt sumedenie de tipodimensiuni deci e greu de recomandat un tip anume,mai cu seama ca nici nu stim despre ce masina e vorba,dar daca tii neaparat,poti face scoala pe releul tau si nimeni nu se va supara.Daca lucrezi cu atentie nu ai ce strica iar operatia e reversibila,deci poti reveni la starea initiala.

Link to comment
  • 2 months later...

Postarile sunt vechi; pe colegul Diamant l-am gasit intr-o discutie despre Mercedes (masina despre care nu stiu mai nimic).

Ca o observatie generala, ar fi de mentionat ca la modelele mai recente, functia semnalizarii de directie este integrata intr-un 

"calculator" (bineinteles ca exista in continuare un traductor de curent, insa e mai greu de localizat ca la vechiul releu de cadentare).

Daca masina a fost construita pentru becuri, "tuning"-ul semnalizarii la LED-uri poate fi o complicatie....neplacuta; cei care o fac

"profesional" adauga cate un rezistor care disipa diferenta de putere sub forma de caldura (calculul e relativ simplu: 21W/12V

rezulta din P=U^2xR, Rbec=144/21=6.8 ohm; de fapt se va scade din cei 1,75 amperi nominali curentul absorbit de aria de LED-uri,

rezultand o rezistenta mai mare - ca exemplu, daca LED-urile consuma doar a zecea parte din curent, rezistorul va deveni 6.8/0,9=7.5;

practic, se poate instala orice valoare intre 7.5 si 10 ohm, insa PUTEREA disipata va trebui sa fie de ordinul a MINIM 20W, preferabil

30-40W pentru a nu se incalzi prea tare. Pentru semnalizarea obisnuita ar ajunge si mai putin, insa unii obisnuiesc sa lase "avariile"

in functiune cu orele....)

 

Daca economia de energie e importanta (vezi "hobby"-ul unora de a pune clipirea avariilor oriunde, am vazut de nenumarate ori masini

in parcare cu clipiciul pornit...), e preferabil de "manarit" traductorul de curent, de obicei trebuie marit cu raportul curentului prin LED,

asa fel incat caderea de tensiune pe el sa remana aceeasi. Cum la modelele mai recente nu se mai comuta mecanic stanga-dreapta,

foarte posibil sa fie 2 traductoare de curent, cate unu pentru fiecare parte; de asemeni, nu uitati ca pe fiecare parte sunt 2 (doua) becuri

de 21W plus cel putin unul de 5w pentru semnalizatorul  "de aripa" (uneori pe portiera sau oglinda exterioara); semnalizarea in bord cred

ca e cu LED la masinile facute in ultimii 10 ani.

 

Succes!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines