Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aerodina lenticulara a lui Henri Coanda (titlu modificat)


Mondan

Postări Recomandate

Plecand de la declaratia administratorului Vali,

 Eu cred că multe ,,apariții OZN,, au o explicație pur pământească....tehnologii ultrasecrete. 

 

Am mai fost o dicutia pe forum la bodega si concluzia a fost ca Hary Coanda a facut acele schite ale aerodinei ca sa-si sperie nevasta.

 

Acum ca dovezi PRO avem:

- declaratia lui Radu Manicatide de pe (postata candva  pe youtube) care fusese studentul lui Coanda si era martorul unui machete (aeromodel) care a zburat si s-a lipit de tavan.

Link spre comentariu

Aici aș avea două obiecții....eu sunt membru moderator, nu Administrator. :rade: Acela este unul singur, dl.Vasile. A doua ar fi numele corect al inventatorului, Henri Coandă, nu ,,Hanry,, și nici ,,Hary,,....

Cred că ori scrii mult prea repede, ori de pe ceva touchscreen......ambele predispun la erori...

 

Aerodina lenticulară (farfuria zburătoare) a fost testată intensiv după anii 50 de americani și oficial a fost abandonată, din cauza instabilității și dificultății controlului. Atunci nu erau computere de zbor mici și performante ca acum. Azi posibilitățile tehnice sunt însă altele....

Link spre comentariu

Bun,

 

dar cum merge atunci ?

 

 

Eu ii imaginez ca este acelasi principiu ca la aripa unui avion.

 

Adica in cazul aripii, curentul de aer de desupra are viteza mai mare decat curenul de aer de desedupt.

Asta genereaza o diferenta de presiune si ridica avionul.

Curentului de aer de dedesupt i se da fortat o viteza mai mica prin niste aripioare mici mobile ca terminatie a aripi....nu stiu cum se numesc.

 

 

 

Eu cred ca in acest caz, un jet de fluid incandescent, "curge" pe structura fuselajului si datorita vitezei reduce presiunea normala la suprafata.

De asta se ridica.

 

Mai cred ca acest fluid incandescent urmareste structura fuselajului datorita efectului Coanda.

 

---------------------------------------------

Cum arta un ejector Coanda? 

Imi imaginez un fel de vortex. Nu prea mult, deoarece eu il consider pe Coanda tare destept, avioanele moderne zboara dupa T-Jet-urile facute dupa ideia lui, si deci nu prea avem cum noi sa ne dam seama de cea a facut Coanda (asta daca  fi real, in contextul asta).

 

--------------------------------------------------------

deci Henry ca la inductanta. Ma intrebam mereu de ce un savant roman are nume strain ? Coanda e romanesc.

E ca si cum ai srie Wiliam Branza...cum suna ?

 

 

Daca pot corecta greselile de scriere......

-------------------------------

Sa fiu mai clar: E vorba de 'un asa ceva aeromodel':

https://www.youtube.com/watch?v=sdGVI7kJld0

 

 

Numai ca acel jet de aer care urmareste forma fuselajului, nu este dat de un motor T-Jet

ci provinde dintr-un mecanism care nu are niciun elemet in miscare.

 

Acel mecanism trebuie sa fie capabil ca prin ardere sa genereze un jet de fluid cu cat mai mare viteza si presiune, dar aceasta presiune sub care e scos, sa fie datorata arderii. sa folosim cumva energia din ardere.

 

De asta cred eu ca unii zic: "lumina in rosu' si apoi s-a stins brusc. Pentru ca el isi modifca forta de propulsie si flacarile nu mai ies.

 

Cum ar fi la motorul cu reactie, cand flacarile ies din fagasul lor si par a fi o lumina, daca il supraturezi. 

Cand turatia revine la normal flacrile intra in fagasul lor si lumina dispare.

https://www.youtube.com/watch?v=KXVtUCABiv8

Editat de Mondan
Link spre comentariu

1.Ce descriu astia in discutie e excat aeromodelul ala pe care l-am postat eu de pe youtube. Chestia aia e testata si zboara. E "un fel de elicopter cu motor turbo-jet."

 

2.Unde o fi facuta poza aia. Ma asteptam sa-m spuneti ca la ...Turbomecanica.

Ma uitam la stalpii de curent. Stalpii aia gen telegraf seamana cu ce avem noi, dar stalpii pentru iluminat nu seamana.

 

3.  Ala din poza are casti la urechi. Deci chestia aia face zgomot ......?

 

4. Pantalonii aluia din poza arata ca si cum ar fi totusi un curent de aer mai puternic jos.

Totusi era iarna, ca sa vede ceva zapana lanaga el, si poate bate vantul. Oricul directia curentului de aer e aiurea.

Link spre comentariu

Legat de efectul Coandă, la această adresă:https://yadi.sk/d/DaIyvJtmgFQ7J găsiţi cîteva pagini ce conţin o descriere a efectului.

Paginile sînt scanate dintr-o carte de popularizare a ştiinţei, e vorba de „Efecte fundamentale în fizică” şi este scrisă de Gh. Huţanu (Editura Albatros, 1975)

 

PS. Am uitat mai înainte să spun, aşa că revin.

Avioanele zboară pe alt principiu (efect), nu pe efectul coandă.

Editat de rasputin
Link spre comentariu

Aerodina din fotografie era un model testat de Avro Aircraft Limited din Canada. Viteza și înălțimea de zbor nu au fost deloc cele așteptate, modelul respectiv având probleme mari de stabilitate la înălțime.

Henri Coandă fusese contactat de americani cu câțiva ani înainte de construcția acelor modele, dar cel mai probabil doar anumite idei ale aerodinei create de el au fost folosite de canadieni. 

Link spre comentariu

Coanda a lucrat la V2 ( partea comanda si control se realiza in Paris de catre unele firme  franceze , acum se numesc ARIANE  ) iar dupa WW2 a fost obligat sa plece in USA / Canada prin proiectul Clipper sa lucreze cu W. von Braun si ulterior , dupa jumatatea anilor ' 50 a lucrat la sectia de rachete a celor de la AVRO Canada .

Cand nu au mai avut nevoie de el , l-au lasat sa se intoarca la Paris , iar inainte de a muri cu cativa ani , a fost reabilitat ( era condamnat ca  criminal de razboi pentru ca a lucrat alaturi de nazisti la V2 ) si a devenit academician al Romaniei . De asta nu-i puteti gasi biografia completa . 

Oricum nimic nu-i confirmat ...

Pacat , era un geniu al stiintelor ...  

Link spre comentariu

A fost " consultant " la programul Concorde , si la altele , mai ascunse de ochii lumii ... Asta este confirmat . Doar in anumite cercuri ...

Oricum , la nivelul actual ( chiar si cel " la vedere " ... ) , contributiile lui palpabile sant de competenta istoriei stiintei ... Unele sant legende urbane . Vezi " laserul " militar ...

Cu ideile se ocupa stiinta . Cu punerea lor in practica , tehnologia . Intre ele e o distanta de zeci de ani . De multe ori , tehnologia dicteaza si reorienteaza directiile stiintei !

Editat de gauss
Link spre comentariu

In ultimii ani de viata a fost adus in tara unde i s-a facut un institut numit INCREST. Exista mitul ca au studiat ceva aerodine. L-am cunoscut pe Coanda in 1970 si pot spune ca nu mai era foarte coerent. Am cunoscut si oameni de la INCREST care nu se ocupau de aerodine SF, ci de aplicatii foarte terestre: ferme de porci, transportul minereului, arderea gunoaielor, etc.

Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări