Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

ce mulinete aveti?


Postări Recomandate

Salut, eu sunt pescar de calculator si in afara de ciortan, caras si guvid nu am prins, decat o data un fel de porc de 14.6kg. Sculele de pescuit le iau anual de la dec..lon, din cauza ca le suprasolicit.

Porcul de care spun l-am luat cu o prajina de 35g cu montura de guvid, intr-un loc in care niciodata nu s-a prins asa ceva.

Super sculele si super talentul nu sunt relevante la pescuit.

post-207585-0-04061100-1429372885_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Acele numere arata marimea tamburului ,cu numarul rulmentii?!! pai sa sti pe ce dai banii ,acum uni vinzatori se lauda ca au nespe mi de rulmenti, dar nu e semnificativ ,cam 4 rulmenti sint suficenti dar sa fie de calitate ,eu folosesc  okuma powerliner ,care se gasesc in diferite marimi,mie mi se pare o mulineta buna la un pret decent.

 
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

eu am shimano, e mare diferenta intre o mulinata mai scumputa si una de zece ori mai ieftina. Am trei Symetre si o Sahara, de la ei. Mai am un plueger si una abu garcia, dar nu se compara cu symetre.

eram hotarat sa iau si okuma la un moment dat, dar cand am pus mana pe demonstrator mergea ca naiba si mi-a pierit cheful. Un symetre e in jur de 100 de coco, exista mulinete si de 800$ si de 3$ sau 10$. Norocul nu tine cont de banii bagati in scule.

Link spre comentariu

Lasand la o parte tolerantele din fabricatie si pinioanele mai mult sau mai putin bune, o metoda de imbunatatire a mulinetelor este prin schimbarea rulmentilor originali. Chinezismele ieftine, au rulmenti chinezesti, normal! Inlocuirea lor cu rulmenti recuperati de prin tehnica de calcul veche, ma refer aici la harddiscuri, floppy, etc, originale din USA, le face muuult mai fiabile. Orice rulment american sau japonez, cu cateva mii de ore de funtionare, este mai bun decat stocatura noua chinezeasca.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Eu tot la pluta pescuiesc (in general la scobar si clean pe rau) doar ca folosesc plumb culisant si pluta fixa. Mai nou am prins gustul si pentru pescuitul la feeder. Deocamdata pentru pescuitul de finete la pluta am doua mulinete un Tokushima cu tambur de 2000 cu frana in coada si un Falai cu tambur de 1000 si frana frontala pe tambur. Ce este destul de ciudat ca am observat ca pe cele doua cutii descrierile in limba engleza sunt identice chiar daca teoretic vorbim de producatori diferiti, ceea ce ma face sa cred ca sunt produse de acelasi chinez. Produsele de pescuit marca Falai cica sunt italiene, cand le-am cumparat au avut atasata intr-adevar o eticheta in care scria in italiana, insa vreau sa spun ca cel putin lansetele de la acest producator sunt minunate. Am doua bete de la Falai unul de 5 m si unul de 7 m si vreau sa spun ca intr-adevar carbonul este carbon adevarat, sunt foarte sensibile si foarte rezistente la drill chiar daca in timpul drill-ului se arcuiesc destul de tare, cel putin cea de 7 m nici n-am crezut ca n-o rup din prima. Sunt lansete subtiri si usoare, in vant puternic aproape ca nici nu le simt, nici macar aia de 7m. In schimb sunt foarte sensibile la varf, cel putin la scobar daca linia este de calitate si intinsa bine de multe ori am patit sa se intepe pestele singur doar din elongatia lansetei si stiti cat de sperios si pretentios este scobarul. Pentru 160 de lei cat am dat pe batul de 7m eu zic ca este o adevarata bijuterie care bate la fund multe lansete de firma. Cam atat deocamdata , mai povestim pe parcurs.

Link spre comentariu

Montura fina cu plumb culisant este pentru mine cea mai buna montura la pescuitul scobarului. Este la fel de buna si pentru ceilalti pesti de asemenea. Eu folosesc plute EnergoTeam Scobar de 1g sau de 0,75g in combinatie cu plumb culisant de 0,8 sau 0,5g in felul urmator: pe linia de 0,16mm trag prima data un varnis pentru pluta dupa care trag un prim opritor de cauciuc, dupa el trag plumbul culisant cu greutatea aleasa in functie de pluta folosita, dupa el eu mai trag o margica de plastic care are rolul de a mai amortiza din zgomot, unii zic ca e mai bine fara pentru ca sperie scobarul datorita culorii vii a acesteia, eu din contra , am observat ca daca folosesc o margica viu colorata am marele avantaj de a selecta "maruntisul" care are obiceiul de a se aduna la margica si astfel imi lasa in pace carligul si momeala. Dupa margica mai trag un opritor de cauciuc si la sfarsit fac o bucla cu nod dublu. Pe nodul buclei montez o alica de plumb de greutate corespunzatoare adica daca am folosit pluta de 1 g si culisant de 0,8 mai pun o alica de 0,1g pe nodul buclei, in cazul in care folosesc pluta de 0,75 cu culisant de 0,5, pun o alica tot de 0,1g din care mai ciupesc putin plumb ca sa fie echilibrata montura. Ca inaintas folosesc monofilamente de 0,08mm sau max 0,10mm cu rezistenta sporita la rupere si abraziune. Deobicei imi confectionez dinainte mai multe forfacuri cu diferite carlige, de obicei folosesc carlige nr 12 sau 16, cateodata mai bag si de 10 in functie de cum mananca pestele sau de specia vizata. La celalat capat fac bucla cu nod dublu si astfel imi este usor sa schimb forfacul si carligele in functie de necesitati prin sistemul bucla in bucla, fara a fi nevoit sa stau pe apa sa leg carlige si alte minuni. Forfacul de obicei il pun cam de 15 cm lungime dar imi fac stoc de mai multe lungimi in functie de evolutia pestelui. De exemplu am avut o data rezultate bune cu forfac de 60 cm, pentru ca era foarte mult puiet si peste mic in apa care venea gramada la margica de culoare galben fluorescenta iar daca as fi pus forfac mai scurt scobarul n-ar mai fi avut loc sa vina la carlig. In cazul in care se foloseste forfac lung eu recurg la un artificiu, adica pun pluta de 1g si culisant de 0,5 si in plus mai pun 1 alica de 0,2g si doua de 0,1g pe forfac pe care le distantez sau le grupez astfel incat momeala si carligul sa ramana in apropierea substratului. 

 

Marele avantaj al plumbului culisant este ca montura nu opune rezistenta in momnetul in care scobarul "pipaie" momeala si astfel sansele ca inteparea sa aiba loc cresc.

 

Fir intins!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări